dlfluke Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Hei Har fått muligheten til å kjøpe et slikt kamera. Er det verdt å kjøpe det eller er det "for gammelt"? Skal være i god stand. Er tenkt kjøpt til min datter på 13 som et nybegynnerkamera. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Om det er verdt det avhenger jo litt av prisen du evt. må betale, og hva som følger med (linser etc). Det er kamera som har blitt noen år gammelt, gir bra bilder i godt lys, men har blitt ganske godt fraløpt av nyere modeller til f.eks innendørsbruk. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Med standardobjektivet vil en ok pris være 7-800kr, uten, rundt 500kr. Man kan helt fint bruke det som et begynnerkamera og lære seg grunnleggende fotografering, og det vil gi like gode bilder som en nyere modell om kunnskapen er på plass. Selv om et 800D vil gi bedre bilder på høy ISO (innendørs/konsert/etc.), så blir det en krykke å lene seg på. Da er det bedre å lære med noen begrensninger, og heller finne løsninger til dem. Siden dynamikken, ISO og megapixler er dårligere/lavere på 450D, blir det viktigere å få til riktig eksponering og komposisjon, heller enn å sette auto-ISO på 12800 og croppe bildet i ettertid. Kjøp heller en 450D, et Tamron 17-50mm f2.8 og en rimelig blits (Yongnuo 560III, f.eks.), så er det bare interessen som står i veien for gode bilder. Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Hei dlfuke, kamera er sikkert bra nok men prisen bør ikke være for høy. Med tanke på å levere in kamera for å tatt en rens av sensoren vil nok koste mer en hva kamera er verdt. Nå følger det sikkert med noe optikk ? Den orignale 18-55mm bør nok kanskje være der, men mange hundrelappene er den ikke verdt. Tilstand og pris er nok det du bør se mest på her. Ofte har disse kamera blitt liggende å samle støv både inni og utenpå, (Jeg kan selvfølgeligt ikke si noe som helst om dette kamera). Skulle jeg kommet med et prisforslag! Gratis, ev 500-1000kr med optikk. Endret 1. april 2017 av Erlend Bjelland Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) 450D fikk den nye 12mp sensoren, spotmåling, etc. Vil si at 450D klarer seg fint i dag også. Blir det kjøp så oppdater softvaren i kameraet og bruk medfølgende programvare "DPP" til redigering. Hvis medfølgende objektiv har stabilisering er det et helt greit begynneobjektiv hvis ikke burde det byttes ut siden de første utgavene 18-55 uten stabilisering er heller begredelige. Endret 1. april 2017 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 DPP har kommet med ny utgave som nå også støtter kamera ned til 400D (minst), så er du klar over det. Selv har jeg forløperen 400D, jeg synes det gir rikelig gode nok bilder til det meste av min bruk. Tok det med på safari i Afrika og fikk en god del gode bilder med det. Det er dog verdt å vurdere om du kan få "betydelig" nyere og/eller bedre kamera i samme prisklasse, enkelte som skal selge eldre DSLR har ingen formening om hvor langt utviklingen har kommet og priser ting altfor høyt. Jeg vil generelt si at det er optikken som er det viktigste å tenke på for en nybegynner i dag, om du kjøper et kamera og ikke blir fornøyd kan det hende du vil bli overrasket om du får lånt deg en god linse og prøvd med den. Som Nautica sier, om det er kitobjektivet uten stabilisering som følger med så gjør det mer nytte for seg bak frem som ghettomakro enn rett vei... Kanskje det blir enklere å komme med anbefalinger om du har et budsjett eller noe som ligner. Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Stort sett enig med andre her. 450D er et helt OK kamera bare det er i god stand - og det er speilrefleks hun ønsker seg. Pris på 500-1000 virker fornuftig, inklusiv en standardzoom. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Jeg synes ikke 1000 kr er ok for det kameraet. 500 er ok, inklusive kitobjektiv og et lite minnekort. 3 Lenke til kommentar
dlfluke Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Takk for tilbakemeldinger. Prisen er 500. Men har også fått tilbud om en 1100d til 850 inkludert veske og regntrekk. Så kan være mulig det blir å gå for det i stedet. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) 1100D er "nivået" under, men om du søker på "450D vs 1100D" så finner du antagelig en side som viser deg en sammenligning av spesifikasjonene. Snapsport er en slik side. Sånn jeg ser det er kameraene omtrent likeverdige rent teknisk. Endret 2. april 2017 av Carpe Dam Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Av de 2 ville jeg latt medfølgende objektiv være det som avgjør. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå