nightowl Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 *snip* 50% var vel bare et eksempel. Poenget er at de må satse på noe av det folk flest ønsker, og hvor valget må tas med utgangspunkt i hva som gir høyest lønnsomhet. TV2 samt andre er tross alt selskaper med eiere som ønsker avkastning, da kan de ikke drive med veldedighet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 50% er ett fint eksempel, mulig det ikke er så mange engang men det er fortsatt flertallet med samme behov man kan ta hensyn til. Se kan ikke skreddersy alt til å passe 100% til alle så lenge alle har forskjellige behov, slik elgen mener. Det er umulig både i teorien og i praksis. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Det jeg spør etter er : hvis deter 60% av befolkningen som ser tv , av disse ser 30% på TV2 og 50% på NRK ( 30% på NRK og 18% på TV2 av alle ) bør da ikke TV2 ta hensun til alle de 18% på en elelr anne måte , siden de egelig ønsker flet mulig seere ? hadde man gått i butikke så kunne man bare velge vekk det man ikke vil ha TV bransjen oprer nesten på elit egoistisk måte Jeg har nevnt flere eksemple som inge vill kunne godta , bransjen vill til og med blit straffet fra myndigheten vis de dre på samme måte som tvbransjen Hva sier du hvis du ikke få lov til kjøp VG eller Dagbladet hver for seg ? Hva om Copo pålegger deg å kjøpe dagens deal , istedet for få det med på kjøpet ? Hva om volvo pålegger alle kunden sine å kjøpe drivstoff hos en bestem kjede i et år når du kjøper ny bil ? Expert kjeden gjør jo nesten det samme som coop , de gir med deg en ekstra var eom du hendel noe hos dem ( sykkel på kjøpet er vel velkent ) jeg hadde forvent no i den duren når man betaler for flere kanaler . f,eks fler gratis tilbud i Sumo hvis man ser på enkelt programmer TV3 har jo viafree . Tv2 burde ha noe lignede Jeg tror faktisk at man må betale for kunne se nyheten på sumo nå, Det kostet ingen ting for få år siden. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) *snip* Eierne vil ha mest mulig avkastning, så selskapet prøver selvsagt å tjene mest mulig penger. Du må gjerne mene at dette er slemt gjort o.s.v., men det forandrer ingenting. EDIT: Og TV2 tvinger ingen til å kjøpe noe som helst. Det er som sagt tilbud og etterspørsel, hvor dette danner grunnlaget for lønnsomhet. Endret 24. april 2017 av nightowl Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Du må ikke godta det, Det er helt frivillig å ha tv-abonnement. På samme måte som at om copo(?) pålegger å kjøpe dagens deal er det helt frivillig å handle der. Det du klager på at at du vil handle der men ikke ha deres deal. Løsningen er jo å ikke handle der Eller si opp Tv-abonnement, eller er du så fornøyd at det er verdt prisen? I så fall kan det jo ikke være så ille for deg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Er det så vanskelig å se samenhengen her ? TV2 ønsker selvsagt å tjen mes tmulig penger ? Hvorfor ska de da ikke komm med et tilbud som gjør at "all" velger dette frivillig ? hvorfor skal man betale for "alt" når man bare ønsker litt ? Det ble diskuter en eller annet sted om hvorfor man ikke kunne betale for en bestem antal kanaler , også kunne man velg frit fra en liste av kanaler . rikstv hadde det før Canal digital har detr enda problemt er at de grådige herrer skal ha ekstra betalt for det viderer så burde de som er med i dagens tvungne liste ( kanalpakke ) inse hvilke programmer som feolket vil se på aller mest Slik det er nu så setter mange seg ned , velger en tilfeldig kanaler og så sløver de Enkelt ganger er det ing folk i realtiteten ønsker å se ,andre ganger er det bare påtvungen valg hvorfor lager de da alle disse bør kjedelig b-serien ( b-seri er dog en veldig snill beskrivelse ) hadde det ikek vært for lovverket så hadde de bare sendt reklame , og så forlangt at man måtte betale for det selv om det er andre kanaler man egelig vil ha hvorfor må man betale for søppel sammen med det man ønsker å "kjøpe ? hva jeg ikke må godta ,elelr om det er frivillig så er mange av programmen og kanalen ikke frivillig De er der for fordi mediene vil presse inn bilige programmer som nesten ingen er intresert i bare fordi jeg er intresert i non få programmer Hhvorfor har man egelig prime time . når det er mere til trøbbel en nytte ? De må jp bruke penger på å krige med hverandre , istedet for bruke den på gode tilbud til seerne Hvorfor har man ikke ret til å se et program man har betalt for ( gjennom abonementet ) på et annet tidspunkt en når det sendes , uten å måtte betale enda mere ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Å herregud. Det var en unødvendig komentar du burde hell ha besvart spørmålene mine Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Å herregud. Det var en unødvendig komentar du burde hell ha besvart spørmålene mine Det har både jeg og andre gjort, men du lytter ikke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvorfor har du Tv-abonnement, Elgen? Det er åpenbart at det som går på TV plager deg veldig... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Hvorfor har du Tv-abonnement, Elgen? Det er åpenbart at det som går på TV plager deg veldig... Det har du fått svar på flere ganger jeg spør jo bare hvorfor tildudet er så amputert , i forhol dt som vil virke fonuftig alle bataler for noe som bare er laget for noe få Hva er poenget ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Fordi man kan ikke lage noe som er spesialtilpasset 5 millioner forskjellige behov. Det er rett og slett umulig å skreddersy alle kanaler til å passe alle tenkelige og utenkelige behov. Tilbudet er ikke amputert, det er bare ikke skreddersydd for akkurat deg og akkurat dine behov. Du må huske at du ikke er alene her i verden, dine behov er heller ikke fasiten på hva alle sine behov er. Du kan enten ta det tilbudet som er eller ikke ta det. Er ikke noe poeng sitte å klage over at ikke hele verden tilpasser deg dine behov. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Nå snakker jeg ikke om mit behov , men et behov jeg er sikekr på noen tusen personer ønsker seg ? Hvorfor la TV2 så veldig om på TVprogramet rett etter at TV2 danmark hadde kjøp dem ? Da er det jo dansken som bestememr , ikk de norske tvserne jeg kan kan jo dra assosiasjon til en avstemning for et av de kente programmen på tv Man kan velge stemme på den mellodien man liker best Normalt vil det medføre at det er den mellodien som de alle fleste synes er passelig bra , ikke den du eller jeg synest er best med mindre melodien er no helt spesielt Hvis tv2 hadde gått for denn måten så ville de også ha et programutvalg var tilpasset de alle fleste seeren , altså langt over halvparten men de bruker ikke den metoden lengre Det får i stedet tilbud om forskjelige halvgode serier fra samarbeidspartnerene sine . Hvor mye de er villig til å betal er også pavirket av den nedadgående økonomien de her for tiden Dette blir som alle de bedriftene som sliter økonomisk bare sier opp ansatte i stedet for lage nye produkter som befolkningen vil kjøpe Dagens tv tilbud er ikke et tilbud i rett forstand , det er en holdning som sier at vi lager no ser billig , men ikke så dårlig at seeren forsvinner helt. alseå går de på sparemodus jeg kan jo også nevne at jeg savner den tiden da en flere av tvkanalen kom med filmer som var maks 2-3 år gamle ( etter å ha gått på kino) Nå er dette kun tilegskanaler i stedet gnages det på de samme filmene som har gått i over fler år selv om tvbransjen hele tiden utvikles så er det ikke altid det går riktig for seg for tiden går dette i feil retning Færre er intresertt i tv . er det fordi tibudet er så god da ? Er det fordi bransje skal tjene penger , elelr det fordi de ikke vet bedre ? At de jobber etter prime time prinsipet som tærer på resursene gjør ikke saken bedre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Vurdert å informere TV-kanalene om din revolusjonerende informasjon om noe de har forsket på i flere ti-år uten å konkludere med? Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Nå snakker jeg ikke om mit behov , men et behov jeg er sikekr på noen tusen personer ønsker seg ? Du snakker stadig om "mange", "tusenvis" og "50%", men du har ikke henvist til en eneste kilde - den logiske slutning er at kanaler tilpasser seg flertallet, så hvis du mener det ikke stemmer så må du anføre dukumentasjon for dette..! Vi har hørt alle "argumentene" dine 30 ganger, og de er tilbakevist like mange ganger. Så kom med en kilde eller innse at du tar feil. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Dere avviser mine argumnenter fordi der over hode ikk er intresert i TV sendingene Jeg stiller spørmå hvorda mendien behndler tilbudet når det belir stadig mindere personer som ser på TV Da ender det nok med at de kutter ut sendingen fordi de ikke får nok personer til se det de vil at vi skal se , i stedet med å komme med et variert tilbud til de som faktisk er intresert i programene Det det handeler om er altså om det er kunde eller selger som skal bestem hva man kjøper Et poeng er jo at når det er stdaig minder som ser på tv så må de gjør det intresant i stede for å bar trøkke ut mere elelr minder døde programmer Slik de holder på nå vil alle tape på det over noen år Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er kundene som bestemmer, via seertall. Det er dette tv-kanalene bryr seg om også. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Det er kundene som bestemmer, via seertall. Det er dette tv-kanalene bryr seg om også. Hvorfor tyder hendligne på det motsatte da ? Er folk virkelig så "døde i hueu" at de kun er intresert i programmer som bare kan betraktes som søppel , av de aller fleste . Hvor mange ganger har man ikk hør "det er ingen ting å se på i kveld" ? Det blir ikke bedre når enkelt sier at de ikke får med seg alt de ønsker å se Er befolkningen i Norge av et slik karakter at for treffe med noe som alle burde ha intresse for , så ender det med at det er ingen ting å se på tv for flertallet ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Ingenting tyder på det motsatte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Ingenting tyder på det motsatte. Ser du på tv i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå