Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Variasjon kan være viktig.

Spilt så mye Arma etterfulgt av PUBG at jeg knapt har rørt andre spill siste halvåret. Åpnet opp litt CSGO og har spilt litt competetetive med venner og SoloQ. For det første var det nesten forferdelig å hoppe inn i PUBG med tanke på hvor smooth CSGO kjører, men jeg oppdaget at jeg var mye bedre plutselig. Må kjøre litt CSGO på siden tror jeg, bare synd matchmaking som solo er som kreft i det spillet altfor ofte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Litt fascinert av (men mest salty på) han karen som hadde loota omtrent kun en shotgun, funnet seg en motorsykkel.
Kjørt til et skur, satt motorsykkelen i skuret, og satt seg bak den helt i ro i gudene hvor lenge før jeg tilfeldigvis gikk forbi, og så åpnet døret på skuret. 

Fra nå av skal jeg kaste granater i hver eneste skur.

Lenke til kommentar

Litt fascinert av (men mest salty på) han karen som hadde loota omtrent kun en shotgun, funnet seg en motorsykkel.

Kjørt til et skur, satt motorsykkelen i skuret, og satt seg bak den helt i ro i gudene hvor lenge før jeg tilfeldigvis gikk forbi, og så åpnet døret på skuret. 

Jeg lo :D

Lenke til kommentar

TPP er uten tvil mer noob vennlig enn det FPP er!

Har vel nærmere 1000 timer i pubg nå, og jeg merker at det er nesten 2 forskjellige spill FPP vs TPP i hvordan folk spiller. Mye mer camping og forsiktig spill i TPP enn FPP. Når jeg blir lei av FPP så kjører jeg litt TPP, fin variasjon :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er 2 helt forskjellige måter å spille på ja.

Sånn rent teoretisk sett, er det bedre å campe i FPP, i TPP  kan motstanderen tross alt se deg i det hjørnet du camper i, før du ser de. 

Mange som fryktet at FPP ville bli en campfest før det kom ut, men sånn ble det heldigvis ikke (til tross for han karen jeg traff på i går).

Lenke til kommentar

Det er småmoro å komme seg inn i en bil til fi og dælje løs med stekepanna med de omkring deg. Klarte det en gang og toksjåføren, men uheldigvis var det to stykker til inni bilen som hoppet ut og knertet meg. Fin måte å dø på.

Lenke til kommentar

TPP er uten tvil mer noob vennlig enn det FPP er!

Har vel nærmere 1000 timer i pubg nå, og jeg merker at det er nesten 2 forskjellige spill FPP vs TPP i hvordan folk spiller. Mye mer camping og forsiktig spill i TPP enn FPP. Når jeg blir lei av FPP så kjører jeg litt TPP, fin variasjon :p

Hvordan er det mulig? Er det ikke omvendt?

Det er jo mye mer fordelaktig å spille forsiktig og campe i FPP enn TPP. Forsiktig fordi en av naturlige grunner ser mindre, samtidig som camping er enda mer effektivt i FPP nettopp fordi en ikke kan vri og vende på kameraet for å spotte de som camper.

Uansett så er de beste campestedene der ingen forventer at du er. Og da er det i grunn det samme om det er TPP eller FPP. :p

Lenke til kommentar

Er det virkelig et spørsmål hva som er mest noobvennlig? Er vel en grunn til at de beste stort sett spiller FPP. Selv er jeg klart best i TPP, og føler meg ganske avhengig av mulighet til å se motsander som ikke ser meg.

Lenke til kommentar

Er det virkelig et spørsmål hva som er mest noobvennlig? Er vel en grunn til at de beste stort sett spiller FPP. Selv er jeg klart best i TPP, og føler meg ganske avhengig av mulighet til å se motsander som ikke ser meg.

Men det gjør du jo i FPP også. Posisjonere seg slik at en hele tiden har størst mulig overtak, med minst mulig sjanse for å bli overrasket.

Faktisk er sjansen mindre for å bli sett i FPP enn TPP.

Selv spiller jeg TPP fordi jeg er lei FPS. Jeg utnytter nok ikke mulighetene TPP gir meg sammenlignet med FPP nok egentlig. Har nok mer en spillemåte som hadde vært hakket mer effektiv i FPP.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at i FPP kan man ikke se motspiller uten å vise seg. Dette er ekstremt enkelt å utnytte på TPP. Selvsagt kan man campe i begge modes, men det er hvertfall med risikoen om å få en kule i panna på FPP.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at i FPP kan man ikke se motspiller uten å vise seg. Dette er ekstremt enkelt å utnytte på TPP. Selvsagt kan man campe i begge modes, men det er hvertfall med risikoen om å få en kule i panna på FPP.

Det er akkurat det som er poenget. I tredjeperson kan man enkelt samle informasjon om alle rundt seg når man sitter å lurer et sted. I førsteperson må du ta litt sjanser og det er mye vanskeligere å samle inn like mye informasjon. På den måten unngår du at det sitter noen bak en vegg og ser akkurat når og hvor du kommer. I førsteperson må de stikke hode sitt ut og da har du en mulighet til å foreta deg noe.

Lenke til kommentar

Hver sin smak, fordeler og ulemper med alt.

Selv spiller jeg utelukkende FPP for jeg takler ikke de situasjonene som oppstår pga TPP.

TPP er dog utrolig artig om man skal trolle litt, særlig i 1 man squad.

Endret av MagnusRB
Lenke til kommentar

Etter å ha spillt for det meste FPS-spill siden 1998 er det forfriskende deilig å spille TPP. Litt annen dynamikk. Ikke like frenetisk og annerledes taktisk siden man har mye mer informasjon å spille ut fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...