Gå til innhold

Onkel Politi utøver selvforsvar i "gunfight"

Anbefalte innlegg

Jo, SF sammenligner politiet i de to landene, og bruker politiet i det andre landet for å sverte norsk politi.

Det var skripis og Valkyria som trakk norsk politi inn i denne tråden ikke jeg, hvilket du ser om du leser post 12.

For meg fremstår det som ganske merkelig dette voldsomme trangen til å forsvare det NORSKE politiet (som jeg ikke hadde nevt med ett ord), og det tilsynelatende totalt mangel på interesse i å kommentere det faktum at politiet på videoen faktisk er filmet når de henretter 2 personer, samt tar livet av en 15år gammel jentunge (ikke på videoen, men ballistiske bevis har bekreftet at kulene i jentungen kom fra politiets våpen).

Forsvare det norske politiet mot beskyldninger ingen har fremsatt, og ignorere fullstendig henrettelser utført av politiet på videoen er vel omtrent den beste måten dere kan gå frem for å trekke diskusjonen over til paralleler med det norske politiet.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brasil er sikkert et fint land på mange måter, men det er samtidig et land hvor jeg har inntrykket av at det er ekstremt med fattigdom og volden der ligner ikke grisen. Har sett nok videoer defra med helt ekstremt innhold når det kommer til vold. Folk blir massakrert på åpen gate over filleting, og sabla ned med macheter. Ran på åpen gate er jo heller ikke uvanlig der for å si det slik. Mye av volden er jo sikkert narkorelatert, men jeg har sett en stakkar bli høvla over av flere mennesker med jernstenger og steiner fordi han visstnok hadde stjælt noe.

Et land jeg personlig aldri kommer til å besøke.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var skripis og Valkyria som trakk norsk politi inn i denne tråden ikke jeg, hvilket du ser om du leser post 12.

For meg fremstår det som ganske merkelig dette voldsomme trangen til å forsvare det NORSKE politiet (som jeg ikke hadde nevt med ett ord), og det tilsynelatende totalt mangel på interesse i å kommentere det faktum at politiet på videoen faktisk er filmet når de henretter 2 personer, samt tar livet av en 15år gammel jentunge (ikke på videoen, men ballistiske bevis har bekreftet at kulene i jentungen kom fra politiets våpen).

Forsvare det norske politiet mot beskyldninger ingen har fremsatt, og ignorere fullstendig henrettelser utført av politiet på videoen er vel omtrent den beste måten dere kan gå frem for å trekke diskusjonen over til paralleler med det norske politiet.

Du kan ikke hate norsk politi for noe som skjedde i brazil.

Lenke til kommentar

Jo, SF sammenligner politiet i de to landene, og bruker politiet i det andre landet for å sverte norsk politi.

Helt relevant sammenlikning.

Ikke når politiet i de to landene er radikalt forskjellige, med både ulike inngrepshjemler, ulik utdanning, ulik trening, osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det som skjedde var at de gjennomskuet at du enda en gang var ute etter å slenge dritt om norsk politi. Hvorfor opprettet du ellers en tråd i politikkforumet om det? Du kom ikke engang med egne tanker rundt det som skulle tilsi at du la opp til noe annet enn det jeg beskriver.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det som skjedde var at de gjennomskuet at du enda en gang var ute etter å slenge dritt om norsk politi. Hvorfor opprettet du ellers en tråd i politikkforumet om det?

Fordi Brasil-forumet ikke har blitt opprettet enda.

Du kom ikke engang med egne tanker rundt det som skulle tilsi at du la opp til noe annet enn det jeg beskriver.

Så ettersom jeg ikke har skrevet noe som motsier dine fantasier så er dine fantasier riktige?

Inkludert om jeg faktisk har skrevet noe som motsier dine fantasier i post #8, 12, 23, 25, 29, 61, og 66 (denne)?

Så dine fantasier er riktige uansett! :rofl:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men om jeg kan få spørre TS, hva har Brasiliansk Politi til felles med Norsk Politi, sett bortfra at de er Politi?

Jeg har ikke påstått noe annet fellestrekk, enn at de begge er Politi.

Så for meg fremstår det som noe pussig at det er noen som føler fryktelig sterkt behov for å forsvare norsk politi i denne tråden.

Jeg sliter med å se poenget med tråden.

Poenget er at politiet her ble filmet når de henrettet to personer (samt drepte en 15-årig jente), og at de deretter hevdet at dette ble gjort i selvforsvar (ettersom de ikke kjente til at de hadde blitt filmet).

Er det noe galt i å diskutere ting som skjer i andre land kanskje?

Det ser da ut til å være tillatt å diskutere hva politiet i andre land gjør, som f.eks. i Ferguson, USA?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1640289&page=1

Her diskuteres de ivei, uten at noen føler noe behov for å forsvare det norske politiet.

Eller er problemet at det her ikke eksisterer noen tvil om hva politiet har gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe galt i å diskutere ting som skjer i andre land kanskje?

Det ser da ut til å være tillatt å diskutere hva politiet i andre land gjør, som f.eks. i Ferguson, USA?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1640289&page=1

Her diskuteres de ivei, uten at noen føler noe behov for å forsvare det norske politiet.

Der er det faktisk en reell diskusjon der folk uttrykker sine ærlige meninger. Du, derimot, er uærlig og alltid ekstremt vag. Du kommer som regel bare med hint og insinuasjoner. Denne tråden er ikke lagt opp til diskusjon. Formålet ditt er å spre propaganda, ikke å diskutere noe. Sammenlign med tråden du linker til der trådstarter faktisk kommer med noe eget, og legger opp til diskusjon ved å eksplisitt invitere til dette.

Du innrømmet jo også at tråden var ment å demonisere norsk politi ved at du sammenlignet med brasiliansk politi.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...