Gå til innhold

Onkel Politi utøver selvforsvar i "gunfight"

Anbefalte innlegg

Det som er latterlig er at dere her klarer å få dette til å dreie seg om Politiet i Norge, når ingen har nevnt Politiet i Norge ... bortsett fra dere som desperat påpeker at det ikke er politiet i Norge som har blitt filmet når de henrettet disse guttene.

Nå må du for helvete gi deg, SF. Tror du alle andre her er idioter, eller gir du rett og slett faen i å være konsekvent? Jeg minner om det du skrev:

"Politiet på videoen ER sammenlignbart med norsk politi, de innehar samme yrke. Politi er samme kategori uansett hvor i hverden man befinner seg."

Alle skjønner hva du driver med. Det er en demonisering av politiet generelt, og spesielt politiet i Norge. Du bruker alle mulige slags merkelige vinklinger for å få til denne demoniseringen.

Og nå kommer du altså med en hendelse som skjedde i et helt annet land med et helt annet politi, og så påstår du i forbindelse med dette at politiet i dette landet er sammenlignbart med norsk politi. Med andre ord, du prøver å manipulere folk til å få oppfatningen av at norsk politi er like ille som politiet i dette landet.

Igjen, tror du alle her er idioter? Tror du ikke folk skjønner hva du driver med?

Nei, som jeg har påpekt er det ikke jeg som generaliserer her.

At det er noen idioter her innebærer ikke at alle her er idioter.

Sitatet igjen:

"Politiet på videoen ER sammenlignbart med norsk politi, de innehar samme yrke. Politi er samme kategori uansett hvor i hverden man befinner seg."

Det er patetisk hvordan du prøver å vri deg unna igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spam, spam, spam.

Forum spam consists of posts on Internet forums that contains related or unrelated advertisements, links to malicious websites, trolling and abusive or otherwise unwanted information.

https://en.wikipedia.org/wiki/Forum_spam

For all del, la oss gjøre verden bedre ved å lukke øyne, ører og munn ... samt slutte å poste noe negativt om statene.

3a434370619456b409c2479d6c37fa57.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sitatet igjen:

Akkurat hva med det du siterer er du uenig i? Yrket? Kategori?

Lenke til kommentar

Jeg viser bare til tidligere innlegg som påpeker at landet du spammer med her ikke er relevant for situasjonen i Norge. Den eneste som lukker alt som er her er deg, SF. Spam og løgn og trolling og bedrag dagen lang.

Og trådstarter har ikke nevnt Norge i denne sammenheng, at folk allikevel føler så sterkt for å forsvare norsk politi i en sak som ikke omhandler norsk politi minner om hjernevask.

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Onkel Politi er ett særnorsk uttrykk, som ikke brukes andre steder.

Jeg tror ikke det stemmer.

Hvilke andre steder brukes det da?

Sitatet igjen:

Akkurat hva med det du siterer er du uenig i? Yrket? Kategori?

Jeg og andre reagerer på sammenligningen med norsk politi. At politiet i dette landet liksom skal kunne sammenlignes med politiet i Norge. Har du lest tråden?

Jeg viser bare til tidligere innlegg som påpeker at landet du spammer med her ikke er relevant for situasjonen i Norge. Den eneste som lukker alt som er her er deg, SF. Spam og løgn og trolling og bedrag dagen lang.

Og trådstarter har ikke nevnt Norge i denne sammenheng, at folk allikevel føler så sterkt for å forsvare norsk politi i en sak som ikke omhandler norsk politi minner om hjernevask.

Som du ser på sitatet over så innrømmer han at han sammenligner med norsk politi. Målet hans er å lyve og bløffe for å hele tiden angripe staten, og ikke minst lover og regler og rettferdighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns du trekker det hele ut av sammenheng. Det blir skrevet at politiet i Norge og Brasil er politi(ikke en spesielt radikal påstand), først etter at andre trekker frem norsk politi spesielt. At folk legger mer i det enn det som skrives, får tilskrives deres egne fordommer.

Jeg fant ihvertfall denne. Språket snakkes av 73 mill. Er sikkert andre også.

Mama/Mami

Marathi, slang

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_police-related_slang_terms

Også i Sverige:

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/farbror_blå

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Jeg syns du trekker det hele ut av sammenheng. Det blir skrevet at politiet i Norge og Brasil er politi(ikke en spesielt radikal påstand), først etter at andre trekker frem norsk politi spesielt. At folk legger mer i det enn det som skrives, får tilskrives deres egne fordommer.

Det er en radikal påstand å påstå at politiet i Norge og Brasil kan sammenlignes, og at denne saken er relevant for norsk politi eller politiet generelt. Det er velkjent at SF bruker alle triks i boken for å sverte staten.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stat er en stat som politi er politi som menneske er menneske. Det er begreper for å benevne noe felles. Selvfølgelig er det større eller mindre grad av vold i individer i alle disse begrepene.

Igjen føler jeg at det blir tilsvar fra deg dratt ut av løse lufta, og ikke basert på det du faktisk svarer på, men heller dine egne fordommer om det du svarer på. Et god dag mann økseskaft. Tross politiske uenigheter kan man vel enes om at både Norge og Brasil er stater?

Endret av Sir
Lenke til kommentar

En stat er en stat som politi er politi som menneske er menneske.

Ja, så her kan en eller annen lage en ny tråd som omhandler Stalin og bruke ham som et eksempel på mennesker generelt. Altså at Stalin blir forsøkt gjort til representant for alle mennesker for å demonisere alle mennesker.

Det er begreper for å benevne noe felles.

Da er spørsmålet om dette felles er relevant i det hele tatt. Det er det ikke, men SF prøver å late som det er det.

Igjen føler jeg at det blir tilsvar fra deg dratt ut av løse lufta, og ikke basert på det du faktisk svarer på, men heller dine egne fordommer om det du svarer på. Et god dag mann økseskaft. Tross politiske uenigheter kan man vel enes om at både Norge og Brasil er stater?

Se over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heller at Stalin er et eksempel på en massemorder. Ja han var nok menneske også, men han tilhørte en subgruppe av mennesker. Akkurat som staten er en subgruppe av polity.

Det vil for eksempel være på sin plass å si at Stalin og paven begge er mennesker. Men Stalin og paven er ikke begge mordere(selv om trådstarter har påpekt at politiet i både Norge og Brasil har drept folk) Men da vil man vel bli anklaget for trolling.

Det spørs hva man ønsker å få frem som relevant. I tilfellet her mente noen at Stalin og paven ikke delte egenskapen menneske. Altså at det ikke var noen likheter dem imellom. Visse personer er så glad i paven sin at de ikke under noen omstendighet vil erkjenne noen likheter, selv om de er åpenbare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det relevante her er at sammenligningen mellom politiet i de to landene ikke holder vann. Det relevante er at fordi noe tilhører samme kategori så betyr ikke det nødvendigvis at de har noe særlig til felles ut over kategorien de tilhører.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...