Gå til innhold

Hva synes dere om at Tv-bartnsjen behandle tv-seerne dårlig ?

Anbefalte innlegg

Ta en kabel i mobilen og plugg den i en stor skjerm. Du må ikke se video på 5" hvis du ikke ønsker det.

Det finnes ei løsning for det meste. Det er viljen det kommer på. Hvis du ikke vil så går ikke noe som helst.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke kan streame 70 kanaler?

Det er ingen kanaler, du ser det du vil se når du vil se det, så ofte du vil se det.

Problemet ditt med vanlig TV er jo at 70 kanaler sender ting du vil se samtidig. Og problemet med streaming er at du ikke har 70 kanaler som sender det du vil se samtidig, men kan se det du vil?

Med streaming er det ingen "prime time" der alle kanaler sender det beste samtidig, fordi det er du selv som bestemmer det du vil se.

At du ikke vil se det på en 5" skjerm?

Ikke se det på den, du kan koble den til en TV, enten trådløst, via kabel, spille av på Xbox eller Playstation, antagelig spille av direkte på TV`n om den er fra dette ti-året, kjøpe en chromecast til ett par hundre og la den spille av. Det er haugevis av måter å spille av på TV uten å bruke PC, antagelig ved å bruke noe av det du allerede har koblet til. Selv bruker jeg mobilen og Chromecast, jeg sender fra mobilen til Chromecast og ser det jeg vil på TV`n. Jeg kan bruke mobilen som jeg vil når jeg streamer til TV via Chromecast.

At 4G er dårligere enn hjemmenettet?

Man bruker da hjemmenettet til å streame, enten trådløst eller via kabel. Det er ikke noen grunn til å bruke 4G.

At du må ha internett?

Man bruker det internettet man allerede har.

Du har selv sagt at du har internett allerede.

At man ikke kan ta opp?

Man kan ta opp, ved å f.eks ta opptak av skjermen.

Ellers er opptak gjerne unødvendig når alt ligger der i månedsvis og du kan spille av når du vil.

Ingen av problemene du tar opp med streaming er noe jeg har ofret en tanke og jeg streamer stort sett hver dag. Det største "problemet" jeg har opplevd er at jeg måtte kjøpe en chromecast, men disse får du jo nærmest kastet etter deg.

Ditt sterkeste argument sånn jeg ser det er at "du kan gå glipp av noe", for jeg aner ikke hva det "noe" er.

Lenke til kommentar

Tankegangen som praktiserer er på linje med at hvis et dekk på en bil blir defekt så må hele bilen vrakes fordi man ikke ønsker å benytte seg av alternativet, å kjøpe nye dekk.

Det finnes ei løsning for det meste om du så må koble til utallige tunere og DVR-løsninger for å få tatt opp alt du har interesse av.

Det finnes til og med et program om ei dame som tok opp alt mulig rart fra TV og ikke greide å gi slipp på opptakene.

"Beverly records everything! This week's episode of Hoarders (Monday, 9/8c, A&E) suggests that there is rarely a moment when the Towanda, Kan., woman's fleet of DVD burners aren't capturing multiple TV programs. Of course, these things pile up (and spill into the backyard) and there's more general disarray going on in her situation. But still, I relate to her.

She's just modern! Sometimes things on TV go away forever and you want to post them on your blog and then you can't. But if you had a giant collection like Beverly's, you could! Her grandson at one point sneers, "She has it set in her head that one day, somebody's going to pop up and be like, 'Hey, you got that episode of Phil Donahue from '82?'" But that is a reasonable request! I would actually love to watch an episode of Donahue from '82 right now."

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det første jeg da måtte var å kjøpe ny mobil , og så oprette abonement

så må jeg ha ny tv siden cromecast bruker HDMI

Det dere nekter å svare på , og som dere bure ha svart på er hvordan få muligheten til kunne streame det samme inheolde som de 70 kanalene altibox har i basisabonementet

Å dra en videokabel på 10 meter er ikke optimalt når man må bruk dette på 2 forskjelige steder

i alle tilfelelr så må  man kunne streame til to steder samtidig

nå er ikke det trådløse nettet som er  problem men å ha det riktige utstyret

og ha det ineholde jeg ønsker meg .

Mange referrer jo veldig ofte til nettfliks om man ikke ønsker å betale tv-lisensen , men det er så forbaskedet vanskelig at få disse til forstå at Netflix ikke gir det samme inholde som det man har i tvkanalene 

Deter inholdet i tvkanalen keg ønsker menmg , men fordelt på en anne måte

hvorfor skal det være så vanskelig å forstå

jeg spurte hvordan man får dekket det samme inholdet med streming til samme kostnad .

Av en eller anne grun anbefaller der meg å streame , men nekter plant å fortelel meg hvor jeg finner det samme inholdet

det eneste jeg vet er at enkelte kanalene sit inehold kan streames fra 2-3 steder . resten er neppe mulig å få sreamet

og det er ikke bra nok

Lenke til kommentar

Tankegangen som praktiserer er på linje med at hvis et dekk på en bil blir defekt så må hele bilen vrakes fordi man ikke ønsker å benytte seg av alternativet, å kjøpe nye dekk.

Det finnes ei løsning for det meste om du så må koble til utallige tunere og DVR-løsninger for å få tatt opp alt du har interesse av.

Det finnes til og med et program om ei dame som tok opp alt mulig rart fra TV og ikke greide å gi slipp på opptakene.

Tanken din minner om en politiker som sier at de har løsningene de må bare bli enige om hva de skal gjøre først

Lenke til kommentar

Du kan velge det beste av alternative løsninger. Det er ikke sikkert at du får det akkurat slik du ønsker. Velg det som blir mest mulig likt det du ønsker. Evt får du kontakte noen av tjenestene du benytter og høre om de kan strekke seg til å møte dine behov.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du kan ikke streame de 70 TV-kanalene Altibox har i sitt basisabonnement nei.

Om behovet ditt er å se de 70 TV-kanalene så har du jo funnet noe som passer ditt behov helt perfekt :)

Virker som om du kanskje har den perfekte løsningen for dine behov alikevel.

Og du trenger ikke dra en kabel 10 meter, du streamer til begge. Jeg har en TV på stua, en på soverommet og en projektor i hjemmekinoen, jeg streamer til alle tre helt problemfritt uten kabler mellom de.

Jeg sliter litt med å tolke om du er fornøyd eller ikke med det du har. På den ene siden virker du veldig missfornøyd, men på den andre siden er kravet ditt til andre alternativer er at det er identisk med det du har nå, ellers er det uaktuellt.

Om du er missfornøyd med noe, men kravet til alle alternativer er at det er identisk med det du er missfornøyd med, så blir du aldri fornøyd.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kan du ikke starte med å få se det mest vesentlige, og så ser du hvordan det går? Hva koster det du har i dag per måned inklusive NRK-avgiften?

Media Hoarder Video Clip

Du kan få sett eller tatt opp det meste hvis du ønsker, men om det er så lurt...

Selv om dette er et ekstremt tilfelle har hun noen av de samme argumentene som trådstarter. "Det er alltid flere kanaler som har noe på samtidig, så da må man forsøke å få med seg det meste."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nå tar det veldig lang tid før videoe starter , hvis en vil starte da

utgangspunktet er hvordan få til det jeg har i dag uten at det skal koste merer

da må man gå ut fra at det ikke vil koste mere en 399 kr pr måned til sammen

jeg ga dere kanallisten så da regner jeg også med at dere vet sån ca hva disse kanalen sender

uanset så bør det dekke in for noen av de programmen nerk sender , noen av de programmen TV2 sender

Noen av de programmen TVnorge sender

noen av de programmene TV3 sender

mange av de programene discovery sender

Det bør også være slik at 3 personer kan se det uten å være avhengig av hverandre

hvis gjenomsnitelig pris for disse stremingtjensten er rund 100 kr per måned så blir det jo bare plass til 4 tjenester  elelr 6 om man tar med tvlisensen

siden lisensen er i endring så vil jeg ikke ta den med i regnestykket

det man også bør ta med i dette regnestyket selv om det ikke går på kostnadene er at TVkanalen har man samlet på  et sted

disse streamingtjensten er spredt ut over flere steder

Hvis jeg også skulle måte tilrettelgge for at foreldrene mine skulle være med på det så må jeg også inverstere i en ekstre pc 

da går ikke budsjetet opp samtidig som foreldrene mine ikke vil bruke det selv

Nå har det hendt at min bror som kan ta med seg sin bærbare pc bruker en til følge med på en tvkanal ( altibox tv over alt gjennoml hjemmenettverket  )  santidig som han også følger med på en av tv kanalene

dette skjer når det er sportssendinger på tv

selv har jeg i dag mulighet for se et program på tv ( som oftes tar jeg opp vi min egen otaker i stedet ) og så følgerejg med på en anne kanal  vi tvoveralt

her går det , en så lenge å fordele det som er sent på en time over 3 timer , men så har man heller ikke mere å gå på

Til tros for det , så er det enklere å bruke vanlig tv

fremtiden vil jo da påtvinge befolkningen mange unødvendig dingser bare fordi en gruppe av bafolkningen nærmest forlanger det ,uten at resultatet blir så mye bedre

Lenke til kommentar

Hvorfor må du se video på 5"? Kan du ikke koble til en større skjerm?

Kan du ikke ta tak i løsningene fremfor fokusere på eller konstruere problemer?

Hvis du våkner naken om morgenen kan du ta på deg klær før du går ut. Du kan gå ut naken, men du må ikke.

fordi dere foreslo mobil . dagens mobiler har 5 tommer skjermer
Chromecast koster en 200lapp.
Lenke til kommentar

Nrk koster alene over halve det. Jeg kan ikke trylle.

nettop . nrk koster rund 3 tusen i året eller 250 kr måneden og det for 3 mindre gode tvkanaler og en drøss med radiokanler få hører på
Igjen en total mangel på kilder, absolutt alle argumentene dine baserer seg utelukkende på dine egne vrange følelser. Hvor mange fler ganger skal jeg måtte be deg om kilder på påstandene?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nettop . nrk koster rund 3 tusen i året eller 250 kr måneden og det for 3 mindre gode tvkanaler og en drøss med radiokanler få hører på
Igjen en total mangel på kilder, absolutt alle argumentene dine baserer seg utelukkende på dine egne vrange følelser. Hvor mange fler ganger skal jeg måtte be deg om kilder på påstandene?

Konkret hvilke kilder er det du rererer til egenlig ?

jeg har jo bare begrunet hvorfor jeg er misfornøyd med store deler av dagens tv tilbud

Det trenger man jo ingen kilder på

Derimot så ettelyser jeg hva de forskjelige streaming tjensten står for

Dere referer jo til dem hele tiden , ute å egelig nevne et eneste navn

Lenke til kommentar

Det har aldri vært et bedre tilbud enn nå. Det eneste som mangler er mtp nedlastbare filmer til en fornuftig penge og videokvalitet.

tilbud og det man har lyst til å se på , går ikke altid sammen.

her spiller også prisen inn

Det jeg mener mangler er muligheten til ha dett fra et felles sted , slik det er med dagens tvkanaler

Det er ikke alt som går riktig for seg

nå må man altså velge mellom å ha alt samlet på et sted og betale for det ,samt at non krever en avgift for at man skal få lov

eller at man har drøsvis av nettsateder spredt ut over hel internett der man henter lit fra hver

For de som var glad i radio har utvikligen også gåt lit skeis .

Noen av kanalen er bare analoge , noen er begge deler mens mesteparten er heldigitale

for det først må(tte) man betale dyr for fortsat være med

For det andre så er det blit så mange kanaler at det er vanskelig å følge med

Det er helelr ikke plass til lagre alle kanalene på hyrtigvalg , slik det var før

Oversikten på tvkanalen er dog lit bedre

Men ellers så virke det å råde kaos over alle radiokanelene og disse streamingtjenstene 

det er tross alt innhold man leter etter ,ikke bestemte "kanaler"

Lenke til kommentar

Konkret hvilke kilder er det du rererer til egenlig ?

jeg har jo bare begrunet hvorfor jeg er misfornøyd med store deler av dagens tv tilbud

Nei, det har du definitivt ikke - du har hevdet gjentatte ganger at du snakker for en stor del av tv-publikum, og i sitatet over hevder du få lyttere for NRK radio. Totalt upålitelige påstander tatt ut av egen toer frem til du kommer med noen tall.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville sagt at de endelig har tatt til vettet og endelig lagt ned serien :)

Sant nok, men dei bør ha ei skikkeleg avslutning. Til dømes ein timelang avslutningsepisode kor Albert Lunde arvar retten til konsernet, kor alle dei tre skodespelarane som har spelt Albert Lunde dukkar opp på hotellet, og alle tre hevdar dei er den rette Albert Lunde. Det vert stort drama for å avgjera kven av dei som har rett på tittelen og konsernet. Kjetil Bjerkedal må til pers for å løysa saki. Eller så kan det berre avsluttast med ein cliffhanger der Albert Lunde kjem tilbake.. og så kjem det endå ein Albert Lunde. Og endå ein, og Juni står der som eit spørjeteikn og veit ikkje kva ho skal seia. Teppet faller.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...