Gå til innhold

Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du kan trolle så mye du vil, det biter ikke på meg.

Så du vil bare anklage meg for å ikke begrunne det jeg sier, men når jeg gir deg en mulighet til å være konkret så backer du ut? Okay. Det var jo ikke direkte overraskende.

 

 

Du bare repeterer her. Du må heller begrunne det du sier.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan trolle så mye du vil, det biter ikke på meg.

Så du vil bare anklage meg for å ikke begrunne det jeg sier, men når jeg gir deg en mulighet til å være konkret så backer du ut? Okay. Det var jo ikke direkte overraskende.

 

 

Du bare repeterer her. Du må heller begrunne det du sier.

 

Du er selvfølgelig klar over at jeg nå to ganger her har bedt deg henvise til noe konkret som ønsker at jeg skal begrunne. Det gir det du skriver her et visst absurd preg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var din begrunnelse. Som bare er en repetisjon av din subjektive mening, altså anekdotisk. Nå har jeg begrunnet, vil du gjøre det samme? Har du f.eks. noe relevant statistikk å vise til?

 

Ja, det er ingen som er mer ivrige enn ateister med å kjøre på med evolusjonhypothese-propaganda. De er svært dømmende ovenfor f.eks Kristne (uten at Kristne er dømmende ovenfor ateister forresten), de bryr seg ikke om å lyge og anser ikke det som galt, og de er svært arrogante i forhold til sin egen tro (ateisme, evolusjonshypothese osv)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Du kan trolle så mye du vil, det biter ikke på meg.

Så du vil bare anklage meg for å ikke begrunne det jeg sier, men når jeg gir deg en mulighet til å være konkret så backer du ut? Okay. Det var jo ikke direkte overraskende.

 

 

Du bare repeterer her. Du må heller begrunne det du sier.

 

Du er selvfølgelig klar over at jeg nå to ganger her har bedt deg henvise til noe konkret som ønsker at jeg skal begrunne. Det gir det du skriver her et visst absurd preg.

 

 

Det må du nesten begrunne.

Lenke til kommentar

"Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?"[/size]

 

Nei. Jeg vokste opp da homofili var forbudt. Datidens holdninger har satt sine preg på meg, men jeg innser at det er jeg som er problemet.

Disse holdningene var med all sannsynlighet basert på tradisjonelle religiøse oppfatninger. Og disse blir man påvirket av selv om man kanskje ikke er religiøs selv, dersom de har stor utbredelse i befolkningen.

Lenke til kommentar

Basic logikk bør holde.

 

Du virker å ha en lei vane å ville slenge ut påstander med forventning om at de skal svelges hele som de er. Kommentarer er kverulering og flisespikking.

 

Er du i så fall enig i at religiøse er troll? Jeg behøver ikke kilde på den påstanden, sant?

 

Da spør jeg deg. Hvorfor mener du religiøse er troll?

 

Akkurat som jeg ble spurt hvorfor jeg mente ateister var X og Y. Noe jeg svarte på.

Lenke til kommentar

 

Basic logikk bør holde.

Du virker å ha en lei vane å ville slenge ut påstander med forventning om at de skal svelges hele som de er. Kommentarer er kverulering og flisespikking.

Er du i så fall enig i at religiøse er troll? Jeg behøver ikke kilde på den påstanden, sant?

 

 

Da spør jeg deg. Hvorfor mener du religiøse er troll?

 

Akkurat som jeg ble spurt hvorfor jeg mente ateister var X og Y. Noe jeg svarte på.

Mitt svar:

 

Ja, det er ingen som er mer ivrige enn religiøse med å kjøre på med trolling. De er svært trollendr ovenfor f.eks ateister (uten at ateister er trollende ovenfor religiøse forresten), de bryr seg ikke om å trolle og anser ikke det som galt, og de er svært arrogante i forhold til sin egen tro (kristendom, trolling osv)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Basic logikk bør holde.

Du virker å ha en lei vane å ville slenge ut påstander med forventning om at de skal svelges hele som de er. Kommentarer er kverulering og flisespikking.

Er du i så fall enig i at religiøse er troll? Jeg behøver ikke kilde på den påstanden, sant?

 

Da spør jeg deg. Hvorfor mener du religiøse er troll?

 

Akkurat som jeg ble spurt hvorfor jeg mente ateister var X og Y. Noe jeg svarte på.

 

Mitt svar:

 

Ja, det er ingen som er mer ivrige enn religiøse med å kjøre på med trolling. De er svært trollendr ovenfor f.eks ateister (uten at ateister er trollende ovenfor religiøse forresten), de bryr seg ikke om å trolle og anser ikke det som galt, og de er svært arrogante i forhold til sin egen tro (kristendom, trolling osv)

 

Alright.

 

Det er din mening isåfall. I motsetning til deg krever jeg ingen lenke på internett for dine meninger.

Lenke til kommentar

Jeg liker dette sitatet av Tim Minchin,

 

“A famous bon mot asserts that opinions are like arse-holes, in that everyone has one. There is great wisdom in this… but I would add that opinions differ significantly from arse-holes, in that yours should be constantly and thoroughly examined.

 

We must think critically, and not just about the ideas of others. Be hard on your beliefs. Take them out onto the verandah and beat them with a cricket bat.... Be intellectually rigorous. Identify your biases, your prejudices, your privilege.”

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg begrunnet hvorfor jeg mente det er slik. Om du vil ha kilde på mine meninger, så blir det litt for dumt. Men det er typisk noe som flere her kan velge å be om.

 

Du bare hevdet at ting er slik. Eller at du mener at ting er slik. Det er uansett bare feil, og du har gitt ingen grunn for noen til å tro at det du mener er riktig.

 

At du ikke forstår hvordan dette er forskjellig fra din barnehage-oppførsel på den siste siden, forteller meg kun hvor dum du minst må være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...