Gå til innhold

Er religiøsitet nødvendig for å føle ubehag omkring homofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var dette Apespørsmålet det dreiet seg om, ikke alt mulig annet. Snakkes det ikke fremdeles om "missing link" i forskningen på dette?
Trodde ikke man enda var enig om at den er klart slått fast.

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget. Noe sier meg at det er nærliggende å tro. Endringen til menneske har gått litt for kjapt ift andre aperaser. Det er noe som ikke helt rimer. Ingen logisk naturlig grunn til at denne grenen skulle miste hår så fort, bli forandret så fort, bli så smarte så fort.

Lenke til kommentar

 

Ingenting kan bevises etter min standard, derfor er all tro på like dårlig grunnlag.

Å forsøke med den vannlige trollingen hjelper ikke deres sak. Det er dere som er religiøse i forhold til evolusjonshypothesen.

Kall det gjerne trolling. Men bevisene er der, du vil bare ha mer bevis. Man kan alltid flytte målstengene enda ett hakk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var dette Apespørsmålet det dreiet seg om, ikke alt mulig annet. Snakkes det ikke fremdeles om "missing link" i forskningen på dette?

Trodde ikke man enda var enig om at den er klart slått fast.

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget. Noe sier meg at det er nærliggende å tro. Endringen til menneske har gått litt for kjapt ift andre aperaser. Det er noe som ikke helt rimer. Ingen logisk naturlig grunn til at denne grenen skulle miste hår så fort, bli forandret så fort, bli så smarte så fort.

Trengs ingen missing link. Jeg er av arten homo sapiens, det er også begge foreldrene mine. Jeg er deres direkte etterfølger, og siden homo sapiens er en apeart er jeg etterkommer av aper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget.

Jo den bør vi avvise for man løser ikke et komplisert problem ved å putte noe enda mere komplisert og uforklarlig inn i løsningen.

Du forskyver bare problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ingenting kan bevises etter min standard, derfor er all tro på like dårlig grunnlag.

Å forsøke med den vannlige trollingen hjelper ikke deres sak. Det er dere som er religiøse i forhold til evolusjonshypothesen.

 

Kall det gjerne trolling. Men bevisene er der, du vil bare ha mer bevis. Man kan alltid flytte målstengene enda ett hakk.

 

Bevisene, akkurat som i den teoretiske saken jeg tegner opp. Det blå fiberet er bevis for at en tilfeldig person på gaten med blå genser har gjort det. Bevis som taler imot er ikke engang tatt med i betraktningen.

Lenke til kommentar

Det var dette Apespørsmålet det dreiet seg om, ikke alt mulig annet. Snakkes det ikke fremdeles om "missing link" i forskningen på dette?

Trodde ikke man enda var enig om at den er klart slått fast.

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget. Noe sier meg at det er nærliggende å tro. Endringen til menneske har gått litt for kjapt ift andre aperaser. Det er noe som ikke helt rimer. Ingen logisk naturlig grunn til at denne grenen skulle miste hår så fort, bli forandret så fort, bli så smarte så fort.

Tatt i betraktning at det ikke finnes noe som er mellom aper og mennesker på denne planeten og at aper de siste titusenvis av årene ikke har hatt noe evolusjon i retning mennesker, så virker det mer sannsynlig at mennesker er genmanipulerte eller "skapt" enn at de er en naturlig evolusjon av aper.

 

Det finnes uansett ikke bevis i den ene eller andre retning som gjør at noen kan mer enn å gjette hva som er tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget.

Jo den bør vi avvise for man løser ikke et komplisert problem ved å putte noe enda mere komplisert og uforklarlig inn i løsningen.

Du forskyver bare problemet.

 

 

..inn i løsningen? hehe

Lenke til kommentar

 

Det var dette Apespørsmålet det dreiet seg om, ikke alt mulig annet. Snakkes det ikke fremdeles om "missing link" i forskningen på dette?

Trodde ikke man enda var enig om at den er klart slått fast.

Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget. Noe sier meg at det er nærliggende å tro. Endringen til menneske har gått litt for kjapt ift andre aperaser. Det er noe som ikke helt rimer. Ingen logisk naturlig grunn til at denne grenen skulle miste hår så fort, bli forandret så fort, bli så smarte så fort.

Trengs ingen missing link. Jeg er av arten homo sapiens, det er også begge foreldrene mine. Jeg er deres direkte etterfølger, og siden homo sapiens er en apeart er jeg etterkommer av aper.

 

Jeg spiller gitar, både klassisk og elektrisk. Derfor kan jeg lage en gitar selv.

 

Du hopper jo noe helt vilt til konklusjon her. Du sier med andre ord at fordi du er sønn av dine foreldre så er homo sapiens en apeart.

 

Ikke rart at den religøse kulten som følger evolusjonshypothesen er så bastante i sin tro på denne hypothesen/teorien når de kan hoppe så enkelt til konklusjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det var dette Apespørsmålet det dreiet seg om, ikke alt mulig annet. Snakkes det ikke fremdeles om "missing link" i forskningen på dette?Trodde ikke man enda var enig om at den er klart slått fast.Teorien om at noe utenforstående -les aliens(jfr "engler/guider") har hatt en finger med i spillet, ser jeg ikke grunn til å avvise i det hele taget. Noe sier meg at det er nærliggende å tro. Endringen til menneske har gått litt for kjapt ift andre aperaser. Det er noe som ikke helt rimer. Ingen logisk naturlig grunn til at denne grenen skulle miste hår så fort, bli forandret så fort, bli så smarte så fort.

Trengs ingen missing link. Jeg er av arten homo sapiens, det er også begge foreldrene mine. Jeg er deres direkte etterfølger, og siden homo sapiens er en apeart er jeg etterkommer av aper.
Jeg spiller gitar, både klassisk og elektrisk. Derfor kan jeg lage en gitar selv.Du hopper jo noe helt vilt til konklusjon her. Du sier med andre ord at fordi du er sønn av dine foreldre så er homo sapiens en apeart.Ikke rart at den religøse kulten som følger evolusjonshypothesen er så bastante i sin tro på denne hypothesen/teorien når de kan hoppe så enkelt til konklusjoner.

Nei, jeg sier at homo sapiens er en apeart, og siden mine foreldre er homo sapiens stammer jeg fra aper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo den bør vi avvise for man løser ikke et komplisert problem ved å putte noe enda mere komplisert og uforklarlig inn i løsningen.

Du forskyver bare problemet.

 

..inn i løsningen? hehe

 

De kristnes løsning er gud og en del av dem aksepterer sågar evolusjonsteorien men men mener slik du insinuerer at det måtte være gust som skapte det første livet.

Altså løsningen på livets opprinnelse er gud, om han skapte Adam og Eva slik bibelen beskriver det eller andre forståelser kristne måtte ha.

Lenke til kommentar

PS. Gjør oppmerksom på at denne tråden er splittet ut fra en annen, pga av stor pågang:

Det har hverken vært mitt ønske, eller intensjon. Bare sånn at det er klargjort.

 

Vet du hva du bør prøve? Se på mennesket som er homofilt, ikke bare tenke på hvor det mennesket har xxxxx sin hen når du ikke har noe med det...  For det er det dere kristne/muslimer gjør, dere ser KUN xxx/xxx og tenker aldri overat dette er tenkende, følende mennesker som alle andre, for de er det.

 

Har forståelse for dette, i den forstand at noen har det sånn, og at de i et fritt samfunn må få lov å praktisere dette uten straff.

 

Men derifra til å gi det offentlig likestatus, og sogar pushe på allmennheten en forventning om at de skal omfavne og anerkjenne det, mener jeg dog er urimilig.

Er det Kristne verdier og et Kirkelig system man tilhører, har man også rett til å gi homofile en kald skulder. Altså kunne gi uttrykk for det byr deg imot. Det gjelder også generelt om man er heterofil. Hvorfor skal man pushes til å akseptere homofile på lik linje? At det liksom er noe galt med deg om du ikke ønsker være sammen med dem,. spise sammen med dem, ta dem i hånda osv?

 

Man trenger ikke være Kristen eller muslim for å avsky homofili. Er man hetero, vil det for mange være  naturlig å oppleve homofili/homofile som noe motbydelig. Basert på assosiasjoner med hva de er, gjør og praktiserer. 

Det er kanskje velkjent nok, at jeg er ganske fritttalende om dette. Det er jo veldig lite PK, ja egentlig ganske tabu å være det i dag. Men for meg er det sannheten. 

Det er ikke fordi jeg vil at det skal være sånn eller syns det er "barskt" å ha den holdningen, det er viktig å presisere. Det bare er sånn, hverken mer eller mindre. Og det jeg mener, er at det tror jeg veldig mange synes, og opplever at de blir kneblet. Nekter man å håndhilse på, eller spise maten en homofil har laget ..da er man en drittsekk pr definisjon. Jeg mener der er noe som er kommet på halvdistanse, og jeg har ikke problem med å se Bibelske koblinger opp mot den sannheten. 

Om man ser bak (den religiøse) fasaden

 

Dette er hva den slags umoralsk tankespinn fører til:

 

Homofile tortureres og sperres inne i Tsjetsjenia

 

Det er ikke valgfritt å respektere homofile i Norge, det er ett krav for alle voksne folk uten verge. Get on with it.

Lenke til kommentar

Det morsomste her er jo at alle evolusjonsteoretikerne også er de samme folkene som tror "siden et kjemisk angrep skjedde i Syria, må de ha vært utført av Assad". Disse folkene bryr seg overhode ikke om bevis og elsker å hoppe til konklusjoner. Det eneste de virkelig trenger er "bare fordi jeg sier det, så er det slik".

 

Det er like sannsynlig at mennesker styrtet på kloden i et romskip som det er at vi stammer fra aper gjennom evolusjon.

 

Dere har ingen beviser eller grunn for å tro at mennesker deler eller ikke deler store deler av sine gener med liv på andre planeter. Som jeg alltid sier; evolusjonshypothesen kan først virkelig bli en teori om vi får gransket DNA fra liv på andre planeter og det viser seg å overhode ikke være likt med DNA på jordkloden.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Visste ikke at du var tilhenger av tankekriminalitet, Thoto. Høres veldig religiøst ut.

 

Nå var det ikke tankespinnet i seg selv som forårsaker overgrep, det må fortsatt handling til. Men selvfølgelig henger denne type umoralsk praksis sammen med de homofobe tankene som jo gjerne er satt i hodet på folk av nettopp religionen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...