Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Var samme på beta av savage eller? synes sirklene starta røre seg uvanlig fort der.

Ikke sikker på om det er helt likt, men veldig lignende iallefall.

Er nok en stor del av grunnen til at de viser sirkelen allerede når man er i flyet på Miramar.

Lenke til kommentar

https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1651007810318992139

 

Her var det VELDIG mye å glede seg over.

- Fjernet de hersens klærne

- Betraktelig endret den blå sirkelen

- QoL til Miramar, gitt flere grunner til å droppe nord, øst og nord-vest, samt viser sirkelen i det man sitter i flyet.

 

Ja klær som spawner i selve spillet er litt ubrukelig all den tid en ikke får beholde, osv.

Aner ikke hvordan blue zone forandringer kommer til å påvirke ting. Syns den var helt greit. At du ser første safezone fra flyet er jo helt idiotisk.

De "problem" punktene de merket på mapet på Miramar er jo faktisk steder med good loot, så skjønner ikke helt den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1651007810318992139

 

Her var det VELDIG mye å glede seg over.

- Fjernet de hersens klærne

- Betraktelig endret den blå sirkelen

- QoL til Miramar, gitt flere grunner til å droppe nord, øst og nord-vest, samt viser sirkelen i det man sitter i flyet.

 

Ja klær som spawner i selve spillet er litt ubrukelig all den tid en ikke får beholde, osv.

Aner ikke hvordan blue zone forandringer kommer til å påvirke ting. Syns den var helt greit. At du ser første safezone fra flyet er jo helt idiotisk.

De "problem" punktene de merket på mapet på Miramar er jo faktisk steder med good loot, så skjønner ikke helt den.

 

Sirkel endringen dreier seg mest om at etter ca. 3 safezone så kan man løpe til neste safezone uten å bli tatt igjen av det blå, til tross for at sirkelen havnet stikk motsatt av der du var. Det dreier seg også om å kunne stoppe å skyte tilbake på de siste sirklene, og likevel ha tid til å komme seg inn.

 

For å få dette til å gå opp uten at rundene varer tett opp mot en time, så går det betraktelig kjappere i starten, samt sirkelen er bortimot mer i bevegelse enn den står i ro i mid og late game.

Det er en del i mot, for om man liker å longdroppe til Kameshki, og så får en Primorsk sirkel, så er man enten fucked av at man ikke har tid til å loote, eller så kommer man seg aldri frem til safezone før man er død.

Så for å motvirke til en viss grad at man blir "circlefucked", så viser første safezone 30 sek tidligere på Erangel, og allerede fra i flyet på Miramar, slik at om man velger å gå for Kameshki på en Primorsk sirkel, så er det bevisst valg og man bør være klar over ulempene.

 

For meg som liker å holde meg noenlunde sentral, endrer det veldig lite tidlig i spillet. 

 

Angående de plassene på Miramar, så er looten skrudd opp der, at du har vært heldig de rundene du har droppet der er på langt nært nok til å gi et realistisk bilde, det er tross alt bare tall som sier "her er det en x sjanse for at x spawner x antall ganger".

Den største endringen er jo flere veier, for det er faktisk et mareritt å kjøre på en del av de områdene. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så for å oppsummere, endringen er for å hindre følgende situasjoner:
Du kommer deg akkurat inn i safezone 3 etter at du ikke fant et kjøretøy, safezone 4 dukker opp på kartet, og ligger kant i kant med forrige sirkel, stikk motsatt av det du er, illustrert her:

KJnrkVr.png

 

Med gamle innstillinger, må du sette i gang med å løpe korteste rute med en gang, har ikke tid til å stoppe (skyte / loote mer) eller å ta noen særlig med omveier som du anser som sikrere. 

Er du heldig finner du et kjøretøy.

 

De nye innstillingene fjerner ikke dette helt, det flytter bare denne delen av spillet til helt i starten.

 

Jeg vil heller håndtere det i starten av runden, enn i slutten etter å har brukt 20min + på loote.

Jeg mener dette er en positivt retning, som fjerner veldig mye av "jeg lootet i 20 minutt for ingen grunn", men har forståelse for at det krever tilvenning og at det ikke passer alle like bra.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Om det fungerer likt som på Savage så er det kjempe positivt. Sirkelene kommer oftere og tar mer damage, men du klarer alltid å løpe hakket raskere enn selve sirkelen. Så det sirkelen egentlig gjør er å tvinge alle til å bevege seg fordi det er for kostbart å være i den da man nå tar såpass mye med damage, samtidig så er du ikke fullstendig rævkjørt om du glemmer sirkelen da du alltid har mulighet til å reagere når den har tatt deg igjen da du løper bittelitt raskere enn den hele tiden så med mindre du selv velger å ikke ta igjen sirkelen så vil du alltid komme deg ut og ikke død av sirkelen.

 

Det at den siste sirkelen også alltid havner i midten av den nest-siste er også kjempebra. Da er det ikke lenger roll of the dice hvorvidt du får et fryktelig dårlig utgangspunkt helt på slutten eller ikke. Har tapt mange kamper på at sist sirkel rett og slett har rævkjørt meg hvor de som er igjen ikke må bevege seg i det hele tatt, mens jeg må bevege meg ganske så mye.

Lenke til kommentar

 

 

https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1651007810318992139

 

Her var det VELDIG mye å glede seg over.

- Fjernet de hersens klærne

- Betraktelig endret den blå sirkelen

- QoL til Miramar, gitt flere grunner til å droppe nord, øst og nord-vest, samt viser sirkelen i det man sitter i flyet.

Ja klær som spawner i selve spillet er litt ubrukelig all den tid en ikke får beholde, osv.

Aner ikke hvordan blue zone forandringer kommer til å påvirke ting. Syns den var helt greit. At du ser første safezone fra flyet er jo helt idiotisk.

De "problem" punktene de merket på mapet på Miramar er jo faktisk steder med good loot, så skjønner ikke helt den.

Sirkel endringen dreier seg mest om at etter ca. 3 safezone så kan man løpe til neste safezone uten å bli tatt igjen av det blå, til tross for at sirkelen havnet stikk motsatt av der du var. Det dreier seg også om å kunne stoppe å skyte tilbake på de siste sirklene, og likevel ha tid til å komme seg inn.

 

For å få dette til å gå opp uten at rundene varer tett opp mot en time, så går det betraktelig kjappere i starten, samt sirkelen er bortimot mer i bevegelse enn den står i ro i mid og late game.

Det er en del i mot, for om man liker å longdroppe til Kameshki, og så får en Primorsk sirkel, så er man enten fucked av at man ikke har tid til å loote, eller så kommer man seg aldri frem til safezone før man er død.

Så for å motvirke til en viss grad at man blir "circlefucked", så viser første safezone 30 sek tidligere på Erangel, og allerede fra i flyet på Miramar, slik at om man velger å gå for Kameshki på en Primorsk sirkel, så er det bevisst valg og man bør være klar over ulempene.

 

For meg som liker å holde meg noenlunde sentral, endrer det veldig lite tidlig i spillet.

 

Angående de plassene på Miramar, så er looten skrudd opp der, at du har vært heldig de rundene du har droppet der er på langt nært nok til å gi et realistisk bilde, det er tross alt bare tall som sier "her er det en x sjanse for at x spawner x antall ganger".

Den største endringen er jo flere veier, for det er faktisk et mareritt å kjøre på en del av de områdene.

At jeg er heldig de rundene jeg dropper der? Er jo tydeligvis ikke bare jeg som har vært heldig der, for det dropper mye folk der. Spesielt i nordøst på det store baseområdet så kryr det jo faen meg med folk. Og alle de lander ikke der for moro, de lander der fordi det er bra loot der og det har det alltid vært.
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å skru opp skaden på de siste sirklene. De gjør allerede mye skade. Skal de skru opp skaden så får det bli på de tre første, for de gjør jo ikke skade i det hele tatt.

 

At du endelig kan løpe og ikke bli tatt igjen av sirkelen er jammen meg på tide. Det er for øvrig for mye dødtid mellom hver sirkel, så ikke noe problem å ta derfra for å kompensere for tregere sirkler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...