Gå til innhold

Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er logiske realiteter og fakta, så om du finner det knotete er det fordi du ikke forholder deg til det foran nevnte

 

Jeg har ingen interesse av deg som person, men viser litt interesse for argumentene du bruker.

Lenke til kommentar

Si at du har kjent et menneske i ti år og liker og trives sammen med det mennsket, det er en du kan stole på, som stoler på deg, som er der for deg når du trenger det etc....

Hvorfor mener du dette forandrer seg når du får vite at dette menneske har en annen legning enn deg?  Homofile er ansvarsfulle mennesker som har samtykkende sex med andre ansvarsfull samtykkende mennesker, de skader ingen (andre enn overtroiske religiøse som har et forvaklet og avstumpet menneskesyn på grunn av sin religion).

Hva jeg ser når jeg ser to mennesker av samme kjønn som elsker hverandre? Jeg ser to mennesker som elsker hverandre... Hva de to driver med når jeg ikke har noe med det er meg knekkende likegyldig. Jeg føler ingen hverken avsky eller forakt, hvorfor skulle jeg det? 

Det er ingen tvil om at dette hatet som som regel er religiøst basert er noe vi må rydde av veien, det har fått herje og ødelegge og drepe i alt for langt tid allerede... Fakta tilsier at denne legningen er helt normal i alle arter av pattedyr, det er altså ikke bare noe man velger bort eller velger seg til, ei heller er det smittsomt eller på noen måte overførbart slik mange ignorante religiøse innbiller seg. Ei heller kan det "kureres" med overtro, selvsagt, selv om religiøse påstår nettopp det. 

Det jeg ikke skjønner oppi alt dette er hva religiøse tror de vil oppnå med sine forbud og trakassering...? Tror de virkelig at å forby, forfølge, plage og pine og drepe homofile vil endre det faktumet at omtrent 10% vil være født med homofil legning? I så fall er det en skikkelig primitiv og dum tenkning... og hva man får når man tror på gamle skrifter som er skrevet av ignorante menn uten innsikt i noe som helst. 

 

La oss si at vi skulle ønske å endre dette... Er det virkelig jesus aller allaah vi må be til for å få til det eller er det biologi og vitenskap? Jeg mener, har hat og bønn om endring og drap på homofile hjulpet det spøtt? Nope,,, det eneste det har vist er at religiøse vrang forstillinger har feil og har drept og ødelagt millioner av mennesker oppover... Mennesker som ikke skadet noen, som kun ønsket det samme som alle oss andre, å bli elsket... 

At kristne klarer å kalle seg kjærlige og nestekjære uten å rødme er meg en gåte.... Fy pokker for noen idioter de er og det KUN på grunnlag av en legning som ikke skader noen....

Som jeg spurte guttungen når han så en full mann slo lens i buskene ved parkeringsplassen ved kjøpe sentret? "Blir du våt?". "Nei", var svaret. "Skader han noen andre eller gjør dem våte?", spurte jeg videre... "Nei!", var svaret til guttungen. "Kan du se en annen vei?". "Ja!", var svaret. "Hva er da problemet?", spurte jeg og guttungen min tenkte seg om før han kjapt svarte, "Ingenting". 

Er ikke verre enn det... Tenk hvor mye finere verden kunne vært om alle tenkte sånn.... At hvis det ikke skader andre så kan folk holde på med hva pokker de vil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Si at du har kjent et menneske i ti år og liker og trives sammen med det mennsket, det er en du kan stole på, som stoler på deg, som er der for deg når du trenger det etc....

 

Hvorfor mener du dette forandrer seg når du får vite at dette menneske har en annen legning enn deg?

 

Der er 1 veldig nær person jeg fikk vite det om. Lang tid etter, og helt tilfeldig.

 

Vet ikke om han er helt homofil, for han er gift og har barn. Men han har oppsøkt og vært sammen med andre menn.

Mot sin kones vitende.

Det er på en måte en ansvarsfull person, men jeg har aldri likt vedkommende. Og aldri noengnag blitt kjent med vedkommende, selv om han er veldig nær. Han har alltid hatt noe småtyrannisk og militant ved seg ( mener ikke at det trenger ha noen sammenheng).

 

Det ble ikke bedre etter jeg ble viss på hva han har gjort, og kunne ikke si det til kona av personlige årsaker. Jeg var redd hvordan hun ville ta det. Jeg liker nemlig hun, og er redd for henne.

 

Nå tror jeg ikke at min homofobi ble endret av den oppdagelsen, For jeg må vel innse at det er en fobi ..faktisk. Ja, det er vel det. Rett og slett en fobi. Men det er jo egentlig ikke en sånn absurd fobi som ikke har en viss logisk mening. 

 

Men ellers så kjenner jeg ikke, bare vet om ganske få homofile. Foruten de som er offentlig kjent.

 

Lenke til kommentar

 

 

Men det er jo egentlig ikke en sånn absurd fobi som ikke har en viss logisk mening. 

Forklar gjerne hvor den logikken er hen... Å forfølge andre mennesker, ja til og med drepe dem over en legning som ikke raker eller skader andre er ikke særlig logisk, er du ikke enig?

 

Homofile er også mennesker, med føleler, feil og mangler akkurat som alle oss andre... Men negative feil og mangler kan ikke tilskrives homofilien like lite som dårlige ting og handlinger kan tilskrives legningen heterofili... Så har lar du deg styres av ubegrunnede påstander i en bok igjen... Kunstige grunner som ikke har noen rot i virkeligheten... 

Lenke til kommentar

Ser at diskusjonen fortsetter ja. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan det å nekte å ta homofile i hånden skal gjennomføres i praksis. Ei heller forstår jeg hvordan det er forskjellig fra å nekte å ta andre minoritetsgrupper i hånden. Det er ingenting som tyder på at homofile vasker hendene mindre enn heterofile. Etter hva jeg har hørt dropper ca 1/3 av menn generelt, håndvasken etter toalettbesøk, så Delvis bør nok holde seg unna alle menn, ikke bare homofile (lykke til i forretningslivet, kan kanskje late som om du er japansk og bukke i stedet).

 

Og jeg ser at zeebra har som så mange andre homofobe begynt å snakke om tiss og bæsj. Morsomt at dere tenker så mye på slikt. Siden vi først snakker om urin og avføring så kan jeg med glede informere dere om at en kvinnes kjønnsorganer er meget nærme plassert endetarmsåpningen. Ettersom mange kvinner også vasker bakfra og frem, er det mye fra endetarmen som havner et helt annet sted. Prostituerte kvinner forsøker gjerne skylle vaginaen grundig, men de fleste kvinner vasker gjerne bare litt over. Omtrent alle kvinner får også opptil flere urinveisinfeksjoner i løpet av livet med escherichia coli som hovedsynderen. E coli er en tarmpatogen så da kan dere jo legge to og to sammen selv.

 

Vi kvinner har også ofte mye utflod, mange har sopp osv, så vaginaen er så langt fra steril som det er mulig å bli (heldigvis, ettersom vi trenger en viss bakterieflora).

I tillegg har vi det faktum at urinrøret er rett ved vagina hos kvinner og implentert i selve penis hos menn. Så ikke så veldig hygienisk det heller nei, spesielt tatt i betraktning hvor mange heterofile det er som dytter ansiktet sitt opp i disse kroppsdelene under samleie.

 

Så neste gang dere har vaginal sex husk på at dere gjennom heterofil vaginalsex leker med både bæsj og tiss, kanskje litt e coli, gardnerella og candida i tillegg. Også chlamydia da hvis dere er uheldig.

Ha en fin heterofil dag videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forfølger ingen, det skjønner du vel.

Det er ikke på grunn av din primitive tro, da ingenting har endret seg i den primitive troen... Så det er samfunnet rundt deg, som har evolvert med en bedre moral og etikk enn det bibelen noen gang har fremmet, som passer på at du ikke lenger kan bruke de primitive og brutale påstandene i troen din til å gjøre andre vondt. Hvis ikke dette hadde vært tilfelle, hvis kristendommen fremdeles hadde vært styrende i vårt samfunn, så hadde du nok stått på første linje med din "rettferdige" harme over andre feilslåtte seksuelle legning... For da hadde det vært "normale" i et samfunn som blir styrt av slike primitive og fordummende tekster...

 

For er det ikke utrolig at til MER man følger disse gamle primitive og brutale tekstene i såkalte helligbøker til jævligere medmenneske blir man?  SÅ jeg går ut i fra at du ikke er særlig kristen da, siden du ikke allerede sitter inne fordi du fulgte bibelen... Eller sitter du inne? Og siden de fleste som kaller seg kristne også er på utsiden av fengsels murene (selv om noen av dem også definitivt skulle søkt om psykiatrisk hjelp for sin religiøse fantasier og innbilninger....) så er de ikke spesielt interessert i å følge kristne påbud, tilbud og forbud heller, noe jeg er meget takknemlig for, men hykleriet til de som kaller seg kristne blir ikke mindre av den grunn. 

 

Har faktisk hørt flere kristne som har vært tanketomme nok til å KREVE at de skal få lov til å være jævlige mot andre mennesker uten å skulle straffes for det på grunn av disse primitive tekstene og det sier meg litt om hvor avstumpet og lite medmenneskelig man faktisk blir av å følge disse tekstene... En skulle jo tro, hvis man hører på løgnene som kristne og muslimer spesielt omgir seg med, at det skulle vært stikk motsatt ikke sant?  At til MER man leste og fulgte disse tekstene til MER medmenneskelig og snill ble man, men det har aldri vært tilfelle og jeg lurer på når dette skal gå opp for dere? Etter at dere har skutt og drept en jævla homo liksom? Eller kanskje ikke i det hele tatt, igjen på grunnlag av hvor dypt dere har sunket ned i disse fryktelig primitive og veldig fordummende tekstene dere faktisk er skremte nok til å tro ar sanne...

 

Siden rasjonelle tanker og frykt aldri vil bli svirre brødre og opptre samtidig sier det seg selv hvor lite sannsynlig det er for at de som er religiøse vil tenke rasjonelt på det deres egen tro gjør dem til,  vettaskremte over straffene som loves dem i mytene som de tror er sanne for dem som faktisk tenker rasjonelt... Bibelen er jo full av advarsler om hva som skal skje med de som tviler og det oppfordres jo hele tiden til å IKKE bruke fornuft, logikk og rasjonelle tanker i bibelen, så det sier seg vel selv at logikk, fornuft og rasjonelle tanker blir skydd da man ikke bruker noe av det for å rote seg inn i tro... Så det kommer nok ikke til å gå opp for dere før dere ramler ut av tankefengslet dere sitter i... Det er en grunn til ateister som har vært troende føler det å innrømme at de trodde på disse tåpelige påstandene som det samme som å innrømme et mord... For det er jo på en måte det å tro er, et mord på sin egen integritet, ærlighet og fornuft... 

Lenke til kommentar

RWS.. er du en slags skriverobot eller noe? :confused:  Tror jeg har fortalt deg ørten ganger (står også tydelig i denne tråden) At jeg er IKKE er Kristen/religiøs

Det blåser jeg i, da du alt for ofte forsvarer, eller prøver å forsvare, idiotiet  i primitive religiøse tekster.... Og du støtter deg ofte på de primitive påstandene som står i religiøse tekster, og fremstår som fryktelig kristen fobisk og lite gjennomtenkt til å være langt unna religiøs...

 

For alt jeg vet kan du være en av de som innbiller seg at de ikke er religiøse fordi de følger kristendom og jesusen... De er selvsagt også religiøse, men skjønner det bare ikke selv.. 

Lenke til kommentar

Så neste gang dere har vaginal sex husk på at dere gjennom heterofil vaginalsex leker med både bæsj og tiss, kanskje litt e coli, gardnerella og candida i tillegg. Også chlamydia da hvis dere er uheldig.

Ha en fin heterofil dag videre.

 

Slutt! Jeg blir kåt!  :ph34r:  :lol:

 

 

For noe knot. Det er nok nå, la meg være.

 

Da vi ikke har noe tankepoliti her til lands så er du tilgitt. Bare pass på at disse nedlatende tanker forblir nettopp det og ikke kommer ut som lyd/støy. Siden det er både urettferdig og sårende for de som tilfeldigvis ble født med en annen legning og det er først når man proklamerer sine ignorante tanker over på dem det gjelder at man blir sittende igjen som den hatefulle drittsekken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns du virker primitiv jeg. Det ikke svart hvitt - enten eller. Alt det der ser jg som ganske uvisst.

Tilhører "vet kke" gruppen, er ikke verre enn det. 

Så slutt å skrive som om du "vet" at disse primitive påstandene er noe å følge da! Det e rjo åpenbart at de ikke er det, hvis dette religiøse visvaset hadde vært det beste så hadde   vi fremdeles fulgt det da, og hvorfor gjør vi ikke det tror du?

 

Nei, jeg vet ikke jeg heller, ingen kan vite, men jeg har NULL og NIKS tro på at en allmektig gud, skaperen av dette enorme universet med alle dens milliarder av konstelasjoner, planeter og stjerner, kan være i nærheten så primitiv og dum som disse såkalte selvbiografiene fremstiller disse gudene... Det er en umulighet og man trenger ikke å vite det, det sier seg selv...

 

Og det finnes en gud ller ikke vet jeg ingenting om, men før bevis kan legges frem om en gud så syntes jeg "vet ikke" blir vel tynt.. Ihvertfall når det eneste ærlige er å ikke feste lit til slike påstander... Er du litt enig i det ?

Lenke til kommentar

 

 

det er først når man proklamerer sine ignorante tanker over på dem det gjelder at man blir sittende igjen som den hatefulle drittsekken.

Spot on!!

 

Det er mennesker vi snakker om her, så gjør i det minste en innsats i å se mennesket og ikke bare kjønnet deres... Såpass har de fortjent for LENGE siden!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke ment at noen skal "følge" noenting, bare beskrev min opplevelse. Og det eneste jeg vet, er at jeg ikke er alene om det (blant ikke-troende heller). 
 

Når det gjelder primitive/diskriminerende uttalelser mot homofile( som jeg på ingen måte støtter), har jeg bare hørt slikt fra (svært) 'ugudelige' personer for å si det sånn, såvidt jeg kan huske. Ganske mange ganger også..
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

"Ugudelige personer kan være MINST like ugjennomtenkte som gudelige, hvorfor er det et poeng? To dårlige lager aldri en av de dårlige god ikke sant?

Så neida, du er ikke alene bland de ikke-troende heller, selvsagt ikke... Men de færreste av dem har noengang tenkt at dette er en av den utdøende kristne arven, for HADDE de brukt rasjonell og kritisk tenkning istedenfor dette "matra" (er oppvokst med dette selv, der det å kalle noen for homo var særs nedsettende og noe man flirte godt av og det gjorde jeg helt til jeg faktisk ble kjent med en homofil og oppdaget at de var mennesker de også og ikke bare et produkt av sin legning...) ville de innsett at homofili ikke skader noen (andre enn dem selv i såfall, og det må de jo få lov til hvis de vil det...) og derfor er HELT ufarlig for alle andre mennesker...

Men det sier litt syntes jeg, når homofili finnes naturlig i ALLE pattedyr arter mens homofobi kun finnes i en art... Er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Men det sier litt syntes jeg, når homofili finnes naturlig i ALLE pattedyr arter mens homofobi kun finnes i en art... Er du ikke enig?

 

Mennesker er mer videreutviklet enn dyr. Dermed har vi lært ting som dyr kan være lykkelig uforstandige om.

Det kan diskuteres hvor naturlig homofili i og for seg er. At det er genetisk betinget, og at man er det ufrivillig prisgitt, hersker det liten tvil om.

 

 "Økt kunnskap gir økt smerte". er noe som står i Bibelen(unnskyld), men det er jo noe sant i det for det, er du ikke enig?

Lenke til kommentar

 

Men det sier litt syntes jeg, når homofili finnes naturlig i ALLE pattedyr arter mens homofobi kun finnes i en art... Er du ikke enig?

 

Mennesker er mer videreutviklet enn dyr. Dermed har vi lært ting som dyr kan være lykkelig uforstandige om.

Det kan diskuteres hvor naturlig homofili i og for seg er. At det er genetisk betinget, og at man er det ufrivillig prisgitt, hersker det liten tvil om.

 

Videreutviklet? Hva legger du i det? Vi er, enten man liker det eller ikke. kun nakne aper med bevissthet og siden det ikke er noe "videreutviklet plan" i evolusjon så er vi der vi er.. På godt og ondt.

 

Hvorfor dyr skulle være noe mer lykkelig uforstandige er vel øyet som ser...

 

 

 

"Økt kunnskap gir økt smerte". er noe som står i Bibelen(unnskyld), men det er jo noe sant i det for det, er du ikke enig?

Overhodet ikke. Mye lettere å si "jeg vet ikke" når jeg faktisk har kunnskap nok til å vite at jeg ikke vet alt fremfor ignorante mennesker uten viten som er bastante i hva de liksom "vet"... Har alltid slått meg hvordan ignorante og uvitende mennesker alltid er de som "vet" så mye mer enn de som faktisk vet masse, og som slettes ikke er så skråsikre lenger...

 

Samme går for meninger og handlinger og gjerninger, som jeg personlig ihvertfall finner lettere og lettere med årene, nettopp fordi jeg vet mer og dermed har et større grunnlag for å mene noe som helst om noe. Elsker å lære meg nye ting og jeg elsker derfor viten og kunnskap, nettopp fordi det lærer meg nye ting. En skulle kanskje tro at man undrer seg og slikt mindre til mer man vet, men det er pokker meg omvendt, for til mer jeg vet til mer undrer jeg meg over hva jeg ikke vet, og gleder meg til noen finner det ut. 

 

Som sagt, det å si "jeg vet ikke" for spesielt religiøse er fanatisk vanskelig har jeg merket meg, for de "vet" jo at gud har gjort det... At det ikke gir noen forklaring er tydeligvis ikke så farlig, men jeg ville gremmes om jeg skulle hatt det som svar for alt mulig, nettopp fordi det ikke gir noen svar..  For med kunnskap så kommer også innsikt, selvsagt, så nei, jeg er ikke enig i det ordtaket fra bibelen nettopp fordi det oppfordrer folk til å være fornøyd med å ikke ha noen svar... Men bibelen oppfordrer jo også folk til å kaste vett og forstand ut av vinduet også, og heller bruke guds kunnskap, hva enn det måtte være, har til gode å få et eneste svar på hva den kunnskapen liksom skal være, da mennesker for lenge siden har ervervet seg LANGT bedre og mer kunnskap enn de ignorante mennene som skrev bibelen drømte om å ha.. Selv min tolvåring vet mer enn de religiøse tufsene med skrivekløe, antagelig mer enn alle sammen hadde kunnskap om den gangen... Som tydeligvis ikke var stort utenfor en radius av et par mil fra der de bodde.. 

 

Homofili skader som sagt ingen, men så smarte var ikke de menneskene som skrev bibelen at de skjønte det tydeligvis, noe som har ført til en fuck tonn av unødvendig lidelse og død oppover... Så er homofili i det hele tatt noe å diskutere? Vi vet i dag at homofili er normalt, det er noe man er født med og ikke kan bare velge som mange religiøse virrehoder tror. Det er heller ikke smittsomt, eller på noen måte blir populært og alle skal bli det liksom... Og det er heller ikke slik at pedofili følger som det neste vi må godta fordi vi godtar homofili, det var dette med å skade andre da... Noe utrolig mange religiøse ikke forstår, kanskje fordi de føler seg "skadet" når noe bryter med visvaset i bibelen? 

 

Har ingen problemer med homofile lenger (Jeg vokste opp da skilsmisse var en stor snakkis (i krokene) og folk så på skilsmisse barn som utskudd og annenrangs borgere. Det var forklaringen på ALT liksom for de ungene som hadde skilte foreldre og nettopp fordi kunnskapen var så liten var det mange grove overtramp som ble begått både av skoler og barnevern mot både barn og voksne... Den gangen var skilte foreldre som var venner uhørt, men MÅTTE krangle og lage et helvete for hverandre nettopp fordi det var forventet. Den gangen satt kristendommens fordømmelse av skilte veldig hardt i og siden ingen av foreldrene ville ha skylden for skilsmissen ble det sånn. I dag har kristendommen (nesten) sluppet grepet om folks oppfattninger om ting og tang, vi er blitt mer fornuftige enn å la oss styre av middelalder sludder i gamle bøker og det å skilles som venner etter et samlivsbrudd er i dag vanlig. Litt irritasjon og slikt oppstår selvsagt, men ikke det helvete folk måtte igjennom for knappe førti år siden, der det var om å gjøre å gjøre livet til den andre parten så jævlig som mulig for selv å fremstå bedre hos de som visket og tisket i krokene... Jeg var forøvrig fem år da homofili ikke lenger ble straffet med fengsel, den loven ble opphevet i 1972... Før det satt de folk i fengsel fordi de hadde feil legning... Helt utrolig når man tenker på dette i dag, men så var det dette med kunnskap da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...