Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

 

Hmm, eller jeg som har uflaks. På mine 20 siste har jeg 19 på Miramar. Hvordan er det med stats om man quitter i lobby? Regnes det som et game?

Så lenge du quitter i lobby, påvirker det ikke stats. Har du kommet i flyet, påvirker det stats.

 

hva om nedtellingen har begynt, har det ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

1.0 Update 1:
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1576688908146139701

 

 

 

 

 

Players,
Today, we are going to deploy a patch and the live servers will be under maintenance for two hours. 

Before we dive into the patch notes, we would like to sincerely apologize for the inconvenience caused by the intermittent lag and character position readjustment issues our players are experiencing during matches. Creating a smooth playing environment to allow our players to fully enjoy Battle Royale was one of our top priorities for PC 1.0 launch. However, a multitude of causes have triggered the in-game lag issue to become worse or happen more frequently in the last few weeks. In the process, we were not able to implement the measures to visibly address the issue more quickly. 

Contrary to most expectations, there is a combination of causes that lead to the in-game lag and character position readjustment issues. The issues cannot be attributed to one or two causes and have stemmed from a combination of different factors which is why we need to continuously work on resolving and investigating the problem. We upgraded our game engine to the latest version and made changes to the game when we added new content. The problem resulted from these changes as well as several other causes. 

In this patch, we have removed some inefficiencies in server infrastructure and optimized in-game servers to alleviate the problem. More specifically, we made adjustments to reduce the bottleneck during the game server launch phase and also resolved some server hitch issues. 

Resolving the intermittent lag and character position readjustment issues are still one of our top priorities, and we are continuing to work on analyzing and fixing any remaining issues every day. After today’s update, we will be running some internal tests and deploying more updates to gradually mitigate the problem. We are currently examining several measures including server optimization and server logic modification to address the multitude of causes. On top of this, we will continue our efforts to further investigate remaining causes. 

We will keep you updated on our progress going forward. We would like to apologize again for the inconvenience and we will continue to do our best to resolve the issues. 

Please find the notes for the today’s patch below.



World
  • Changed the map selection ratio to be equal for Erangel and Miramar.

Replays
  • Adjusted replay system so that players can only view game replays from 3 minutes after death.
    • This is to prevent sharing opponent’s positions to surviving teammates immediately after death.

Bug Fixes
  • Fixed the issue where some buildings and objects were not marked on the Miramar world map. 
  • Reduced occurrences of the issue where replays occasionally crashed back to the lobby screen.
    • On restarting a replay, it will continue where last viewed.
  • Fixed the issue where the beginning of the Death Cam and replay was missing. 
  • Fixed the issue where players couldn’t earn BP.
    • We will update with a compensation plan soon.
  • Fixed the issue where players could die unexpectedly from fall damage. 
  • Fixed the issue where bullets couldn’t penetrate particular fences from both sides

 

 

 

Hadde 50/50 i går også, men nå blir det iallefall det fremover.

Ellers fint å se at gjør et forsøk på å fikse de hersens gjerdene, og at man bare faller om sånn helt uten videre (bare skjedd 1 gang, og hadde heldigvis en lagkamerat i nærheten).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Wohoo! De har faktisk fikset skyting igjennom nettinggjerdet! Trodde det var fikset for lenge siden, men hadde senest i går en duell med en på andre siden av et slikt gjerdet og det var umulig for meg å treffe han mens han kunne treffe meg... Helt håpløst... På Militar Island så kan folk som er på utsiden/på veien skyte igjennom mot de som er inne på militærbasen mens de som er inne kan ikke skyte igjennom andre veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fikk forøvrig mitt første kill etter egen død med granat i går, lo godt:

OGJkiBm.png

Resten av squaden hadde død, så forsøkte å ta med meg flest mulig dragsuget før jeg døde / quitet og startet en ny runde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så pubg fikset endel på spillet, verdt og kjøpe?

 

Ser venner med 1080 som sliter med spillet enda, har en 1070 som tar alt men redd det ikke vil gå så lett med pubg, verdt og prøve?

 

Hørt endel å at grafikk ikke har så veldig mye og si, men view-range er tydeligvis alt..

 

Ja / nei?

Har 1070 selv, og har som regel aldri under 100 fps, som regel alltid opp mot cap på 144fps.

Litt usikker på hva du mener me view-range, men hovedsakelig kan du "view distance" på very low uten at det byr på noen problemer når man faktisk springer rundt på kartet.

 

Ellers vil jeg sagt at spillet var verdt å kjøpe helt tilbake i juni når jeg selv kjøpte det, ikke akkurat det dyreste investeringen man kan gjøre.

Jeg har passert mindre 1 krone per time spilt for lengst.

Lenke til kommentar

Så pubg fikset endel på spillet, verdt og kjøpe?

 

Ser venner med 1080 som sliter med spillet enda, har en 1070 som tar alt men redd det ikke vil gå så lett med pubg, verdt og prøve?

 

Hørt endel å at grafikk ikke har så veldig mye og si, men view-range er tydeligvis alt..

 

Ja / nei?

Spillet er supersmooth nå. Før hadde jeg 50-80 fps, nå ligger jeg nesten konstant på 144fps som er cap.

Lenke til kommentar

Så pubg fikset endel på spillet, verdt og kjøpe?

 

Ser venner med 1080 som sliter med spillet enda, har en 1070 som tar alt men redd det ikke vil gå så lett med pubg, verdt og prøve?

 

Hørt endel å at grafikk ikke har så veldig mye og si, men view-range er tydeligvis alt..

 

Ja / nei?

 

Er vel en av beste multiplayer spillene å kjøpe nå men at venner sliter med GTX1080, da er det enten 4K oppløsning med helt feil innstillinger. Shadow quality er performance dreper så gjerne sett den ned til medium.

View distance teller litt. Det rendrer bygninger og objekter på avstand, så lettere å se kjøretøy fra parachute. Men spilleravstand er fixed uansett. Foliage quality setter avstanden på trær og gress. Så lettere å se folk på avstand hvis du har det på very low.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Så pubg fikset endel på spillet, verdt og kjøpe?

 

Ser venner med 1080 som sliter med spillet enda, har en 1070 som tar alt men redd det ikke vil gå så lett med pubg, verdt og prøve?

 

Hørt endel å at grafikk ikke har så veldig mye og si, men view-range er tydeligvis alt..

 

Ja / nei?

 

Er vel en av beste multiplayer spillene å kjøpe nå men at venner sliter med GTX1080, da er det enten 4K oppløsning med helt feil innstillinger. Shadow quality er performance dreper så gjerne sett den ned til medium.

View distance teller litt. Det rendrer bygninger og objekter på avstand, så lettere å se kjøretøy fra parachute. Men spilleravstand er fixed uansett. Foliage quality setter avstanden på trær og gress. Så lettere å se folk på avstand hvis du har det på very low.

 

Kjøretøy er likt som spillere, mao. har ikke view distance noe å si :-)

Lenke til kommentar

Foliage quality påvirker ikke distance. Foliage stopper etter 50m hvis jeg ikke tar feil, uavhengig av settings. Foliage quality påvirker bare kvaliteten på teksturene og animasjonen på gress/strå/blader etc.

 

View distance påvirker kun bygninger og terrenget. Lavere gir litt performance increase, men er ikke kjempemye.

 

Players og vehicles er synlige på alle avstander uavhengig av settings.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg GTX 1060 6gb. Endelig kan jeg spille PUBG med over minimum 90 fps (avhengig av settings selvfølgelig). 

Jeg kjører:
AA: High

PP: Very Low

Shadows: Very low

Texture: Medium/High

Effects: Very Low

Foliage: Very Low

View Distance: Medium/High

 

Er litt usikker på hvordan jeg skal ha det...

Noen sier det bedre å ha screen scale på 120, så view distance på high/ultra.

Mens noen sier AA burde være på Ultra, PP på high, resten på very low.... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har hovedsaklig gått for innstillinger som jeg syns det er lettest å spotte folk med og som er relativt likt det de "profesjonelle" går:

AA: Very Low

PP: Very Low (blir latterlig blurry med denne på noe annet)

Shadows: Very low

Texture: Ultra

Effects: Ultra (ikke av betydning)

Foliage: Very Low

View Distance: Low

 

Screen scale er jeg ingen fan av, unødvendig ressursbruk.
Høyere view distance kan for noen gi mer stabil FPS (om man opplever stutters som et resultat av bygninger langt bort blir renderet inn og ut)

Lenke til kommentar

Er jo helt umulig å anbefale noe uten å vite skjermoppløsning. De fleste guider og anbefalinger du finner på nett er ganske så irrelevante med patch 1.0 og Game-Ready drivers (388.71) da ytelsen er på et helt annet nivå nå enn hva den var tidligere.

 

Min erfaring er at det er veldig lite forskjell på de forskjellige innstillingene hva gjelder ytelse. De tre tingene som ser ut til å påvirke ytelsen hos meg er Screen Scale, View Distance og Shadows. Alle de andre kan jeg gå fra Very Low til Ultra på mitt GTX 1080 Ti og 3440x1440 oppløsning uten at det ser ut til å påvirke noe som helst i frame rate og stabilitet.

 

Screen Scale er jo super-sampling så det er overhodet ikke anbefalt om du tenker ytelse. Og med mindre du har lav oppløsning på stor skjerm så vil jo behovet for super-sampling være minimalt, og kjører du noe som helst over 1080P så vil jeg aldri anbefale det da du tvinger spillet til å rendere i idiotisk høy oppløsning til liten gevinst. Nå er jo Anti-Alising fikset så kjør heller Ultra på AA fremfor Screen Scale. Og det er hvertfall ingen grunn til å kombinere de to, det blir smør på flesk.

 

Om du kjører AA under Ultra så er det FXAA og SMAA som benyttes så det har en tendens til å bli litt blurry så det holder jeg meg stortsett unna.

 

 

Jeg ville anbefalt deg å prøve med;

 

AA: Ultra

PP: Ultra

Shadows: Ultra

Texture: Ultra

Effects: Ultra

Foliage: Ultra

View Distance: Ultra

Screen Scale: 100

 

 

Og se hvilken ytelse du får. Om du får stabilt 60 FPS så er det jo  ingen grunn til å gå ned, sliter du dog med å ikke få stabilt 60 så ville jeg startet med å skru ned Shadows, deretter View Distance og om du får stabilt 60 FPS selv med Shadows på Very Low og View Distance på High så ville jeg skrudd av AA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hovedsaklig gått for innstillinger som jeg syns det er lettest å spotte folk med og som er relativt likt det de "profesjonelle" går:

AA: Very Low

PP: Very Low (blir latterlig blurry med denne på noe annet)

Shadows: Very low

Texture: Ultra

Effects: Ultra (ikke av betydning)

Foliage: Very Low

View Distance: Low

 

Screen scale er jeg ingen fan av, unødvendig ressursbruk.

Høyere view distance kan for noen gi mer stabil FPS (om man opplever stutters som et resultat av bygninger langt bort blir renderet inn og ut)

 

Med mindre du har temmelig begredelig maskinvare så ser jeg virkelig ikke poenget med å kjøre på så ræva innstillinger? Spesielt det å ha Screen Scale på 100 og AA på Very Low er jo slettes ingen fordel hva gjelder å spotte folk da du får en hel del aliasing som kan være et stort hinder og en ulempe når du skal spotte folk. Det var kun under testing av patch 1.0 hvor Bluehole klarte å bugge implementeringen av AA at det var noen grunn til å ha AA på Very Low da alt annet ble blurry.

 

Nå skal Ultra på AA tilsvare MSAA så med mindre du får problemer med ytelsen så er det jo utelukkende positivt å kjøre Ultra på AA med mindre du spiller på så høy oppløsning og pikseltetthet at aliasing ikke er en problemstilling.

 

 

Post Processing har jo også blitt forandret med 1.0 så det er ikke lenger blurry, hvertfall ikke på Ultra. Jeg hadde også denne deaktivert før da det gjorde ting blurry, det er ikke lenger tilfellet. Det er jo heller ingen grunn til å kjøre Foliage på Very Low da det ikke lenger har noen betydning på hvor langt unna foliage renderes det eneste du oppnår med å kjøre det på very low er å ha vegetasjon som ikke ser ut i motvind.

 

View Distance er vel også forandret på så det er vel kun i helt ekstreme tilfeller det skal være noen konkurransefordel å ha denne på lave innstilling disse dager.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...