unwill Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Maskinen min er koblet direkte til en trådløst akksespunkt, lurte på om det finnes et program der jeg kan se hvem som bruker det trådløse nettverketm eller hvor mange som bruker det. (er jo litt greit å vite at ingen tyv-låner den). Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Skal du bare finne ut hvem som kobler seg til? Eller vil du heller forhindre det? For å finne ut hvem som bruker det kan du rett og slett kjøre en IP-scan. Dvs. du kjører for eks. Angry IP Scanner som du finner her eller SoftPerfect Network Scanner som du også finner her. Når noen er tilkoblet ditt nettverk må vedkommende bruke en IP-adresse (statisk eller delt ut via dhcp). Disse to programmene vil "scanne" gjennom IP-rangen som gjelder for ditt nettverk og oppdage maskiner som er "i live". SoftPerfect leverer også masse annen info. Seriøst hadde jeg nok sikret nettet mitt litt bedre og i hvert fall definert hvilke nettverkskort har lov til å koble seg opp. Man skulle ha gjort enda mer (kryptering, fjernet SSID-broadcast, MAC-filter) men hvis du ikke vil det så må du sjekke fra tid til annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå