Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde han ikke vært så dum og drive å sikte inn på folk han helt klart ikke kan se så ville du jo aldri oppdaget at han jukset.

Den dagen cheatere blir smarte, ja da får spill et problem. Heldigvis for spillene så er cheaters som regel dumme som brød og derfor også lette å spotte og banne.

har et lengre klipp av han - prøver å unnngå flest mulig folk framstå som legit, fram til han faktisk er nødt til å ta å drepe, tok ut hele squaden med 4 AWM skudd i huet :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har et hovedkort fra 2012 og bruker ikke mer penger enn høyst nødvendig på det. 16GB-sett får man noenlunde rimelig og i og med at jeg gjerne har en nettleser eller to oppe samtidig satser jeg på at det blir forbedring.

Joda, og der kom det en spiller fra Kina som teamkiller meg ikke en, men to ganger. Franskmenn og kinesere: møkkaspillere hele bunten. Russere med.

Har noe ekstra minne i serveren min om du er interessert. Kjøpte litt ekstra for å spille PUBG, men så ble det nye pc og min gamle spill pc ble nedgradert til server, og der gjør det ekstra minnet absolutt ingen nytte :)  . Kjøpt 23/10/17: 

https://www.komplett.no/product/812885/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-16gb?noredirect=true?noredirect=true#

Jeg kjøpte denne fra Komplett. Virker på 2133 Mhz ser det ut. Det virker som om det ble mindre hakking og smoothere med dobbelt opp med minne.

https://www.komplett.no/product/836387?noredirect=true#

Endret av oOF
Lenke til kommentar

For dere som lurer så kan man fjerne det mappet man ikke ønsker å spille dersom det er ønskelig:

Man sletter filene direkte til det mappet man ikke vil ha:

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/7tqwyd/so_i_took_the_miramar_files_out_of_the_game_and/?sort=top

personlig spiller jeg begge men er vel kanskje noen her som kun ønsker gamle/nye mappet?

Det nye mappet for min del har vært en stor nedtur. Utrolig lite cover og flust med snipers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For dere som lurer så kan man fjerne det mappet man ikke ønsker å spille dersom det er ønskelig:

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/7tqwyd/so_i_took_the_miramar_files_out_of_the_game_and/?sort=top

personlig spiller jeg begge men er vel kanskje noen her som kun ønsker gamle/nye mappet?

Det nye mappet for min del har vært en stor nedtur. Utrolig lite cover og flust med snipers.

Helt enig. Liker virkelig ikke det nye kartet. Grått og trist, og alt for lite vegetasjon.

Endret av KSira
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. Liker virkelig ikke det nye kartet. Grått og trist, og alt for lite vegetasjon.

Jeg syns faktisk det motsatte. Jeg elsker det nye mappet og jeg plages mye mindre av snipers på det enn det gamle.

Ja, det er kanskje mindre trær som cover, men det gjør da også at snipers har færre steder å gjemme seg på.

I tillegg er det mange små dumper og hauger som hjelper mot nettopp snipers.

Personlig syns jeg det er mye lettere å overleve en sniper på det nye brettet enn det gamle.

Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk det motsatte. Jeg elsker det nye mappet og jeg plages mye mindre av snipers på det enn det gamle.

Ja, det er kanskje mindre trær som cover, men det gjør da også at snipers har færre steder å gjemme seg på.

Personlig syns jeg det er mye lettere å overleve en sniper på det nye brettet enn det gamle.

Spiller kun FPP, mulig det utgjør en forskjell. Uansett hvilke kart jeg spiller på er det stort sett en som sitter å camper som tar meg, men Erangel er i det minste ikke grått og trist. Ironien er at jeg er bedre på Miramar (eller hva det nå heter)

Endret av KSira
Lenke til kommentar

Spiller kun FPP, mulig det utgjør en forskjell. Uansett hvilke kart jeg spiller på er det stort sett en som sitter å camper som tar meg, men Erangel er i det minste ikke grått og trist. Ironien er at jeg er bedre på Miramar (eller hva det nå heter)

Regner med du gleder deg til snømappet da? :p

Variasjon er bra. En variant av Erangel hadde ikke ført til så store forskjellen. Å spille begge mappene betyr at du må mer tilpasse måten du spiller på og ikke bare kan kjøre samme greia uansett.

Jeg syns dette er en bra ting som holder spillet fresh. Nå trenger vi bare flere nye våpen, mange av dem, som ikke er supplydrop. :p

Lenke til kommentar

Liker det nye kartet jeg. Det eneste jeg ikke liker er raten folk forsvinner i starten av spillet. Vi snakker minutter før vi er nede i 40-talls spillere. Av juksere har jeg nok vært heldig. Spiller kun FPP, EU. 

Hva mener folk om tredjeperson i slike spill? 

Lenke til kommentar

Jeg spiller kun i FPP og på EU ja, jeg takler ikke TPP.

Er det bare hos meg at spiller av og til resetter serveren til Asia? Det har skjedd to-tre ganger nå og jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har vært borti knappen nede i hjørnet,

Fun fact: Jeg er nå blant de 23,8% beste spillerne... Det tar av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Liker det nye kartet jeg. Det eneste jeg ikke liker er raten folk forsvinner i starten av spillet. Vi snakker minutter før vi er nede i 40-talls spillere. Av juksere har jeg nok vært heldig. Spiller kun FPP, EU. 

Hva mener folk om tredjeperson i slike spill? 

Jeg foretrekker også det nye kartet, men spiller begge.

Pecado har mye av skylden, sentralt på kartet (flyet er alltid i nærheten) og latterlig bra loot, er vel kanskje den plassen jeg har sett fleste droppe på 1 gang, inkludert Erangel.

I nyeste patch notes for testserveren har de riktignok gjort noen endringer på Miramar, fordelt looten bedre, flere småbygninger i ødemarka og flere "grusveier" for å gjøre bilkjøring lettere.

Det går egentlig kun på preferanse, jeg foretrekker FPP fordi jeg ikke liker at spillere jeg ikke kan se, kan se meg.

ab69cyd5lpez.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det bare hos meg at spiller av og til resetter serveren til Asia? Det har skjedd to-tre ganger nå og jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har vært borti knappen nede i hjørnet,

Nesten alltid hatt det problemet med at serveren setter seg til Asia.

Lenke til kommentar

Ja, det skjer her noen ganger også at den plutselig uten grunn bytter til AS.

Ble skuffet her om dagen når jeg hadde er bra game, topp 5 med flere kills, og det viste seg at det var på AS og ikke EU.

Gikk jeg glipp av viktige poeng til ratingen min... :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det går egentlig kun på preferanse, jeg foretrekker FPP fordi jeg ikke liker at spillere jeg ikke kan se, kan se meg.

Jeg foretrekker TPP fordi jeg liker å kunne se spillere som ikke kan se meg.

Den største forskjellen mellom modusene ligger i at de krever ulike taktikker, og det er ulike "talenter" som tar deg til topp 10. Jeg blir som regel pløyd ned i FPP fordi jeg ikke er noen frag-mester ala shroud. I TPP er jeg som regel konsekvent topp 10 fordi jeg er flinkere på taktikk-delen (hvordan bevege meg over mappet, ta gode spots osv.).

Da TPP ikke var infestert av cheatere fikk vi ganske gode stats, og var vel på det høyste innenfor topp 50 eu squad, men i current season har det ikke vært mulig pga. for mange cheaters når man går opp i rank. Her fra preseason 5 (før 1.0).

LvoE4cz.png

Så om noen har lyst til å spille TPP, men sliter kan jeg sikkert lage en liten guide på hvordan vi nesten konsekvent klarte å havne topp 10 over så mange games.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Foretrekker selv TPP og jeg spiller stortsett alltid konsekvent FPP i alle former for FPS spill, også i spill hvor du kan velge som H1Z1 osv..

Men i PUBG så sliter jeg veldig med FPP. Det kan nok skyldes at jeg har spilt spillet såpass mye før FPP kom, så jeg sliter med å tilvenne meg FPP da TPP er det som føltes naturlig for meg i dette spillet.

Tror dog det også handler mye om at FPP i PUBG rett og slett er litt ymse. Jeg syntes kameraføring, størrelse/skalering på objekter og endel ting rett og slett føles feil i FPP. Jeg spiller mange FPP spill, så det er ikke sånn at jeg har noe problem eller noe i mot FPP i det hele tatt men akkurat i PUBG så gir det meg en merkelig bismak da det er så mye rart som får det til å føles ekstra merkelig og clunky for min egen del.

Lenke til kommentar

Det er nå bare spille 40 ish matcher det så er man topp 1%. Er vel muligens tidenes kjedeligste leaderboards dette sammen med skilled matchmaking

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker TPP fordi jeg liker å kunne se spillere som ikke kan se meg.

Den største forskjellen mellom modusene ligger i at de krever ulike taktikker, og det er ulike "talenter" som tar deg til topp 10. Jeg blir som regel pløyd ned i FPP fordi jeg ikke er noen frag-mester ala shroud. I TPP er jeg som regel konsekvent topp 10 fordi jeg er flinkere på taktikk-delen (hvordan bevege meg over mappet, ta gode spots osv.).

Da TPP ikke var infestert av cheatere fikk vi ganske gode stats, og var vel på det høyste innenfor topp 50 eu squad, men i current season har det ikke vært mulig pga. for mange cheaters når man går opp i rank. Her fra preseason 5 (før 1.0).

LvoE4cz.png

Så om noen har lyst til å spille TPP, men sliter kan jeg sikkert lage en liten guide på hvordan vi nesten konsekvent klarte å havne topp 10 over så mange games.

Kan ikke se hvorfor det med aim har så mye å si på FPP kontra TPP, de fleste ser ut til å zoome inn på sikte uansett? Eneste forskjellen jeg ser er at på TPP handler mest om stille seg opp et sted der man kan stå skjult og se rundt med kamera, også vente til noen kommer ruslende forbi. Mye det samme i FPP, men der har du i det minste en sjanse til å se de som skyter på deg.

Lenke til kommentar

Det blir mere "gambling" i FPP. Du må eksponere deg selv for å få info om hvor fienden er, og da gjør du deg selv til et target mye oftere. I TPP kan du ofte få veldig mye info og samtidig være helt eller i stor grad skjult, og så kan du ha litt is i magen og time når du velger å bryte cover for å skyte. Skal du engasjere noen i FPP  du bryte cover for å få posisjonen deres på avstand.

Jeg er ikke ræva til å skyte, men jeg er milevis unna de beste FPP spillerne. Jeg og de jeg spiller med overlever i TPP fordi vi spiller taktisk og har et godt samarbeid, ikke fordi vi er spesielt flinke til å skyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...