Vakuum Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Kan også legge til at jeg ikveld har brukt noen flere timer på spillet. Rubber bandinga har ikke blitt forbedret overhode. Dette har vært det største problemet med spillet i lang tid og det er spesielt at de ikke klarer å fikse det. Noen som vet hvorfor rubber banding oppstår? Det oppstår ved at serveren og klienten er uenig i hvor spilleren er. Så da sendere serveren en justering til klienten. De vanligste tilfellene for dette er hvis du lagger og du løper blant folk. Hos deg løp du forbi en person, men på serveren løp du inn i personen. Da får du en justering fra serveren og hopper tilbake til der du var i det du løp inn i personen. Når alt er som det skal så vil du få minimalt av slike justeringer, og aldri over særlig avstand. Alternativet til rubber banding er de-sync, hvor jeg f.eks står å skyter på deg på min skjerm, men hos deg så står jeg i etasjen over deg. Eller at du skyter på noen og det skjer ingenting, for på serveren så står du ikke i en posisjon hvor du kan treffe personen. Så rubber banding er en effekt når synken ikke fungerer 100%, men den er fortsatt bedre enn de-sync. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Syns ikke rubberbandinga var så ille i går, selv om den absolutt var til stedet i starten av et par av rundene (som regel over i løpet av 1-2 min). Et tips er å bruke crouch walk når rubberbanding oppstår, da slipper du nesten helt uenigheten mellom klient og server som Vakuum nevner. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Det er vel kanskje det største problemet, det virker ikke å være noen direkte sammenheng mellom spillere i samme game med tanke på rubberbanding. Noen vil få langt mer rubberbanding enn andre til tross for at man lander nesten oppå hverandre og gjør akkurat det samme tingene. Hadde det i det minste påvirket samtlige spillere i samme game i nøyaktig like stor og samme grad så hadde man jo hvertfall hatt en tilsvarende utgangspunkt. Men når noen som sagt kan lande rett på et våpen og ikke klare å få lootet dette på 10-20 sekunder mens noen andre klarer å lande vedsiden av å få lootet et våpen umiddelbart så blir det jo helt håpløst. Jeg har spilt siden før early-access, jeg hadde tilgang til den første closed-beta testen og mengden lag og rubberbanding som jeg opplevde i går kveld har jeg aldri opplevd noengang så langt. Det var verre enn Patch 1.0 noengang har vært på test serverne, og selv om vi i closed-beta og tidlig early-access hadde temmelig horribel ytelse og ræva optimalisering osv og temmelig makabre servere så var det aldri så stort problem med rubberbanding og lag som jeg opplever nå. Det var jo lange perioder hvor serverne rett og slett trynet fullstendig, matchmaking ikke fungerte og det var jo tider med stor pågang hvor du fikk meldinger om "network lag detected" og hvor du rett og slett ble fryst i spillet på grunn av lag fra serverne. Men da påvirket det alle sammen på hele serveren og du opplevde kanskje et par tilfeller av "lugging" på noen tilfeldige tidspunkter osv.. Nå er det jo konstant rubberbanding og det hele er så ekstremt og såpass tilfeldig og varierende fra spiller til spiller at det blir utrolig ødeleggende. Jeg trodde jo dette var et problem med test serverne på grunn av at det var så latterlig mange som spilte på test serverne på grunn av patch 1.0, nytt map osv og at utviklerne rett og slett ikke gidder å kaste bort masse penger på å skalere opp test serverne som uansett bare er oppe for en kortere periode. Men når det nå er plutselig enda verre på live serverne og de attpåtil velger å ta spillet ut av early access til tross for at de anerkjenner at rubberbandinga har noe med ny engine i patch 1.0 og ikke serverytelsen i seg selv å gjøre så syntes jeg det fortjener kritikk. Spillet er altså nå "lansert" og jeg har større problemer med "gameplay" enn jeg har hatt på flere måneder, ja kanskje mer enn noengang på grunn av rubberbanding og lag all over the place. Det skal jo sies at det tydeligvis er mer rubberbanding jo flere du spiller med. Altså det er mer rubberbanding på squad, enn det er på duo, og det er mer på duo enn det er på solo. Dessverre så spiller jeg for det meste squad eller duo.. Men også solo i går var temmelig krise hos meg. Sitter på en 540/540 mbit fiberlinje og har temmelig solid ping/latency og 0 jitter på linja så skulle jeg tro jeg hadde et relativt greit utgangspunkt sånn sett. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Det er vel kanskje det største problemet, det virker ikke å være noen direkte sammenheng mellom spillere i samme game med tanke på rubberbanding. Noen vil få langt mer rubberbanding enn andre til tross for at man lander nesten oppå hverandre og gjør akkurat det samme tingene. Hadde det i det minste påvirket samtlige spillere i samme game i nøyaktig like stor og samme grad så hadde man jo hvertfall hatt en tilsvarende utgangspunkt. Men når noen som sagt kan lande rett på et våpen og ikke klare å få lootet dette på 10-20 sekunder mens noen andre klarer å lande vedsiden av å få lootet et våpen umiddelbart så blir det jo helt håpløst. Husk at du ser serveren sin versjon av alle spillere rundt deg. Du vil aldri se andre spillere rubberbande. Når jeg spiller med venner så rubberbander alle like mye/lite og nesten samtidig. Har aldri opplevd at det har gått greit for meg, men dårlig for de etc. Men man kan bli flinkere til å "takle" det, og med litt flaks får man overtaket på folk som ikke klarer å plukke opp våpen. (F.eks: Bruk tab og aldri bruk F til å plukke opp ting) Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Var flere som spilte sammen med meg igår mellom 18:00 og 20:00 og vi opplevde ikke rubberbanding så er ikke noe som oppstår hele tiden. Jeg slet med dette på testserveren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Var flere som spilte sammen med meg igår mellom 18:00 og 20:00 og vi opplevde ikke rubberbanding så er ikke noe som oppstår hele tiden. Jeg slet med dette på testserveren. For min del var det også langt verre på testserveren. Trodde riktignok også det var assosiert med belastningen på testserveren, men nå har jo PU avkreftet det og at det er relatert til game enginen. Det er jo på godt og vondt, PUBG Corp kan mest sannsynlig ikke fikse det selv, og det må mest sannsynlig komme en fix fra utvikleren av UE. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 (endret) Jeg spilte for det meste i squad med to andre og når jeg klagde på rubberbanding så sa de at de ikke opplevde noe, mens når de sa de opplevde rubberbanding så opplevde ikke jeg noe og vi gikk jo da mer eller mindre oppå hverandre. Men ja, det er blir jo vanskelig å bevise/motbevise om det påvirker alle samtidig og likt eller ikke. Men det er jo utvilsomt noe som må bli fikset og det er ganske så kritikkverdig at de velger å pushe dette til live servere fult vitende om at det tydeligvis er et problem med ny engineversjon som kom med v1.0 så de rett og slett velger at alle må spille med denne problematikken fremover. Tar det for gitt at det ikke kommer en magisk fiks nå i disse juletider så det skjer vel neppe så veldig mye før utpå nyåret. Om de er avhengig av Epic Games og en oppdatering til Unreal Engine så kan det jo potensielt ta veldig lang tid og slike engineoppdateringer må jo gjerne testes på test serverne i en periode først også. Da hadde det egentlig vært bedre å holdt spillet i Early Access, hatt Patch 1.0 gående på Test Serverne og beholdt den gamle versjonen på Live. Da hadde man i det minste hatt muligheten til å velge mellom ny engine og nytt map på test servere med rubberbanding eller gammel engine og ikke nytt map men uten rubberbanding på live serverne. Det hadde også sett bedre ut utad for da hadde de anerkjent og akseptert problemene og sagt seg enige at dette ikke er releaseverdig. Ser temmelig dårlig ut med masse rubberbandingproblematikk relatert til spillmotoren når du først velger å lansere spillet. Men det er jo litt merkelig hvordan noen mener de ikke sliter med rubberbanding i det hele tatt, mens for andre så er det helt krise. Spesielt når Playerunknown selv har bekreftet at det visstnok ikke er relatert til serverytelse og belastning. Endret 22. desember 2017 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Hvorfor henge seg opp i alpha, beta, EA, live, det er jo bare betegnelser. PU har jo tydelig sagt at spillet er langt i fra ferdig til tross for at det går "live". Lenke til kommentar
Jaad Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ironisk at spillet aldri har vært verre enn det er nå. Ble nettopp skutt av en som stod med ryggen til. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ironisk nok spiller folk selv om det er masse problemer. Så hvorfor klage? Shut up and play 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Nå er jeg "heldigvis" hos svigers i jula så da blir det null spilling. Krysser fingrer og tær om at rubberbandinga skal være bedre til tirsdag. Hvis ikke så tror jeg faktisk at jeg må finne meg noe annet å spille. For jeg får mer frustrasjon enn glede av å bli fullstendig lemlestet av rubberbanding i situasjoner hvor jeg normalt ville hatt en grei sjanse for å overleve. Lenke til kommentar
Jaad Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ironisk nok spiller folk selv om det er masse problemer. Så hvorfor klage? Shut up and play Herregud for en holdning. 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ironisk nok spiller folk selv om det er masse problemer. Så hvorfor klage? Shut up and play Hvis ingen klager, hvordan skal utviklerne da få vite om problemene og få fixa opp i det? Når folk har betalt penger for noe, så forventer de vel at ting skal fungere skikkelig. "Shut up and play" my ass... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ironisk nok spiller folk selv om det er masse problemer. Så hvorfor klage? Shut up and play Hvis ingen klager, hvordan skal utviklerne da få vite om problemene og få fixa opp i det? Når folk har betalt penger for noe, så forventer de vel at ting skal fungere skikkelig. "Shut up and play" my ass... Leser utviklerne til PUBG på diskusjon.no ? Kult! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Nå er jeg "heldigvis" hos svigers i jula så da blir det null spilling. Krysser fingrer og tær om at rubberbandinga skal være bedre til tirsdag. Hvis ikke så tror jeg faktisk at jeg må finne meg noe annet å spille. For jeg får mer frustrasjon enn glede av å bli fullstendig lemlestet av rubberbanding i situasjoner hvor jeg normalt ville hatt en grei sjanse for å overleve. Jeg er enig, men det er jo kun et problem i starten av runden, og kun når det er mange rundt deg (etter min opplevelse). Hvorfor ikke bare fortsette å spille, men tilpasse seg? Jeg får fortsatt mye glede av å spille pubg, men prøver gjerne å unngå å droppe på samme bygg som motspillere. Får man én gun i fred og ro de første 20-30 sekundene, er mye gjort. Og du kan fortsatt droppe i high-risk områder selv om du tar disse forhåndsreglene. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Noen andre som nærmest opplever spillet som et skrekkspill når en spiller solo? Å spille sammen med en venn går helt fint, men når jeg er alene føles det nærmest som at hjertet kommer opp i halsen. Det er så stille, og så plutselig kvepper du av høy lyd/synet av en fiende. Jeg klarer nesten ikke spille solo av den grunn. Lenke til kommentar
Jaad Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 11 runder på rad med ørken-map. Hva skjer med vektingen? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Noen andre som nærmest opplever spillet som et skrekkspill når en spiller solo? Å spille sammen med en venn går helt fint, men når jeg er alene føles det nærmest som at hjertet kommer opp i halsen. Det er så stille, og så plutselig kvepper du av høy lyd/synet av en fiende. Jeg klarer nesten ikke spille solo av den grunn. Det er jo halve moroa. Mye mer spennende. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Stryk det siste innlegget mitt.. Lander i San Martin, ingen andre på samme bygg som meg, rubberbander ned i fallskjerm, må ta "cut line", rubberbander inn i bygget 4-5 ganger, så jeg blir skutt litt, går for å plukke opp våpen, men rubberbander tilbake, og blir drept. For noe forbanna dritt. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 De burde holdt seg til den gamle versjonen av UE4, for de sa jo selv at den nye versjonen som skaper de problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå