Gå til innhold

Trenger kontrollerkort for flere SATA disker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optimalt sett så ville jeg nok anbefale å kjøpe et originalt LSI kort, ikke et Dell kort.

Jeg har dog ingen erfaring med Dell sine kort, men har flere LSI kort som har fungert problemfritt i en årrekke.

9211-8 er en av de mest benyttede og populære modellene, som kan flashes til IT-mode, altså uten "raid-delen", kun benyttet som kontroller.

Lenke til kommentar

Dell og LSI er same kontrollere

Sant nok, det meste fra Dell er vel produsert av andre, med et Dell-klistremerke på.

Er det samme kontrolleren, så spiller det jo ingen rolle, jeg kjenner som sagt ikke Dell sine kontrollere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

har endelig fått kjøpt kontrollerkort,ble dell h310,så trenger kabel,det er vel denne jeg skal ha:

https://www.komplett.no/product/653777/datautstyr/pc-komponenter/kontrollere/diverse/deltaco-sas-kabel-m-sas-til-sata#

men hvordan får jeg 8 sata koblinger?på dell h310 kortet så er det kun en kontakt som kabelen over her passer på,den andre kontakten på kortet har 2 firkantet hull

eller får man kjøpt overgang til kabelen som fulgte med kortet:

http://www.ebay.com/itm/Dell-HV52W-PERC-H310-8-Port-Internal-6Gb-s-SAS-SATA-RAID-Controller-W-T3F4V/252893689233?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

ellers så er det bare og sette kortet inn,og laste ned driveren til kortet,eller må man gjøre noe annet også?

Lenke til kommentar

:blush:  stemmer det,så ut til at det var kun en del

men nå er da kabler bestillt også.

er det noe spesielt man trenger og gjøre etter at korter er montert?firmware eller noe?eller er det bare tut og kjør?

Lenke til kommentar

Kommer an på om du ønsker IT mode eller ikke. Standard Dell firmware støtter raid 5, men IT mode er bare pass-through. Fordelen med IT mode er som regel bittelitt bedre ytelse. Men prøv først med Dell firmwaren, for så lenge det fungerer så er det bra! Don't fix anything which aint broken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gikk med den modden,da startet maskinen og jeg  kom  inn i menyen til dell kortet.

men diskene som er montert på dell kortet kommer ikke opp,mulig jeg må legge inn driver til dell kortet før de kommer opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...