Gå til innhold

Bør kun religiøse få religiøse ferier - avvikling av påskeferie og juleferie for ateister


Anbefalte innlegg

 

Jeg tviler på jeg skrev det. Hvis jeg har skrevet noe som kan oppfattes som det, så tviler jeg på det var slik jeg mente det. Kanskje det var et spørsmål? F.eks "hadde det ikke vært rettferdig....?"

 

Isåfall har jeg brukt feil ord. Jeg mente nok Engelske "justified" som google oversetter til "berettighet".

Vel, for 2 dager siden skrev du dette i svar til "G":

 

 

Det er ikke rettferdig at ateister og andre får fri på Kristne helligdager når de ikke er Kristne. Når de i tillegg håner Kristendommen.

 

Er de så ivrige etter å ikke være Kristne får de jo ta konsekvensene av det i form av færre fridager. Det er vel ikke noe problem.

Det stemmer jo forsåvidt det. Selvsagt er det ikke rettferdig at ateister skal få Kristne helligdager når de håner Kristendommen og/eller ikke er Kristne. Berettighet hadde nok vært en bedre ordbuk i dette tilfellet, men jeg endrer ikke det nå, det er egentlig hips om haps i den sammehengen.

 

Tråden handler ikke om rettferdighet, den handler om pragamtiske konsekvenser av å ikke være Kristen i et samfunn som er Kristent. Med mindre du vil påstå at samfunnet vårt et Islamsk, Jødisk eller bygget på ateisme f.eks.

 

Styrkeforholdet mellom Kristne og ateister i Norge er nok rimelig likt fordelt vil jeg påstå. Så har vi i tillegg alle som er nøytrale eller ikke har tatt stilling. Så om du vil påstå at Norge er et ateistisk land vil jeg være uenig i det.

 

 

 

 

 

Zombie?

 

Asiatisk blodkultur? Mener du babylon?

 

Jesus oppstod fra de døde = zombie. Og det finnes vel knapt mer blodtørstig gud en pappaen hans?

 

Lol. At du klarer å lire av deg slikt tøv. Dine egne skapte fantasiforestillinger for å understøtte "ditt" synspunkt.

 

 

 

En "folketro" og "oldtidslevninger" som har formet samfunnet vårt og som har vært den sentrale ideologien i samfunn i Europa i flere tusen år.

 

Hvem er det EGENTLIG som er "loonier"? Og hvordan kan du tilskrive at den "kollektive galskapen" er Kristen og ikke Ateistisk?

I et nøtteskall: Vi vet at Jesus trodde på hellige skrifter som vi i dag kaller "gamle testamentet". Vi vet i dag at beretningene derfra som "syndefloden" aldri fant sted i det omfang som bibelen påstår.

 

Hadde Jesus virkelig vært guds sønn hadde han visst det. Og ikke lært disse vranglære tekstene videre. Men det gjorde han, og beviste dermed at han ikke er guds sønn.

 

Sånn i et nøtteskall. Men går man inn i de spesifikke eventyrene Jesus trodde på, så blir det fort verre..

 

At vi skal tro på dette vaset 2000 år etter dette igjen er virkelig for mye forlangt. ikke noe rasjonelt menneske gjør det..

 

Aja, du mener fordi du har en tidsmaskin og har vært på besøk i alle tider og kan se i detalj hva som har skjedd der, eller er det igjen fordi du skaper deg fantasiforestillinger for å underbygge "ditt" synspunkt?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desperasjonen og mangelen på rasjonelle svar i masete form, fra de som forsøker å diskreditere Kristendommen her på tråden, er til å ta og føle på.

 

Det blir egentlig litt kjedelig. Om dere tror dere overbeviser andre med tåpeligheter istedenfor høflig, rasjonell og elegant debatt, så tar dere grundig feil. Dere underbygger nok kun den siden dere forsøker å diskreditere.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

 

Gi den en mulighet, gransk inneholdet og forsøk å lese det med et åpent sinn. Reflekter over hva det faktisk formidler og hva betydningen av det kan være OM det IKKE er feil.

 

Jeg kan også anbefale denne, av en Amerikaner med synspunkt på hvorfor USA blir revet i stykker:

https://www.tomorrowsworld.org/magazines/2010/january-february/satans-agenda

Lenke til kommentar

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htmOm dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.Gi den en mulighet, gransk inneholdet og forsøk å lese det med et åpent sinn. Reflekter over hva det faktisk formidler og hva betydningen av det kan være OM det IKKE er feil.Jeg kan også anbefale denne, av en Amerikaner med synspunkt på hvorfor USA blir revet i stykker:https://www.tomorrowsworld.org/magazines/2010/january-february/satans-agenda

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

 

 

Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?

 

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Desperasjonen og mangelen på rasjonelle svar i masete form, fra de som forsøker å diskreditere Kristendommen her på tråden, er til å ta og føle på.

 

Det blir egentlig litt kjedelig. Om dere tror dere overbeviser andre med tåpeligheter istedenfor høflig, rasjonell og elegant debatt, så tar dere grundig feil. Dere underbygger nok kun den siden dere forsøker å diskreditere.

Den eneste du beskriver her er deg selv. Du kommer stadig med det samme oppgulpet og nekter å høre på fakta og er kun ute etter å straffe de som ikke tror på et dårlig eventyr. Begynner å bli kjedelig... For min del kan jeg godt miste disse dagene du mener er kristne (selv om vi har bevist sikkert 100 ganger nå at de ikke er det) om det er det som må til for å ikke støtte kristendommen. Hva sier du til det? Vennligst svar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?

Har du lest Wikipedia artiklene du henviste til? Endret av Jedi Jordal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?

Har du lest Wikipedia artiklene du henviste til?

 

 

Betyr det at DU har lest inneholdet i den lenken jeg henviser til? Eller driver du bare med det jeg på forhånd advarte mot?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.
Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?
Har du lest Wikipedia artiklene du henviste til?

Betyr det at DU har lest inneholdet i den lenken jeg henviser til? Eller driver du bare med det jeg på forhånd advarte mot?

Ja jeg har lest linken du referte til, men du vil nok neppe like å høre hva jeg har å si om innholdet. Du har jo ikke akkurat vist evne til å høre på andres meninger uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aja, du mener fordi du har en tidsmaskin og har vært på besøk i alle tider og kan se i detalj hva som har skjedd der, eller er det igjen fordi du skaper deg fantasiforestillinger for å underbygge "ditt" synspunkt?

 

 

Hmm.. så jeg må ha en tidsmaskin. Men de kristne trenger det ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Desperasjonen og mangelen på rasjonelle svar i masete form, fra de som forsøker å diskreditere Kristendommen her på tråden, er til å ta og føle på.

 

Det blir egentlig litt kjedelig. Om dere tror dere overbeviser andre med tåpeligheter istedenfor høflig, rasjonell og elegant debatt, så tar dere grundig feil. Dere underbygger nok kun den siden dere forsøker å diskreditere.

Jeg føler på desperasjonen men den er ikke fra den ateistiske siden i diskusjonen.

Av og til tar jeg meg selv i å lure på om de kristne her egentlig er ateister som troller for å ødelegge og få folk til å ta avstand fra kristne og deres forståelse av bibelen, for dere gjør en fabelaktig jobb i nettop det.

Det dreier seg om uærligheter, fornektelse og fordreining av sannheter hele veien inntil jeg innser at et troll ikke kunne vært så konsekvent i sine poster gjennom flere år.

En ting er i hverfall sikkert og det er at om jeg skulle hatt noe tvil om at mitt valg til å bli ateist var rett så har årevis med diskusjon med kristne her forvisset meg om at det valget var riktig.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:

http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htm

 

Om dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.
Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?
Har du lest Wikipedia artiklene du henviste til?

Betyr det at DU har lest inneholdet i den lenken jeg henviser til? Eller driver du bare med det jeg på forhånd advarte mot?

Ja jeg har lest linken du referte til, men du vil nok neppe like å høre hva jeg har å si om innholdet. Du har jo ikke akkurat vist evne til å høre på andres meninger uansett.

 

 

Har du lest HELE inneholdet? Jeg er svært interessert i hva du har å si. Det er jeg uansett, selv når jeg er totalt uenig med deg.

 

Om du ikke tror jeg har lest fjaset til mange folk her på tråden og det repetetive maset, så tar du feil. Jeg har lest det.

Lenke til kommentar

 

Desperasjonen og mangelen på rasjonelle svar i masete form, fra de som forsøker å diskreditere Kristendommen her på tråden, er til å ta og føle på.

 

Det blir egentlig litt kjedelig. Om dere tror dere overbeviser andre med tåpeligheter istedenfor høflig, rasjonell og elegant debatt, så tar dere grundig feil. Dere underbygger nok kun den siden dere forsøker å diskreditere.

Jeg føler på desperasjonen men den er ikke fra den ateistiske siden i diskusjonen.

Av og til tar jeg meg selv i å lure på om de kristne her egentlig er ateister som troller for å ødelegge og få folk til å ta avstand fra kristne og deres forståelse av bibelen, for dere gjør en fabelaktig jobb i nettop det.

Det dreier seg om uærligheter, fornektelse og fordreining av sannheter hele veien inntil jeg innser at et troll ikke kunne vært så konsekvent i sine poster gjennom flere år.

En ting er i hverfall sikkert og det er at om jeg skulle hatt noe tvil om at mitt valg til å bli ateist var rett så har årevis med diskujon med kristne her forvisset meg om at det valget var riktig.

 

 

Hermetrollet som skriver det samme og snur på det er tilbake. Har du ikke noe mer fornuftig å si? Kan du oppriktig stå for det du skriver og måten du argumenterer på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htmOm dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

 

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?

Nei, ikke enda. Jeg er ikke overbevist om at du har lest Juleartikkelen etter din egen standard. For den virker til å bestå av "les og nikk". Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten jeg venter stadig på svar om jva du sier til at jeg er villig til å gi fra meg det du mener er kristne fridager for å ikke støtte kristendommen.

 

Det er interessant. Det var jo en del av en alternativ måte å spørre hovedspørsmålet i tråden på, som jeg svarte på et innlegg fra "ildsint". Sett bortifra at Kristne fikk beholde disse dagene. Så du er altså villig til å gi fra deg disse fridagene for å fremme ditt synspunkt?

 

Da har du iallefall integritet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Til noen av dere her på tråden som er så besatte, så vil jeg anbefale denne:http://www.bibleguidance.co.za/Engarticles/Takeover.htmOm dere i det hele tatt klarer å lese hele uten å sette kaffe i halsen og kaste dere på tråden med trolling om ditt og datt før dere i det hele tatt har reflektert over inneholdet.

Skal vurdere det etter at du leser Wikipedia artikkelen om jul med samme innstilling.

Betyr det at du har lest inneholdet i den lenken?

Nei, ikke enda. Jeg er ikke overbevist om at du har lest Juleartikkelen etter din egen standard. For den virker til å bestå av "les og nikk".

 

 

Jeg linket til både Encyclopedia Britannica og Wikipedia for at dere skal kunne få lese det. Ikke for at jeg skal lese det. Det er dere som kommer med absurde påstander, som forøvrig er totalt uten betydning, med lenken mente jeg å motbevise disse tåpelige påstandene.

 

Jeg er sikker på at dere kan Engelsk. Jeg antar iallefall at de fleste kan det.

Lenke til kommentar

 

Aja, du mener fordi du har en tidsmaskin og har vært på besøk i alle tider og kan se i detalj hva som har skjedd der, eller er det igjen fordi du skaper deg fantasiforestillinger for å underbygge "ditt" synspunkt?

 

 

Hmm.. så jeg må ha en tidsmaskin. Men de kristne trenger det ikke?

 

 

Det er du som påstår du VET hva som har skjedd og ikke har skjedd på den tiden. En slik påstand har jeg ALDRI kommet med.

Lenke til kommentar

Jeg linket til både Encyclopedia Britannica og Wikipedia for at dere skal kunne få lese det. Ikke for at jeg skal lese det. Det er dere som kommer med absurde påstander, som forøvrig er totalt uten betydning, med lenken mente jeg å motbevise disse tåpelige påstandene.

 

Jeg er sikker på at dere kan Engelsk. Jeg antar iallefall at de fleste kan det.

Jepp du linket til både Encyclopedia Britannica og Wikipedia og ingen av kildene du linket til var enige med deg.

The earlier term Yule may have derived from the Germanic jōl or the Anglo-Saxon geōl, which referred to the feast of the winter solstice. The corresponding terms in other languages—Navidad in Spanish, Natale in Italian, Noël in French—all probably denote nativity. The German word Weihnachten denotes “hallowed night.” Since the early 20th century, Christmas has also been a secular family holiday, observed by Christians and non-Christians alike, devoid of Christian elements, and marked by an increasingly elaborate exchange of gifts. ... (100 of 1,953 words)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...