relathief Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg lurer på å kjøpe filmscanner, men er litt i mørket når det gjelder valg. Jeg vil ha en skikkelig (altså ikke det sorte fåret i produktlinja) når jeg først kjøper, men for en student blir det vanskelig å gi mer enn 5-6 store. Minolta DiMAGE Scan Dual III, Microtek Filmscan 3600 Silver, Canon CanoScan FS 4000 US og Nikon Coolscan LS-40 ED (IV) er alle innenfor rekkevidde, men er alle verdt prisen? Noen som har noe å anbefale? Enhver kommentar til de enkelte eller andre filmscannere vil bli tatt godt i mot. Lenke til kommentar
Sakalav Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kan ikke gi deg noe konkret anbefaling siden jeg ikke har erfaring selv, men jeg anbefaler deg å gå inn på www.foto.no. Der sitter det karer med meget god erfaring innen slike scannere. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har veldig god erfaring med tidligere versjoner av Nikon sin, trur nok denna er veldig bra. Skarpe bilder med god fargegjengivelse, og trykk kvalitet. Endret 12. desember 2003 av kvikks Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 På skolen har vi Nikon Coolscan LS-40 ED (IV), denne fungerer ihvertfall utmerket. Kan scanne inntil 2900 dpi, og har 12 bit pr farge, dvs 36 bits fargedybde. Programvaren som følger med er også grei, kanskje ikke veldig brukervennlig, men det er mange innstillingsmuligheter. Har også innebygd scratch remover som fungerer veldig bra. Kan legge ut bilder som er scannet med denne hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Minolta Dimage Scan Dual III er forresten på julekalenderen i dag 12.12.03 til kr. 3199,- Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hvis du kan betale hårfint over 6000, er et svært godt valg i denne prisklassen Nikon Coolscan LS-50. Jeg har nylig testet denne og flere andre filmlesere, og resultatene vil bli publisert her på akamera. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har ikke selv erfaaring med disse , men har en komois som er fortgraf av yrke og han sverger til Cannon scanner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå