aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Ser ganske mye på TV ja har TV på jobb stående på hele tiden, så i helgen ble det over 24 timer tv-titting. Og jeg ser jo så klart hjemme også. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Ser ganske mye på TV ja har TV på jobb stående på hele tiden, så i helgen ble det over 24 timer tv-titting. Og jeg ser jo så klart hjemme også. Føler ikke du også at det er mye du har lyst til å se som går på flere kanaler samtidig i en periode Mems det i andre perioder er det inegen ting som du har lyst til å se på ? Og at dette gjerne kan være i prime time ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det hender jo, men jeg vet jo at det ikke fungerer i praksis da de må konkurere om samme seere i samme tidspunkt, da sender det mest populære i prime time ettersom det da er flest seere å konkurere om. Folk flest tilpasser ikke livene og tidsplanene sine etter hva som går på tv, men ser på tv når man har ledig tid, altså fra 20-22 eller noe slikt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Det hender jo, men jeg vet jo at det ikke fungerer i praksis da de må konkurere om samme seere i samme tidspunkt, da sender det mest populære i prime time ettersom det da er flest seere å konkurere om. Folk flest tilpasser ikke livene og tidsplanene sine etter hva som går på tv, men ser på tv når man har ledig tid, altså fra 20-22 eller noe slikt. Men da betur det jo at TV ikk er laget for at folk skal se på det , kun for at noen skal tjene penger Du bær være klar over et par ting det finens hovesakelig to typer personer her 1: De som har tv men gir stor sett f ihva som sendes 2: De som ønsker å lære noe av de serien som sendes eller faktisk følge med i hendlingen fra den en til neste episode her har man også de som faktisk ønsker å hygge seg med en god film elelr noe slikt Da er man avhengig av å tilapsse seg tv , ikke motsatt Her tar mediene minimalt med hensyn med å skal ha alle til se flere kanaler samtidig hvordan blir det da god butikk det når alle tibyderen går i veien for hverandre ? Deter det jeg ønsker å vite Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Trodde du virkelig TV-kanalene ble drevet som ett veldedig foretak først og fremst for å underholde og ikke tjene penger? Selvfølgelig skal de tjene penger, mest mulig, i likhet med alle andre firmaer. Det er god butikk fordi det er slik de får flest seere og dermed flest penger. Det er flest seere i prime time, derfor størst konkuranse om disse seerne. Om det ikke var god butikk, tror du da at de ville gjort det? Selvfølgelig ikke, de er jo ute etter å tjene penger. Tror du ikke de som sitter å analyserer seere, sendetider, målgrupper osv vet hva de driver med og hva som skal til for å få flest seere? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Trodde du virkelig TV-kanalene ble drevet som ett veldedig foretak først og fremst for å underholde og ikke tjene penger? Selvfølgelig skal de tjene penger, mest mulig, i likhet med alle andre firmaer. Det er god butikk fordi det er slik de får flest seere og dermed flest penger. Det er flest seere i prime time, derfor størst konkuranse om disse seerne. Om det ikke var god butikk, tror du da at de ville gjort det? Selvfølgelig ikke, de er jo ute etter å tjene penger. Tror du ikke de som sitter å analyserer seere, sendetider, målgrupper osv vet hva de driver med og hva som skal til for å få flest seere? Likevel er det flere av disse slskapen som taper penger og serer. klare du å se hvorfor ? Da virker forklaringen din å være mere getting en sanhet jeg har til god å se en skikkelig og logisk forklring på hvorfor man tjener mere epnger ved tilby samme produkt til samme tid som alle andre konkurenter , en å ha egene sendetider der potensiale for enda fler serer er større . Med andre ord så påstår du at at narvesen vil tjen mere penger va å kun ha påningstider som er nøyktig lik det rema 1000 har på dagtid har narvesen lit kortere opningstid , på lørdagene og søndagen har de lengre åpningstid søndagen burde jo være den gagen narvesne tjener mest penger Derimot hvis jeg skal ta forklringen din helt på alvår så sier du direkte at Narvesn burde tape penge på søndagen side det er kun de som er åpne mens de burde tjene masse penger på hverdagen selv om de har 2 timer kortere åpningstid høres det virkelig logisk ut Tvbarsnsje er jo ,som du sier veldig intresert i penger , men de er jo også intresert i at serne vil ha det de tilbyr Hvis all tibyr mere eller mindre samme på samme tid så blir de jo minder kunder på hver enkelt Og uten om abonement man betaler så tjener de jo penge på reklame , og det er jo helt avhengig av hvor mange serer det er Hvor er da logikken i at hver eneklt tv kanal tjener mer penger nå de har færre personer å hente reklameintekten fra ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Rema og Narvesen konkurere ikke om de samme kundene på de samme tidene, det er derfor Narvesen overlever, fordi de Rema ikke kan konkurere med de på åpningstid. Hadde Rema kunne hatt døgnåpent hadde Narvesen gått konkurs. Narvesen lever fordi Rema har stengt. Men så ser man jo på Rema, Rimi, Kiwi, Coop osv, alle disse har åpent samtidig, er dette for at de skal tjene minst mulig penger tror du? Men nå er det ingen slike regler på TV-kanaler, de sender det de vil døgnet rundt, så det blir en gal sammenligning på feil premisser. Endret 25. april 2017 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Rema og Narvesen konkurere ikke om de samme kundene på de samme tidene, det er derfor Narvesen overlever, fordi de Rema ikke kan konkurere med de på åpningstid. Hadde Rema kunne hatt døgnåpent hadde Narvesen gått konkurs. Narvesen lever fordi Rema har stengt. Men så ser man jo på Rema, Rimi, Kiwi, Coop osv, alle disse har åpent samtidig, er dette for at de skal tjene minst mulig penger tror du? Men nå er det ingen slike regler på TV-kanaler, de sender det de vil døgnet rundt, så det blir en gal sammenligning på feil premisser. Sameligneing er reel den la oss bå bare sameling konialbutikken da . Er det ikke logisk at en enkelt butikk tjenr mer jo fære konkurenter det er ? du påstod jo at disse butikkene vill få best resultat og mulighet for å overlve hvis det var mange konkurenter ( om man ser på det du skrev om tvbransjen ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Så to som ikke kan konkurere på tid men kun tilbud er identisk med to som kun kan konkurere på tid og ikke tilbud? Men fint at du har funnet noe ingen i hele tv-bransjen har funnet ut av, good for you. Nå er det bare å selge ideen din til de å tjene millioner. Jeg gir meg, du tar åpenbart feil men du må bare tro det du vil Med andre ord så påstår du at at narvesen vil tjen mere penger va å kun ha påningstider som er nøyktig lik det rema 1000 har på dagtid har narvesen lit kortere opningstid , på lørdagene og søndagen har de lengre åpningstid søndagen burde jo være den gagen narvesne tjener mest penger Derimot hvis jeg skal ta forklringen din helt på alvår så sier du direkte at Narvesn burde tape penge på søndagen side det er kun de som er åpne du påstod jo at disse butikkene vill få best resultat og mulighet for å overlve hvis det var mange konkurenter ( om man ser på det du skrev om tvbransjen )Ellers kan du gi deg med å lyve om hva jeg har sagt og ment, for jeg har ikke sagt noe av det du sier jeg har sagt eller ment. Endret 25. april 2017 av aklla Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 jeg har til god å se en skikkelig og logisk forklring på hvorfor man tjener mere epnger ved tilby samme produkt til samme tid som alle andre konkurenter , en å ha egene sendetider der potensiale for enda fler serer er større . Fordi den rødmerkede teksten er en 100% usannhet. Du har ikke til gode å se en logisk forklaring, du har til gode å forstå logikk - logiske forklaringer har du fått plenty av, og tålmodigheten aklla har hatt med deg tatt i betraktning er det helt utrolig at du fortsatt nekter å lette på skylappene. Vi har forøvrig fortsatt til gode å se én eneste kilde på dine absurde påstander. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvis det ikke er seergrunnlag for videreføring av HC hjelper det ikke hvor eller når det sendes. Folks konsumvarer av innhold har endret seg siden 90- og 2000-tallet. Stadig færre følger lineære sendinger. Folk er for travle til å ta fri akkurat når noe går. Verden vil ikke tilpasse seg trådstarter, han må tilpasse seg verden. Hvis lineære sendinger er et så stort problem mtp sendetid og overlappende sendinger foreslår jeg at trådstarter setter bort TV-mottakere og sier opp NRK-lisensen og TV-abonnementene for å gå over til strømmetjenester. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvis det ikke er seergrunnlag for videreføring av HC hjelper det ikke hvor eller når det sendes. Folks konsumvarer av innhold har endret seg siden 90- og 2000-tallet. Stadig færre følger lineære sendinger. Folk er for travle til å ta fri akkurat når noe går. Verden vil ikke tilpasse seg trådstarter, han må tilpasse seg verden. Hvis lineære sendinger er et så stort problem mtp sendetid og overlappende sendinger foreslår jeg at trådstarter setter bort TV-mottakere og sier opp NRK-lisensen og TV-abonnementene for å gå over til strømmetjenester. ..eller simpelthen betaler 49,- i mnd for PVR. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvis lineære sendinger er et så stort problem mtp sendetid og overlappende sendinger foreslår jeg at trådstarter setter bort TV-mottakere og sier opp NRK-lisensen og TV-abonnementene for å gå over til strømmetjenester. Av en eller annen grunn er vist dette helt uaktuellt da det er noe helt annet, selv om det løser alle problemene hans. Også har han jo nevnt haugevis av ekstrautgifter, f.eks internett og antagelig strøm. Utgifter så klart knyttet direkte og kun mot strømmetjenestene Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Ja, TV2 Sumo er kun til HC og internett er kun til strømming. Jeg ser noen serier på HBO Nordic, da har jeg to valg, enten abonnerer jeg eller så gjør det ikke. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Dere tror dere vet så mye , men her tar dere grundig feil Dere sier at jeg bør si opp tv abonementet hvi jeg er misfornyød me da har dere overset det jeg skrev tidligerer jeg "trenger " noen kanaler Jeg snakker helelr ikke bare for mange selv her , selv om dere inbiller dere det Akkla : jag har ikke sag noen ting om at du lyver det jeg skriver ar hvordan jeg oppfatter det du har skrevet hvis du mener at det er feil så må du ha vær unøyaktig eller uklar toth: din logik har er direlte ulogisk Når 2 butikker konkurer om de samme kunden så er det hel logisk at kunden vil fordele seg mellom de 2 butikken ? mener du at det er feil ? hvsi bar den ene butikken er åpen så vil alle kundene som skal handle velge den butikken ? vil du protestere på det ? Det er dette det dreier seg om PVR tjensten koster ikke 49 pr måned , den koster 79 pr måned + 399 i etablering ( det er gratis hos canal digital ) det er deekoder leie som koster 49 pr måned. ( hos canal digital kjøper man dekoderen ) HC er ute av debatten , det var ikke bare på grun av den serien ejg reagerte men på grun av flere merkelige avgjørlser over tid fra flere tv kanaler Badcat er du egenlig klar over at vanlig tvsendinger er noe helt annet en strømmetjenster fra nrflix og HBO det enste man i praksi slipper unna er lisensen og enkelt programmer fra NRK hvi jeg slutter emd tv så må jeg antagelig abonere på 5-6 strømme tjenster og det blir nok å koste det samme samtidig som det blir lit mere kroglete å få sett programmene Enkelte av strømmetjensten er ikke helt stabile Hvilke fordelr gir det meg da ? logikken dere bruker for å forklare dette påstår at jo fler son konkurer jo mer kunder får en av butikkene. Det henger ikke på greip jeg tenkert flest kunder pr selger . ikke flest kunder samtidig Endret 26. april 2017 av sinnaelgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Moderatormelding slettet en liten, menigsløs diskusjon Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 toth: din logik har er direlte ulogisk 1: Når 2 butikker konkurer om de samme kunden så er det hel logisk at kunden vil fordele seg mellom de 2 butikken ? 2: hvsi bar den ene butikken er åpen så vil alle kundene som skal handle velge den butikken ? Igjen, du forstår ikke ordet logikk, og du har skylapper på størrelse med låvedører. 1: Ja, det er riktig 2: Ja, det er riktig Også kommer vi til det du bastant velger å ignorere, nemlig realiteten - begge butikkene velger å ha åpent 08-22, for da er det 10.000 kunder totalt - altså enkelt fordelt, 5.000 kunder pr butikk. Men 23-05 er det bare 200 kunder totalt - så hvis Kiwi har åpent 08-22 får de 10.000 kunder, mens Rema som har åpent 23-05 bare får 200 kunder - derfor har både kiwi og rema åpent 08-22. Dette er Prime Time, som du hater - men som likevel er 100% reell. Hvis du igjen forsøker å påstå at det over ikke er logikk, henviser jeg deg hit:http://filosofi.no/epistemologi/logikk/ 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 la oss gå lit merer i detalj siden de fleste tvkanaler mer elelr mindre sender døgnet rund . Nå er virkeligheten at både kiwi og Rema har samme åpningstid enkelt coop butikekr har kortere åpningstid primetime er satt til mellom 11 og 12 da de fleste har lunsj på den tiden og kundepoentialet er 10 tusen da komemer både REMA og KIWI med et ekstra tibud på brød og enekelte typer pålegg i lunsjen kommer det 5 tusen til hver av disse butikkene så hav skal da KIWI finne på for å få flere kunder , jo de gir enda større rabatter på noen av lusnje varene og oppnår 2 tusen kunder ekstra REMA får da bare 3 tusen Dagen etter kopier REMA KIWI og begge opnår 5 tusen hver men så finner REMA ut at det er noen vare de selger lite av og fjerner dem fra hyllene De kundene som pleide å hendel disse produkten må da finen seg en annen butikk å hendel i de går over til KIWI Et annet eksempel er jo at om REMA har tilbud på en var som du ønsker å kjøpe , mens KIWI har tilbud på en annen . hvor handler du da hvis du bare skal velge en butikk ? Normal vill du få de samme varene på begge butikkene , men i henhold tvbransjen så har de det ikke denne gangen Jeg mener forsatt at om at de hadde virkelig brydd som om kunden så hadde de operetr med forskjelige tidpunkter der de intensier tilbudet til kundene. Nå har jo enkelte butikker det de kalles for times salg . selv om jeg ikke har satt meg skikkelig in i det så erejg overbevist at de selger en god del ekstra varer da Dette er hentefra virkeligheten men ilustrer rimelig god også hvordan TV bransjen operer , både til fordel og ulempe for oss som liker å følge med på forskjelige tvprogramer Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Løsningen din er at Kiwi slutter med tilbud i lunsjen og heller kjører tilbud f.eks 13-14, da det kun er 200 kunder og ingen konkuranse, og på den måten får Kiwi flere kunder ettersom de ikke har noen konkurenter den timen? Tenk deg at du driver en butikk, nabo-butikken med samme utvalg har halv pris på varm lunsj i lunsjen. Ville du da kjørt halv pris på lunsj f.eks 9-10 eller 13-14 for å slippe å konkurere når lunsjen er 11-12? For ordens skyld er det 10 000 kunder i lunsjen, og 1000 både før og etter. Ville du: 1. Satset på å kapre 5000 kunder i lunsjen og 500 i timen før og etter lunsjen, altså konkurere. 2. Ikke brydd deg kundene lunsj-tiden, kun prøvd å kapre de 1000 før og etter, altså ikke konkurere. Ut fra de du sier mener du nr 2 er det beste alternativet for butikken da man slipper å konkurere om de samme kundene. Det er jo de du vil TV-kanalene skal gjøre, satse mest på de tidene det er færrest seere for å få flest antall seere. Endret 27. april 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Ikke helt Du har nok heller ikke forstått konseptet mit Det jeg ønsker er et system som dekker flere kunder frs enkeltbutikker Slik det er nå brukes det jævlig mye resurser på få noe få kunder , da konkurentene ogs stjeler kunder problemet er ikke at man får flere serier / tvprogrammer pr døgn , men at mange av seskapene egenlig ikke kommer emd spesielt gode programemr Det har de ikke råd til etter å brukt så mye resurser på konkuransejen samtidig er alle reklamen ganske forstyrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå