Gå til innhold

Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?


Anbefalte innlegg

Nå er det ikke å leke med bæsj de fleste som har analsex bedriver, det finnes metoder for å unngå det samtidig som det ser ut som en del av de som er i mot homofile bruker det som et av argumentene for hvorfor det er ekkelt.

Jeg synes ærlig talt homofili er ekkelt. Jeg har ikke noe problem med å si det. Jeg synes heteroseksuell analsex er nesten like ekkelt.

 

Forøvrig bryr jeg meg ikke om hva homofile driver med så lenge det gjør det hjemme i privaten, men å trykke homofili opp i trynet på hele samfunnet er jævlig irriterende.

 

Hvor mange kjendiser er det egentlig som står frem hvert år og sier at de er heteroseksuelle? Hva er det som gjør at homofile føler et behov for å stå frem og erklære for alle at de er homoseksuelle? En slags mindreverdighetsfølelse?

 

Jeg synes det er irriterende at homofile kjendiser absolutt skal erklære sin seksualitet for verden. Det er ingen heterofile kjendiser som erklærer sin seksualitet for verden.

 

"Live and let be" vil jeg si.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man hetero, vil det for mange være  naturlig å oppleve homofili/homofile som noe motbydelig.

Kilde?

 

Hørt mange andre si det samme.

 

Det har nok lite med legning å gjøre at man synes homofili er ekkelt. Husk at mennesker i stor grad er programmert av skole, foreldre, venner, etc. Hvis du hadde blitt programmert til at homofili var helt normalt og greit så hadde du synes det var normalt og greit uavhengig av legningen din.

 

Sense you make not :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt homofili er ekkelt. Jeg har ikke noe problem med å si det. Jeg synes heteroseksuell analsex er nesten like ekkelt.

 

Forøvrig bryr jeg meg ikke om hva homofile driver med så lenge det gjør det hjemme i privaten, men å trykke homofili opp i trynet på hele samfunnet er jævlig irriterende.

Det er vel ingen som trykker homofili opp i ansiktet på deg like mye som hetrofile undertoner gjør det.

Reklame med lettkledde hvinner, kløft, par som kysser i TV serier osv.

Hvor mye av homofilt tilsvarende ser du rundt deg på andre dager en når det er pride parade i Oslo?

 

Hvor mange kjendiser er det egentlig som står frem hvert år og sier at de er heteroseksuelle? Hva er det som gjør at homofile føler et behov for å stå frem og erklære for alle at de er homoseksuelle? En slags mindreverdighetsfølelse?

De trenger ikke nettop fordi det å være hetrofil er helt normalt, de blir ikke undetrykt eller stigmatisert slik homofile blir det.

 

Jeg synes det er irriterende at homofile kjendiser absolutt skal erklære sin seksualitet for verden. Det er ingen heterofile kjendiser som erklærer sin seksualitet for verden.

 

"Live and let be" vil jeg si.

Det finnes ingen bedre måte å få fjernet det unormale bildet homofile har fått på seg en å få det frem i dagen.

Homofili er like normalt blandt mennesker som det er blandt andre dyr i naturen.

Altså er en viss prosentandel homofile også blandt mennesker.

Så lenge homofile og lesbiske stigmatiseres må det frem i lyset for den dagen det ikke annsees som unormalt så trenges det ikke å informeres lengere.

Den dagen et homofilt par står fram og "alle" tenker so what, da er det nok ikke flere som trenger å stå fram.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alle vet at det skal et ekstra mot til å stå fram som homofil. Da er det et poeng å vise at man har det motet.

 

For heterofile å si at de er hetero, skal jo ingenting til. Det er noe alle tør.

Denne siste posten forteller alt. Du viser misunnelse.

Ingen skal ta fra deg retten til å føle ubehag rundt menn som tar kuk i ræva. Men så igjen kan ikke du ta fra meg retten til å undre meg over hvorfor du ikke føler samme ubehag rundt damer som tar den bak. Det ubehaget handler ikke om andre enn deg. Det er lov å tvile på sin egen tiltrekning delvis. Men å rette sin egen usikkerhet mot andre er vi litt for gamle til, ikke sant?

Lenke til kommentar

Nå må jeg vri hjernen for å forstå noenlunde hva du mener. Misunnelse? Usikkerhet mot andre?

Du snakker om ting jeg ikke kjenner igjen eller har tenkt, så det er sikkert et feilspor.
Det er ikke for å vri meg unna noenting, men jeg klarer ikke få tak i det du sier.
 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?

 

Kort svar: Nei!

 

Dette fordi det virker å være en del av vårt naturlige spekter av automatiserte handlinger å mistro de som oppfattes som annerledes og så ville fjerne tvilen eller "ubehaget" ved å angripe objektet

 

Dermed er påstått religiøs tilhørighet bare en måte å rasjonalisere bort ens egne irrasjonelle og hatefulle innstillinger. 

 

Sånne tanker er ganske enkelt bare det de er, nemlig grådige og hatefulle og idiotiske

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

å mistro de som oppfattes som annerledes og så ville fjerne tvilen eller "ubehaget" ved å angripe objektet

 

Ok,

Kan ikke si at jeg uten videre opplever "mistro/tvil" på den måten at jeg stoler mindre på en homofil

(feks om han lånte penger av meg). Men vet ikke om det var noe i den retning du mente?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

å mistro de som oppfattes som annerledes og så ville fjerne tvilen eller "ubehaget" ved å angripe objektet

 

 

Ok,

Kan ikke si at jeg uten videre opplever "mistro/tvil" på den måten at jeg stoler mindre på en homofil

(feks om han lånte penger av meg). Men vet ikke om det var noe i den retning du mente?

Jeg snakker om alt man ikke har kjennskap til, og i dette tilfellet gjelder det en såkalt legning. Når man får realiteter og fakta på bordet bruker ofte mistenksomhet og tvil å gi seg, men hos dem som fortsatt erfarer motvilje er det på tide å ta en alvorlig prat med seg selv

Lenke til kommentar

Har jo kjennskap til det, og både forstår - og har full forståelse for legningen/realiteten ved det.
Men det endrer ikke min opplevelse av vemmelse. Dessverre ..  :hm:

 

Edit: Fjernet ordet "det spøtt", tenkte meg bare ikke om da jeg skrev det. Beklager.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må svelge ikke spøtte ;)

 

Ja, det er et poeng. Og har nevnt det før også, at det er ikke noe jeg normalt sier i RL. Da biter jeg det i meg som godt jeg kan

og det bør man berettelig gjøre. Trodde dog det ikke var så farlig å trekke det fram i en sammenheng på et forum, i en sånn tråd - igjen, litt til forsvar for religiøse. Syns altså bare det blir feil at de skal blaimes fullt og helt for det der alene, pga sin tro.

( det var jo som kjent en del av tråden om "avkristning". )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det heller ikke til å stikke under en stol at en kristen kan fint finne belegg for denne holdningen i boken som anses inspirert av gud. Altså den samme boken som sier at homoseksuelle menn bør drepes på grunn av sin aktivitet. Nå har vi heldigvis klart å sekularisert og temmet kristendommen til et rimelig holdbart nivå her i vesten, og de fleste står ikke for den tankegangen. Men det endrer ikke hva som står svart på hvitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har jo kjennskap til det, og både forstår - og har full forståelse for legningen/realiteten ved det.

Men det endrer ikke min opplevelse av vemmelse. Dessverre ..  :hm:

 

Edit: Fjernet ordet "det spøtt", tenkte meg bare ikke om da jeg skrev det. Beklager.

Så hvordan løser du ditt personlige problem eller ser du for deg at det løser seg selv?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er irriterende at homofile kjendiser absolutt skal erklære sin seksualitet for verden. Det er ingen heterofile kjendiser som erklærer sin seksualitet for verden.

Det er ingen heterofile som blir forfulgt og drept for sin seksualitet. Verden over blir homofile forfulgt, banket opp og drept på grunn av sin seksualitet.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/russisk-avis-homofile-arrestert-og-drept-i-tsjetsjenia/a/23965197/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har jo kjennskap til det, og både forstår - og har full forståelse for legningen/realiteten ved det.

Men det endrer ikke min opplevelse av vemmelse. Dessverre ..  :hm:

 

Edit: Fjernet ordet "det spøtt", tenkte meg bare ikke om da jeg skrev det. Beklager.

Så hvordan løser du ditt personlige problem eller ser du for deg at det løser seg selv?

 

Sålangt ser jeg det ikke som et stort nok problem, at et behov for å gjøre noe med det har meldt seg.

Aksepterer at det er sånn jeg er, og lever med det best mulig. Enn så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Har jo kjennskap til det, og både forstår - og har full forståelse for legningen/realiteten ved det.

Men det endrer ikke min opplevelse av vemmelse. Dessverre ..  :hm:

 

Edit: Fjernet ordet "det spøtt", tenkte meg bare ikke om da jeg skrev det. Beklager.

Så hvordan løser du ditt personlige problem eller ser du for deg at det løser seg selv?

Sålangt ser jeg det ikke som et stort nok problem, at et behov for å gjøre noe med det har meldt seg.

Aksepterer at det er sånn jeg er, og lever med det best mulig. Enn så lenge.

Hvordan kan du være trygg på at det eller den du er er akkurat den personlige tanken og følelsen? Jeg mener, før du hørte om homofili hadde du ingenting i mot det fenomenet, og var du ikke deg selv også da

 

Er du det du har lært å bli eller er du noe som var helt og alt før du ble tilført kunnskap utenfra deg selv?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...