Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

kapp-/gjærsag - Bosch eller Stanley Fatmax ?

Anbefalte innlegg

Jula og Clas Ohlson har tilbud på disse til omtrent lik pris

mJnOslD.png

http://www.clasohlson.com/no/Pr409020000/Pr409020000

h1pV4Ht.png

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/stasjonare-sager/elektriske-kapp-gjarsager/kapp-gjarsag-242134/

Har hatt noe Bosch verktøy opp gjennom og kvaliteten er jo grei, mens Stanley el-verktøy har jeg ingen kjennskap med. Men ser bla. Europris selger Stanley kompressorer osv. og det får meg til å "stusse". Dog skal det visstnok være forskjell på Stanley vs Stanley Fatmax (?)

Skal kun brukes til hjemlige enkle "hobby" arbeider og litt belistning etc.

Det som skiller dem (rent teknisk) er vel motoren og vekt. 2000W 23 kg vs. 1200W 11,2 kg

Hva velger man? Noen som har erfaring med både Bosch og Fatmax eller har synspunkter på de overnevnte tilbudene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Sitter å ser på den nå, må bare finne ut av hvordan man sjekker lagerstatus(?) på den "lokale" OBS butikken og om det er tilbud der

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor/elektrisk-verktoy/kapp--og-gjarsager-fa4029bc/bosch-pcm-800-s

edit, fant ut av det.

btw. jeg heller vel litt mot Bosch, pga. vekten. Har arbeidsbenk, men ser for meg at den må flyttes på en del, og da er det forskjell på 11 kg. vs 23 kg. På den annen side vil noen kanskje si at den tyngre Fatmax'en er mer stødig etc.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Har bare bra erfaring med Bosch verktøy. I det snekkerfirma jeg jobber i bruker vi stort sett Dewalt sager som har vært med noen år for å si det sånn. Ville sjekket ut de og. Tror det spiller liten rolle om du kjøper Bosch eller Dewalt hvis det bare skal brukes til hobby bruk

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

(Denne  er jo gammel, men i fall andre - som meg - finner den som resultat av et google søk)

Jeg har en Stanley Fatmax selv som jeg så langt har brukt til bygging av en stor veranda og et uthus .- den er et par år gammel, så en eldre modell enn den det vises til. Funker nydelig. Jeg vippet også mellom Fatmaxen og en Bosch til ca samme pris da jeg skulle kjøpe inn, men endte med Fatmaxen fordi den hadde en større bladdiameter og kunne dermed håndtere litt grovere materialer - forferdelig irriterende å ikke kunne kappe det man vil kappe... Boschen kan i følge spesifikasjonene akkurat ikke kappe 2"8" i 45  grader... mens ingen av dem kan kappe 4"4" ... (hmm, mener min Fatmax kan det og at det var grunnen til at jeg kjøpte akkurat den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...