Gå til innhold

Hva synes dere om at Tv-bartnsjen behandle tv-seerne dårlig ?

Anbefalte innlegg

Hvordan skal Kiwi og Rema gjøre dette i praksis i lunsjen?

Hva du har klagd på til nå:

- At Hotel Cæsar la ned

- At de sender det mest populære da det er flest seere

- At kanaler prøver å få flest seere

- At det er dårlige programmer

- At det skjer endringer

- At man ikke kan ta opp og lagre programmer og filmer der man vil

- At kanaler konkurerer seg imellom

- At det er reklame

- At det koster penger

- At det ikke er skreddersydd til nøyaktig dine behov og ønsker.

- At man må ha kanalpakker

- TV-lisensen

- At flere kanaler sender det du vil se samtidig

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, for tråden handele om tilbudet mellom seerne og tvselspapene

hvordan du en vrir det så er det et rimelig stort problem at de bare vil at man skal se på flere kanaler på samme tid , i stedet for å tilpasse seg ønskene våreses på en bedre måte

enten kan man komme med tilbud når de er alene , der potensiealt burde være best

eller så kunkurer med alle de andre og få lite igjen , samtidig som de får mange iriterte seeree

For å bøtre på dette problemet så tilbyr de  enten å la seerne å se programen via et slags arkiv

Altibox lar mange se programener inteil 3 timer for de fleste kanalen som er grunnpakken der nrk er utelatt

Canal  digital har noe de kaller for ukersarkiv

selv om distrubitørene også tilbyr muligheten til å ta opp så gjøres det på helt forskjelige måter

Altibox forlanger ekstra abonemen for den muligheten

mens canal dagitlal inlkuderer det i kjøp av dekoder

Nå har det også været diskutert hvorvid man skal få lov til ta opp eller ikke

her ønsker ihverfall altibox å tjene penger på behovet for å kunne ta opp selv om de som står bak  programet ikke tjener noen ting på dette .det rører lit me moralen

NRK lar oss se det meste på nettsiden , men ikke riktig alt

TV2 krever betaling

Dette handeler om balansen på hva vi betaler for , hva vi får og hva vi forventer å få

Denne balansen mener jeg ikke er der den burde være

Hvis man i utgangspunktet tenker at de som lager programmene også ønsker at vi skal se dem , samtidig som de skal tjene penger så er det forkastelig når man ikke har mulihet for kjøpe programseriene 

mange tv serie blir lagt ut på DVD, BD elelr som streaming andre blir ikke det

skal man ha tak i dem så må man betale astronomsiek summer

Da kan man lure på hvor intresert produsenten egelig er i at vi skal se det de har laget

Det plager meg

Lenke til kommentar

Så der hele bunner ut i at du vil ha ett ukesarkiv eller ta opp på DVD eller BD, begge deler gratis?

Så lenge du betaler er du jo fornøyd nok til at leverandøren ikke bryr seg, og fornøyd nok til ar du har tjenesten.

Akkurat der vil leverandøren at du skal være, da har de minst utgifter og mest inntekter :)

Husk at du må ha internett for ukesarkiv, så selv om det er gratis kan du regne 500kr pr måned til det. Altså er bare gratis DVD eller BD opptager igjen.

At du må ha internett var jo en av hovedgrunnene til at strømming var uaktuellt, så det samme må jo gjelde ukesarkiv som også er strømming.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

hvsi jeg ikke hadde internett så hadde jeg heller ikk vær her på forumet

Altibox har ikke ukerarkiv - dere må les hva jeg skriver

Altibox tar ekstra betaling for PVR , mens Canal digital inkuderer det i dekoderen man kjøper

Altibox lar meg ikke kjøpe dekoderen

og så er det hvor de forskjelige distrubitøren operer

hvis jeg skulle gå over til CD , så er det prabol som gjelder

hos manger det vanskelige forhold for parabol ( deter prøvd før )

hadde det vær reell konkuranse så hadde man slupe alt det tulet de lever for

Lenke til kommentar

Det er motsatt, det er reell konkuranse, det er derfor det er slik det er nå.

Jeg vet du er uenig, og at det er lettere å flytte Mount Everest enn å overbevise deg om noe annet, men det er nå uansett fakta.

men hvorfor er da kvaliten så elendig da ?

er fok fornød når tvprogrammene opnår 1 i poeng eller 10 ?

alle ser kansje et tv program som skårer 2 fordi medien ikke vil gi os bedre kvalitet

( her er det interesse , nytteverdi og generel under holdning som betyr noe )

det du kaller for reel konkuranse går iverfal ikke på kvalitet , for det er utaksvis et program man kan kalle for kvalitetsprogram

Lenke til kommentar

det du kaller for reel konkuranse går iverfal ikke på kvalitet , for det er utaksvis et program man kan kalle for kvalitetsprogram

Det er riktig, det går ikke på kvalitet - men på etterspørsel. Hotell Cæsar og Paradise Hotel er eksempler på programmer blottet for kvalitet, men det var/er nå en gang det de vil ha - ergo reell konkurranse fører til at seerne får det de ber om - som ofte er skit.

Se på history channel, de pleide faktisk å sende gode programmer om faktisk historie, mens nå er det bare falske haier, swamp people og falske pantesjapper. Klø deg i geviret så mye du vil, men det er åpenbart dessverre slike lavkvalitetsprogrammer folk vil ha.

Lenke til kommentar

Det var 3-4 kanaler jeg så på før . NRK ,TV2, og discovery channel og Discovery science

jeg var også litt innom Ntianal geogrphic

og så  BBC Brit for å se topp gear

Nå har kvalitetne på fler av programmen dalt såppas at jeg er neten aldri ser på NRK sine programmer

De komemr også i konflikt med andre program slik at jeg må ty til NRK sit nettv hvis jeg skal få dem med meg

Det forutsetter selv sagt at NRK er villig til legge ut programmet , noe de av og til ikke gjør ,- anten fordi de vistnok ikk vil skaffe seg retighetert til det selv om det er produsert for norske seere , elelr så påstår de at de har file på systemet slik at "optaket " ble ikk gjenomført

Noen vil nok bare kalle det for lit surmulig om man ikek får sett det . me det er mere iriterende en å kalle det for surmulig

TV2 har blir kjedelig å går den sitste tiden

Da blir det jo nesten bare discovery som har programmer som er verdt å se på , bare så synd at de sender veldig mye repriser for tiden

konsekvensen er at jeg farter innom helt andre kanaler

Når man ser på konsekvensen så  får disse selskapen ikke fler serere totalt , uanset hvor mye de konkurer

Fordeligen blir bare endret

Det er også mye som tyder på at det totatale antal seere minker

Da har praktisen de forskjelige salskapen oprerer med mye å si her

Når dere snakker om at det er slik konkurense for å få flere seere , selv om det ikke flere å ta av

så virker ikke denne konkuransen helt synn for de som ønsker å følge med

Enten går man glipp av noe og lar seg iritere av det , eller så går man lei av "alt " og slår av tven

Snakker dere forsatt om at konkuransen gir penger i kassen til de som lager og distrubierer alle disse programmene ?

TV2 f.eks har jo faktis tap penger

Det må da det være en grunn til

Lenke til kommentar

Du kunne løst alle problemene dine, utenom at du må ha internett, ved å gå over til strømming.

Skjønner ikke hvorfor det er så uaktuellt...

hvet du hva jeg der på da.

de gangene jeg fikk undersøkt var det ikke alle streming tjensten som kunne tilby det samme

Da må jeg bruke NRK

TV 2 sumo

Dplay som etter sigende slett ikke er stabil

Viaplay som jeg er usikker på

Likevel så er jeg over bevist om at det er noe jeg vil gå glipp av

Nå vet jeg ikke om det er mulig hos altibox å ha internett uten om tv kanalene

men konkurenten canal digital lar ikke brukeren få internett uten å ogs ha tvkanaler

Nå er det også fler her som vil ha noe tvkanaler å se på

en ting til , jeg bruker pc min til andre ting også en streaming

derfor har man tv stående på en kanal

Skal man ta opp et program så funger det ikke med treaming

mest sansynlig så er det ikke lov å ta det opp fra streaming  og jeg vet heller ikke hvordan man går frem

Lenke til kommentar

Du går alltid glipp av noe, har du samtlige av verdens kanaler nå?

Husk at du går glipp av masse som de kun sender på streaming også, om du bare ser på tv.

Er det noe mål å få med seg alt som sendes?

Får du i dag med deg alt som sendes?

Høres nesten ut som om du sitter med 10 fjernsyn med hver sin kanal døgnet rundt for å ikke gå glipp av noe...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du går alltid glipp av noe, har du samtlige av verdens kanaler nå?

Husk at du går glipp av masse som de kun sender på streaming også, om du bare ser på tv.

Er det noe mål å få med seg alt som sendes?

Får du i dag med deg alt som sendes?

Høres nesten ut som om du sitter med 10 fjernsyn med hver sin kanal døgnet rundt for å ikke gå glipp av noe...

Du prater som jeg ser alt som sendes

det virker som de som aldri ser på tv tror at alle ander ser alt som sendes

Det er gedigen myte

Sanheten er at jeg som alle andre velger ut det man ønsker å se

problemet er da at det er så mange som har bestem hva folk skal se , hvis man ser på måten alt er satt opp på

man blir altså grupert i grupepr som liksom skal se et bestemt utvalg av programmer

Her er at dene formen for sortering skjelden stememr helt etter hvert enekelt individs intteresser

Derfor får man det forholdet der man enten må se nesten alt som sendes i en gitt periode , mens i en annen periode bare sendes søppel

Da er det underlig at disse seskapen ikke har funne det ut enda slik at tilbude kan passe bedre til de forskjelige intressegruppene

Det finnes sikekert statistikk på når og hva folk ser på , men den statitikke må da være en smule ute av balanse siden den ikke treffer alle interessegruppene

uten å ha telt over så er det neppe mere en 10-15 forskjelige programmer jeg prøver å få med meg i løpet av uka.

problemt er da at det ofte er 34-programmer som går samtidig eller overlapper hverandre

Her har jeg stilt spørmålet om hvorfor deter slik uten å få noe skikkelig svar

hvorfor må flere programmer overlappe hverande med 5-15 minutter ?

gik det ikke ann  definere regler på det slik at ingen programmer overlapper hverandre , i stedet begynner eller slutter programen til samme tid

med overlapping så mener jeg at at program f,eks slutter 5 minutter etter at et annet har begynt

og ikke at et program både starter og slutter inenfor sendepreioden til et annet

Det er kansje en bagatel men dette er også en bagatel som er lit iriterende

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

Hva er du så redd for å gå glipp av med streaming?

Det er jo derfor du ikke kan streame, for du kan gå glipp av ett ller annet, som om du ikke går glipp av haugevis nå.

Du går sikkert glipp av hundrevis av timer pr dag nå. Hvorfor klager du ikke over det du går glipp av i dag?

Virker som om streaming er en optimal løsning for deg, da kan du se det du vil, når du vil, uten overlapp, uten at det sendes samtidig, uten reklame osv.

Så hvorfor denne frykten for gå glipp av noe, noe du uansett gjør samme hva og hvordan du gjør det?

Men det virker jo som du har bestemt deg for godt, vanlig TV er søppel og har kun negative sider, men fortsatt det eneste alternativet for deg selv om noe annet løser alle problemene dine.

Du vil ha endring, samtidig som at du nekter for all endring.

Som å klage på prisene på cola på Narvesen, men samtidig nekte å handle cola andre, billigere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...