Albert Andersson Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Jernspurv ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Hva du vet Albert Jeg ville tatt dette for å være en vanlig Gråspurv. Ett meget bra artsbilde. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Kankse ikke helt topp, men likvel artig med et bilde av jernspurven Idag hørte jeg storspoven Fortsatt vinter med mye snø Mvh Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Hva du vet Albert Jeg ville tatt dette for å være en vanlig Gråspurv. Ett meget bra artsbilde. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg tror kanskje interessen for fugler har bidratt til at detaljsynet er blitt noe bedre ... . Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Kankse ikke helt topp, men likvel artig med et bilde av jernspurven Idag hørte jeg storspoven Fortsatt vinter med mye snø Mvh Leif Hei, Leif. Jeg skulle gjerne ha presentert et bedre bilde, men jernspurven er etter min erfaring et relativt vanskelig fotomotiv, - den holder seg helst i bakgrunnen, og da gjerne i skyggen. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Kankse ikke helt topp, men likvel artig med et bilde av jernspurven Idag hørte jeg storspoven Fortsatt vinter med mye snø Mvh Leif Hei, Leif. Jeg skulle gjerne ha presentert et bedre bilde, men jernspurven er etter min erfaring et relativt vanskelig fotomotiv, - den holder seg helst i bakgrunnen, og da gjerne i skyggen. Vennlig hilsen Albert. Hei Albert Enig med at jernspurven er vansklig at fange på bilde. Artig likvel at prøve seg. Jernspurven har en enkel fin sang Har hørt og sett den her ved Andenes på Andøya Mvh Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jernspurv har jeg ikke lagt merke til hos oss, kan jo har forvekslet den med gråspurv/pilfink. Utmerket skarphet og detaljer i fjærdrakt. I exif-dta er det oppgitt 360mm brennvidde, lurer på om dette er i APS-format eller i fullformat/35mm filformat. (Dersom oppgitt i fullformat tilsvar vel dette i såfall 540mm på Nikon 7200). Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Jernspurv har jeg ikke lagt merke til hos oss, kan jo har forvekslet den med gråspurv/pilfink. Utmerket skarphet og detaljer i fjærdrakt. I exif-dta er det oppgitt 360mm brennvidde, lurer på om dette er i APS-format eller i fullformat/35mm filformat. (Dersom oppgitt i fullformat tilsvar vel dette i såfall 540mm på Nikon 7200). Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er artig at du spør om brennvidden, for Picasa oppgir brennvidden til 360 mm / 540 mm i 35 mm film. Det skal naturligvis være omvendt, så din vurdering er den riktige. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jernspurv er ganske så vanlig, men ganske sjelden og få øye på. Det er som du sier, den er ganske god til å gjemme seg vekk. Fint bilde ble det. ) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Jernspurv er ganske så vanlig, men ganske sjelden og få øye på. Det er som du sier, den er ganske god til å gjemme seg vekk. Fint bilde ble det. ) Hei, MotoG. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Som du skriver, - jernspurv er ganske vanlig, men likheten med gråspurvhanner er såpass stor at man lett overser forskjellene. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kunne kanskje trengt litt mer kontrast. Men skarphet og plassering er det ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Kunne kanskje trengt litt mer kontrast. Men skarphet og plassering er det ingenting å si på. Roar Hei, Roar. Mange takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! Jeg har, - som du har foreslått, lagt ved en versjon der kontrasten er økt, og jeg synes selv at det gjorde bildet bedre. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg