Gå til innhold

Hva synes dere om at Tv-bartnsjen behandle tv-seerne dårlig ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut til at du kjenner til tilbudet til hverken sumo eller netflix, for karakteristikkene du leverer og baserer argumentene på er helt feil.

Du trekker også inn lisens som er totalt irrelevant, den omhandler ikke TV2. Og igjen, ingen blir "lurt" over til Sumo, de velger selv om de er villig til å betale ~100kr mnd for å se Cæsar(og/eller annet), og står fritt til å si opp det sekundet favoritten deres tas av lufta.

Jeg velger f.eks å hverken betale lisens eller TV-abonnement, da står jeg fritt til å abbonere på netflix, HBO, sumo og enda en tjeneste om jeg vil, og fortsatt ha spart penger, men får et mye bedre tilbud.

For bygge mer opp uder argumentene så er det også viktig at man tar med de som ikke har muligheten til bruke internett

Hvordan skal de kunne se denen serien ?

Hvofor skal man ikke respektere seerne sine ønsker ?

Dette bygger ikke opp noe argument - som sagt, det er ingen menneskerett å se Hotel Cæsar. Du snakker som om TV er i bunnen av maslovs pyramide, og noe du har krav på - det er ikke det. Medieleverandører velger et tilbud de ønsker å tilby, og kunder velger ut fra det om de ønsker å kjøpe tjenesten. Ingen tvinger deg til å ha TV, sumo eller Netflix - akkurat som alle andre varer i det frie marked.

Hvis Bama fjerner epler fra sortimentet sitt, har de lurt oss da? Hvis Samsung slutter å lage buede TVer, har de lurt oss da? Nei, de endret tilbudet sitt, også er det opp til deg om du vil fortsette å være kunde.

1: Deu kan ikke nekt for at om man vil se på tv så må man i i første omgamg betale tv-lisens

*wall of text*

2: man kan også se det på en anne måte

Neste gang du er i butikken for kjøpe øl til helgen er prisen på det samme øle nesten dobbel så dyrt

men hvis du har en eller anne app som du må abonere på så får du får du ølet til halv pris

1: Jeg har aldri nektet for det, jeg bare opplyser deg om at TV ikke er en folkerett, du velger selv om du vil betale for tjenesten leverandøren tilbyr - dette er også adekvat respons på alt du nevner under sitatet.

2: Du mener som å være Coop medlem, Trumf, eller Æ? Ja, det er irriterende å måtte ha masse medlemsskap for å få de beste prisene, men igjen - det er valgfritt, og du bruker din forbrukermakt som du selv ønsker.

..og for tiende og siste gang - TV og hotell Cæsar er ikke en menneskerett. TV2 tilbyr en vare, akkurat som Hafslund tilbyr strøm,  Aller tilbyr Vi Menn, eller Libris tilbyr bokklubb. Du står fullstendig fritt til å kjøpe, eller ikke kjøpe varen, og hvis varen endres i karakter står du fritt til å slutte å kjøpe den.

Jeg likte godt Mazda 323, har Mazda lurt meg fordi de ikke lager den lenger, så jeg ikke kan kjøpe en ny? Eller står Mazda fritt til å lage akkurat de bilene de vil, og jeg til å velge dem bort som forhandler?

Lenke til kommentar

nå er du hel på jorde her.

Selv om det i teorien er frivilig å se på tv så er det ikke altid det i praktisk

Tar man bakgrunnen bak tvlisensen så var det fordi stateten vill ha en tv kanal for å kunne spre ut mere eller mindre nyttig informasjon

At de måte gjør det på denne måten er faorkastelig.

Denn diskujoen tar man i riktig tråd .

Ser man på hva tv2 har hold på med de siste årene så har de fra å hatt mange serere drevet å gjort sendingen sine mindre intresante de site årene

og nå trure de med å legge alt det folk er intresert i på en egen betalingstjenste

Hvis det ikk er å holde seerne for narr så har man ingen ting som heter lureri

Hva er da poenget med betale for TV2 sine tv knaler også måtte betale enda mer dor få det oprinelige tilbudet

Det var derfor jeg dro det ekseplet med etgne apper man måtte batale for for å få rabatter på varer man kjøper i bytikken

Du kan gå i butikken for kjøpe ting , men til full pris

Har du Æ så får du kanskje 50% men da må du inversteri i en smatrmobil  først

så det spørmålet dreier seg om er hvorfor skal man godta alt det som selskapen finner på ? hvorfor skal man godta slik ting som kan virke diskrimineren på enkelt kundgrupper ?

da gjelder det også de varen man hnadle i bytikken , men først og fremt tilbudt man har via tv kanalene

Hvorfor skal man godta slik skitten og diskrimineren tiltak ?

Det er alt for mange dårlige argumneter her når man egentlig bare er intresert i en ting , som man må betale dyrt for , og så argumneteres det med at det er billig fordi man får så mye annet med på kjøpet .

Da er det helt bak mål

Når det går den vein så lure ejg på hvor lange TV2 har tenkt å holde på med tv sendinger

Lenke til kommentar

så det spørmålet dreier seg om er hvorfor skal man godta alt det som selskapen finner på ? hvorfor skal man godta slik ting som kan virke diskrimineren på enkelt kundgrupper ?

da gjelder det også de varen man hnadle i bytikken , men først og fremt tilbudt man har via tv kanalene

Hvorfor skal man godta slik skitten og diskrimineren tiltak ?

Jeg har aldri sagt du skal godta det - jeg sa ordrett i forrige post at du bruker din forbrukermakt som du selv ønsker. Om forbrukerne ikke vil ha Æ, så dropper Rema Æ ganske fort. La oss si de bare får 5000 brukere det første halvåret, da legger de fort ned den tjenesten.

(Til info; du trenger ikke mobil, de har kort.)

Hvis ingen abonnerer på sumo, så forsvinner sumo, og hvis ingen kjøper solois forsvinner solois.

Når det gjelder resten av posten din refererer jeg bare til min forrige, den dekker det.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Forbrukermanten er ikke sterk nok til at bare noen få  personer klare å sii fra  god  nok

Et annet moment ar at mange stedert er Rema 1000 den enste butikken i området

Da har firbrukermakten valdig begrenset effekt

Når det gjelder sumo eller andre streming tjenster så er det altid noen som godater alle betingelsene slik at de som er misfornøde blir tilnærmet  blokert

nå er det nok også ganske samnsynlig at mange ,eller skal jeg si en god del brukere abonerer på dette uten egentlig bruke tjensten så aktivt

Dermed har forbrukermanten lite å si her

Nå det gjelder Æ appen for Rema 100 ( sev om de egenlig ikke var tema her )  så er det enkelt for de som har riktig telfon å bruke appen for å registerer seg

Har man ikke telfeon som støtter apper så blir det veldig mye vanskeligerer

hvorfor kunne man ikk gjør det samme fra en vanlig pc ?

( jeg skal dpørre rema 1000 om det )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du forstår jo overhodet ikke konseptet forbrukermakt - det er en demokratisk makt, og fungerer akkurat slik den skal. Hvis Sumo dobler prisen sin og 60% bruker makten sin til å si opp abonnementet sitt, så kommer TV2 til å gi seg. Hvis bare 1% sier opp, betyr det at forbrukerne generelt ikke ble fornærmet av prisøkningen, og du som sa opp er i minoritet(og blir da ikke hørt).

Hvis det bare er deg og 2 gamle damer som synes Cæsar er så viktig at de sier opp, så bruker resten av forbrukerne sin makt mot deg, og de blir hørt fordi de er mange og dere er få. Det er kun NRK som er pliktig til å produsere smale programmer som skal tekke hele befolkningen, TV2 og TV3 ville vært veldig dumme om de brukte budsjettet på samme vis, det hadde vitnet om særs dårlig forretningssans og de hadde fort gått konkurs.

Her er forøvrig Hotel Cæsars seertall - forbrukerne som helhet sier ganske klart i fra at de begynte å bli lei serien allerede i 2015.

66rYgpC.png

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det du bruker som forbruker makt er i ralitent bare merkedskrefter

hvis det var snakk om forbrukermakt så hadde TV2 sgt i fra tidligere

En ting du ikke har fått med deg er at tv2 har uttalt at de hadde mange serer på suma

De ville prøve noe nytt , som de bare etter noen få månder emte ikke fungerte

Med andre ord så hadde de tikk tid til å la det nye opplegget bli modent før de bestemte seg

Det er det jeg kaller for lureri.

Da jeg tok kontakt med TV2 om dette så ble det hevdet at de hadde mange serer på sumo .

I dag hadde man i programmet "underhuset " en debatom den viderer TVverdagen

tilbudet som eksister i dag gvner ikke ungdomen , der er ikke intresert i det som tilbyes

problemt med dett er at medien vil satse på nye måter å vise tv på , me da går det ut over de gasmle seerne

Og man får en haug med kanale som tilbyr nøyaktig det samme kjedelige s stoffet

Du nevner så vidt smale programmer som bare NRK er pålagt å lage .

Der er problemt at det har ikke et tilbud til alle som de er pålagt å ha

Lenke til kommentar

Tror jeg sier meg ferdig med å svare på de subjektive spekulasjonene/argumentene dine - poenget mitt står godt objektivt - TV2 har ikke svindlet eller lurt noen, dette er et faktum mens alle dine argumenter baserer seg på subjektivt føleri(som du selvsagt er i din fulle rett til å oppleve og ikke like).

Lenke til kommentar

Du tar feil.

Saken er jo at TV som ønsker å tjene penger også er avhengig av seerne.

slik sken er nå så rømmer mange nettop vekk fra tvskjermen fordi de ikke finner programmer de liker

Er da ikke poenget at tv2 tar mere hensyn brukerenes ønsker framfor egen agenda nettop for få god inntjening

Driver man å hasselere med tvprogram . slik at tilgjengeligheten begrenses enda mer så taper de

Hvorfor oppfatter du det ikke som lurreri fra TV2  ?

Lenke til kommentar

Eh, jo, de er avhengig av seere for å tjene penger. Det er jo nettopp det de har gjort, satset på programmer som har høye seertall. Farmen Kjendis, som et eksempel, hadde veldig høye seertall og får dermed en ny sesong. Hotel Cæsar hadde synkende seertall, og blir derfor økset.

Tv2 har gjort akkurat det som er logisk å gjøre, både for sin egen vinning og for majoriteten av seerne sine.

Lenke til kommentar

Eh, jo, de er avhengig av seere for å tjene penger. Det er jo nettopp det de har gjort, satset på programmer som har høye seertall. Farmen Kjendis, som et eksempel, hadde veldig høye seertall og får dermed en ny sesong. Hotel Cæsar hadde synkende seertall, og blir derfor økset.

Tv2 har gjort akkurat det som er logisk å gjøre, både for sin egen vinning og for majoriteten av seerne sine.

Det er jo bare tilsynelatende og på overflaten

Problemet er at de blir like kedelige å grå som alle de andre kanallene

Nå trodde jeg at poenge med mange tvkanaler var at alle skulle tilby forskjelige ting , ikke det samme kjedelige stoffet

Den veien det går nå er at det er så mange kanaler som konkurer med stor set det samme tilbudet , selv om programmene har noen små forskjeller.

At de også bruker samme kjernetid skaper problemer

Da er det uforstålig at de vil at seerne skal se deres kanal på samme tid som konkurentene 

selv om døgent har nær 24 timer så er det  spessielt mellom kl 19:00 og 21 alle  vil at man skal se deres kanaler .

Når man har muligheten til vælge noe hundre kanaler så må det være noe som taper stor på dette 

Da kan TV32 være bland dem

For min del  opplver jeg stadig at det ejg ønsker å se går i den perioden

hvis man hadde laget en samehengende video av disse programmen jeg ønsket å se , så vill de enkelte dager væremye  mere en 2 timer med video.

her er det bare discovery som forstår dette , men til gjegjeld sender de de samme episoden optil 5 ganger  samme døgn.

da blir det igjen for mye reprise

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt trådstarter som påstår at TV2 har lurt seerne. De har vel da ikke det?

TV serier som Hotel C. (finnes mange i samme kategori) har bare en viss levetid, spesielt i beste sendetid. Etter så mange år er det forståelig at TV2 ønsker å satse på annen underholdning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Konklusjonen her er vel at alle endringer på alle kanaler er svindling av forbrukeren da et ikke var nøyaktig dette tilbudet forbrukeren bestilte?

Ser slik ut - kanaler kan ikke lage nye programmer eller ta andre av lufta. Gi meg tilbake lille lørdag og midt i smørøyet!
Lenke til kommentar

skal dere som ikke ser på tv blande dere inn ?

Dette var og er eet tilbud til de som er intreser , og da mner jeg de som liker slik ting

Når det bli påstå at HC er en kopi av andre serier som er langt ned så overdriver derer

Hva skal man med så mage kanaler som sender ting komersielle kreter presser på oss som ser tv ?

Hvorfor skal alle kopierer hverandre ?

TV2, TV3 og TVN krigrer jo fortiden om programmer som går på intriør og opppussing . kunne ikke noen av disse kanalen funne på no nytt

Man må også betale for alle disse kanalene , men rekekr jo bare å se litt

Det gjør jo ikke saken bedre at NRK krver sit uten at man får sett så my derfra

Da HC ble stwrtye var de noe annerledes og ikke det samme som serien "østkantfolk" som noe tydeligvis prøver å sammeligne det med

Det er hller ikke det samme som serien "hotell i særklasse" med john Cleese

Når TV2 også påstod at det var ikke får få seere til at de kun la den serien gå på sumo så må d da ente ha lyvet elelr så viste de ikke bedre

Så ødelgger de også serie i den troa at de skulle få fler serer på sumo

Denn historein har skjedd utalige ganger

En serie har varierende antal følgerer

programselskapet som sender serien flytter sendetiden på serin ute skalig grun , de vil promotere en hetl ny serie

Men da mister de også mange av seren fra den gamle serien

selskapet blir da misfonøyd med at de får færre seere og så velge de da å legge ned serien

Det heter kontrollert avvikling , fordi selskape ikke vil sende mer fra serien selv om mange av seren vil se flere episoder

Hvordan dere vil definer den onskapenm vet ikke jeg , men jeg kaller det ihverfall for lureri eller svindel

poenget er som Aklla sier at det oprinelige tilbude er så mye endret fra da man begynte at de kan oppfattes som svindel

man får et tilbud som fler kanaler mend forskjellig innhold

inholder ser veriert og intresant ut når man velger det , eller revurderer det slik at man velger å forsette

etter en del år blir de så mange endringer at nesten alle kanalen har samme innhold

jeg har altibox sin grunnpakke , det må man ha hvis man skal ha kanalen derfra

det er en samling med rundt 60 kanaler , likevel så er det liten forskjell på inholdet

Nå har altibox , etter at Eurosport og discovery overttok fotbalrettigheten for eleiteserien valgt å innlemme de 2-3 Eurosport  kanlene som var em del av grunnpakken inn i en egen sportspakke dom man må batelle nesten 1200 kr i året for

De har også opprette 12 spesielle kanaler for å sende fra elitet serien og 1 divisjon

Hadde de hold seg til disse kanalene når det var fotbal så hadde det vært greit . men de skal påname også bruk TVnorge og noen av de andre TVnorge /discovery kanalen i tilegg.

Er det for provosere eller er det for lokke til seg nye tvsere på enda flere betalingsløsninger. ?

Lenke til kommentar
TV2, TV3 og TVN krigrer jo fortiden om programmer som går på intriør og opppussing . kunne ikke noen av disse kanalen funne på no nytt

Man må også betale for alle disse kanalene , men rekekr jo bare å se litt

Det er jo svindling av de som har TV2, TV3 og TVN kun for å se på disse interiør og oppussingsprogrammene, på samme måte som du mener du blir svindlet pga HC.

Kanalene og programmene burde vel vært identisk med slik det var på 70-tallet, slik at alle fikk akkurat det tilbudet de betalte for :)

Lenke til kommentar

Nå snakker ejg ikke om at programmen bør vær selik de var i gamle dager

jeg iriterer meg av at når man betaler for fler tvkanaler så bør de over hode ikke kopiere hverander i innholde .

jeg iriter megh også over at de skal på død og liv konkurer om det samme på samme tid , noe må da tapeå på det

hadde man tankt a t de kunne komet med tilbudet sit , eller de programen det ønsket å fronte til forskjelige tider såi forhold til hverander så hadde man fått vekk mye av frystrasjonen

jeg tviler på at du er intresert i å måte betale for en masse TV kanler som sender ting som intreserer deg uten at du får anledning til å se det

Det er jos lik at tvkanelen må "kjøpes "  i pakker . man får ikek bare velge en

Hadde man drevet på samme måten i butikkene så hadde ledelsen blir fengslet .

Lenke til kommentar

Høres ut som om du kanskje har godt av å se opp TV-abonnementet ditt.

Ellers driver alle butikker på slik, de selger pakker og man kan ikke plukke ut hva man vil ha og ikke.

Hva som er i butikkene endrer seg også, nye ting kommer inn, gamle ting går ut.

Om jeg ikke får sett TV så er det min feil, ikke leverandøren sin feil :)

Husk at TV-kanalene ikke kan skreddersy programmene og tiden slik akkurat du ønsker, de har flere kunder enn deg. Det er vel kanskje ett fåtall personer i landet som opplever mye frustrasjon over tidene, hvorfor skal kanalene tilpasse seg disse og ikke forsøke å alle andre best mulig?

Om man har 5 sure kunder og 2 millioner fornøyde, kan man ikke tilpasse seg disse 5...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...