Gå til innhold

Drikke under 18


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er under 18 år og skal på en fest hvor jeg har tenkt å drikke for første gang. Lurte på hva jeg burde drikke, cider, øl, blada sprit? Og hvor kan jeg få tak i det, foreldrene mine eller eldre venner er ikke et alternativ:(, finnes d andre alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å gå rolig fram, så alkoholsvak drikker er nok å foretrekke sidan du då har meir kontroll på kva du får i deg. Sprit kan derfor være litt skummelt, men om du har sjølvkontroll nok til å blande svakt så går det for det samme.

 

Som i alt anna så er det store spørsmålet kva du liker, og kanskje ikkje minst kva du har råd til.

 

Du bør også tenke på kvar du drikker fyrste gong av hensyn til eigen sikkerheit. Er det saman med venner som passer på deg? Kan du ende opp med å sovne utendørs? Har du ett fornuftig alternativ til overnatting dersom du ikkje kjem deg heim? Kva om du blir dårlig? Spesielt fyrste gongen, med for mykje alkohol og uerfarne venner som påvirker kvarandre så kan det lett gå over styr, og då er det greit å ha gjort seg nokre tankar på forhånd.

Lenke til kommentar

Eller du kan gjøre det som er modig i dagens samfunn, og la være å drikke alkohol. Du kan jo prøve å dra edru på en fest en gang og legge merke til hvordan fulle folk oppfører seg, og vurdere om det er slik du ønsker å venne deg til å bruke den lille fritiden du får når du går inn i yrkeslivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...