Gå til innhold

Hva synes dere om at Tv-bartnsjen behandle tv-seerne dårlig ?


Anbefalte innlegg

De som ikke vil være med på utviklingen får stoppe og ta det som er tilgjengelig.

Man kan ikke tilfredsstille de som på ett eller annet tidspunkt stoppet opp å følge med.

TV-bransjen, og alle andre bransjer, kan ikke tilpasse seg de som syntes alt var bedre i gode gamle dager.

 

Vil du ikke være med på videre utvikling så er det ditt valg, men du kan ikke forvente at verden skal stoppe opp sammen med deg.

 

Ang. serier som stopper, så stopper de jo av en grunn. Er det lite seere må man nødvendigvis stoppe seriene.

De kan ikke holde f.eks HS gående i 30 år til fordi noen få personer ser på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men alle andre skal liksom la seg tvinge av ønsken til noen få , fordi produskjoen da likesom er biligerer

 

At HC hadde færre seere nå en før , og lit mindre når det gik mot sommer skal da sommer tendensen være grunlaget for redusere antal serer enda mere

Det var det som var grunleget mit da jeg startet opp diskusjonen

 

Det samme har skjedd med andre serier i utlandet , men da fordi sende tudspunkte ble endret

En passelig populær serie blir ødelagt fordi man flyttere sendetiden til et mindre gunstif sendetidspukt , kun for å pushe andre srier

 

 

Dette handeler like mye at noe får bestememr over flertallet som at intressen er dalende over tid

 

Videre utvikling har ofte en tndesn til pushe frem ekstrautsyr som koster ekstra mye

som f,.eks da alle som vil høre på radio måtte inverstere i dyre radioer

På det punktet har jeg lurt veldig hvorfor bilradioene er så kostbare i forhold til den radion man har på skrivebordet

Dett gjelder spesielt DAB radioer

 

Man vil jo få den samme tendensen om alle blir "påtvunget " å gå over til streaming

 

Utviklingen vil stoppe opp en gang fordi man ikke i god nok grad tar hensyn til gamle behov når det utvikles nye dingser

vel er nye mobiler og nettbrett bra for de som ønsker det , me hva med de som vil se video på store skjermer i HD oppløsning ?

 

før i tiden kunne man klare seg med en lading pr uke når man brukte mobilen

i dager det mange som må ladde mobilen flere ganger om dagene

Da  er ikke utviklinge hel på rett spor

det logiske valget er da enten å ha entykere mobil , noe som begyner å bli begrenset i utvalg , elelr at man ha et ekstra bateri hengende under mobilen , med nok strømkapasitet

 

Det samme kan man si om streming tjenster som slett ikek tilbyr det samme som på vanlig tv

Hadde det vær likt tilbud så hadde valget vært enklerer

 

Om alle går over til streaming så spørs det om ikke mange av selskapene i tv bransje må kasstte inn hndklet

og da vil man få et mye dårligere tilbud

 

Det har også mye å si at man mye av det man er intresert i går på samme tidspunkt ( selik at selskapene går glipp av reklameintekter )  for i neste periode er det inge ting av intresse å se på

Noen må  tape på alt dette primtime tullet

 

Da handler det ikke bare om interessen bland seerne men også om at tilbudet er tilpaset behovet

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvor langt man kan strekke en serie og fremdeles holde den interessant.

Egenlig er det ingen begresning , da det heller er fantasien til de som  skriver historien som bestememr dette

Så lange serien er intresant for seerne så vil ma kunne holde den gående lenge

 

Det hel handler kunn om tilføre serein nye mometer .

Gjentar man det samme under nyt miljø, eller nye figurer så vil intresen avta 

HC  hadde den tendens at mye av historien var gentagelser fra tidliger , med med nye personer og lit fornyelse av miljøet

 

Samtdig som man bygde opp lit spenning om hvem var den nye eieren av hotallet

Lenke til kommentar

Det er også begrenset hvor mange ti-år tilbake man kan holde på en standard før det er meningsløst.

 

Helt ærlig virker det som om uansett hva TV-bransjen gjør så ser du på det som negativt, antagelig om de ikke gjør noe også.

Har du tenkt på konkret hva du egentlig vil ha i din TV-hverdag, i stedet for alt du ikke vil ha?

For du kan antagelig få det slik du vil til en viss grad i det minste, om du er villig til å ofre litt tid å penger, men etter hva jeg forstår er du ikke villig til det heller.

 

Helst fokuser på hva som faktisk er mulig og realistisk, og ikke at du personlig skal dikterer hva, hvordan og når TV-bransjen skal sende sine sendinger.

 

Teknologien går fremover, det gir ett hav av muligheter for den som vil.

Den som ikke vil ser hindringer og problemer samme hva.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Det er begrenset hvor langt man kan strekke en serie og fremdeles holde den interessant.

De viser fortsatt Bonanza som er nesten 60 år gammel
Lenke til kommentar

Det er også begrenset hvor mange ti-år tilbake man kan holde på en standard før det er meningsløst.

 

Helt ærlig virker det som om uansett hva TV-bransjen gjør så ser du på det som negativt, antagelig om de ikke gjør noe også.

Har du tenkt på konkret hva du egentlig vil ha i din TV-hverdag, i stedet for alt du ikke vil ha?

For du kan antagelig få det slik du vil til en viss grad i det minste, om du er villig til å ofre litt tid å penger, men etter hva jeg forstår er du ikke villig til det heller.

 

Helst fokuser på hva som faktisk er mulig og realistisk, og ikke at du personlig skal dikterer hva, hvordan og når TV-bransjen skal sende sine sendinger.

 

Teknologien går fremover, det gir ett hav av muligheter for den som vil.

Den som ikke vil ser hindringer og problemer samme hva.

Nå virker det som du bare har fått med deg  lit av saken her

 

Før i tiden var det ikke noe problem om man tok opp ting fra tven

Om man ønsket å bygge opp sit eget arkiv av serier , filmer og programmer så var det heller ikke noe problem

 

I dag er det så mange hindringer og da er det ikke bare snakk om hva det koster

Man kan kjøpe enekelte av filmene og det har ejg gjort

 

Noen ganger ikke det ejg er intrsert i tilgjengelig på andre måter n via tv skjermen

Hvis man så ønsker å se det på et annet tidspunkt en da det sendes så er opptak den enste muligheten

Da kan man enda en stund velge om man vil bruke ekstern optaker eller PVR

med ekstern opptaker har man full kontrol over optaket

Med PVR er man avhengig av hva tilbyder tilater

 

Disse eksterne optakerne virker ikke med HDMI tilkobling , selv om man kjøper en i dag .

Om en vis tid vil denne kontakten fjernes fra dekoderne fordi det er gammeldags

og da kan man lure på hvorfor det selges slik optakere som ikke støtter HDMI , eller kanaldistrubitørense system

hvorfor selger man optakere som er ubrukelige ?

 

En PVR er kun laget for gjøre optak , se det og så slette det.

Det ønsker jeg ikke .

Siden man har lov å gjøre optak , uten å bli straffet så ønsker jeg også å kunne ta vare på optaken mine for lang tid

Denn funsjeon er det ikke meningen at man skal ha når det gjelder PVR

 

Da blir spørmålet hvordan skal man da få overført optakt tei et mere egnet medie

og det er her problemt starter

 

Altibox har sagt at man skal kunne få muligheten til å kunne laste ned ioptak fra det komede systemet

Hva det inebærer er det ikke mange som vet .

Man vet jo ikke en gang om man får muligheten til laste det ned til pce for så lagre det på DVD , eller minnekort

eller om at man er helt låst til systemet

 

Er man helt låst til systemet så mister man alt den dagen abonemente opphører

 

Og da må man vurdere hva poenget med tv underholdninger er.

skal man gå over til streming i stedet så vil de skape nye utfordringer , for harer man avhengig av internett og god nettlinje

Lenke til kommentar

 

Det er begrenset hvor langt man kan strekke en serie og fremdeles holde den interessant.

De viser fortsatt Bonanza som er nesten 60 år gammel

 

TV2 viser 90 % repriser for tiden , uanset hvoir gamle programmen er

Man kan lure på om de driver med en selvmotsigelse her

noen "ny" serier er for gamle til at man kan  forsett , andre viser forsatt i reprise fordi de vistnok er populære nok

TV2  driver jo også og sender olsenbanden filmene og jeg har sett at "moti brøstet" har blit sendt tidlig på formidagene

 

mens HC blir for vnaskelig å sende

De programene som fortsatt har en serskare blir kutet ut med brunelse i at det ikke er nok sere , mens de programen de flest er gått lei av på grunn av alle reprisene det gnager de forsatt på

Det er vanskelig å forstå hvorfor ?

Lenke til kommentar

det er fler problemer her

1: man får ikke lage seg et eget arkiv

2 man får ikke beholde det ma har betalt for om abonementet sies opp

3: altibox er så vid jeg vet den eneste tilbyderen som krever ekstra betaling for opptakermuligheten

4 : det er vnaskelig å finne en fuverdig arstatning for altibox

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

Jeg omfavner heller det som faktisk er der av muligheter i stedet for å se hindringer over alt.

Jeg har TV og vanlige kanaler, PVR hadde jeg før men gikk bort ifra det ettersom streaming funker bedre. er enklere og mer fleksibelt.

 

Så er jeg litt fleksibel selv også, jeg ser heller på helheten av tilbudene enn å klage på at detaljene mellom to tjenester ikke er identiske.

Jeg forkaster f.eks ikke D-play fordi tilbudet det ikke er 100% identisk med det som kjører på Discovery-kanalene.

Man kommer lengre om man ikke låser seg 100% fast til en løsning på hvordan man vil ha det, en løsning som ingen leverer.

 

Jeg har vel en 60-tv-kanaler, D-play, HBO og Netflix.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Muligheter hendeler om noe som fungerer etter det man har behov for

mister man det største mulighetene så blir det et problem, ikke en mulighet

 

Det handler også om de nye mulighetene kan veie opp for det man mister

Slik det er i dag kan ikke streming helt vei opp for optkermuligheten og eget program arkiv

 

Hva som funger kommer også ann på hva man ønsker

Da kan det hende at du ikke er like nøye på det som jeg er

 

Å se en fim på pc blir aldri det samme som å se det på tven

å se discovry på pc blir helelr ikke det samme som å se det på tv

en av grunnen til det er at skjermstøresen , snarer størlseforholde på TVen og pc skjermen er forskjelig

jeg har widescren tv , men ikke widescren ( 16:9)  pc skjerm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Smart TV er løsningen, fikk min for over et år siden og alt er mye greiere. Ser på TV vanlig samtidlig som alt av strømmetjenester er tilgjengelig å bruke på tv-en :)

Lenke til kommentar

jeg er nød til det om jeg skal få med meg noe n av de programmen som ellers går samtidig

og da må jeg se programet inne 3 timer

Hos konkurenten  canal digital er det en uke , eller 168 timer

i den samenjengen hadde det vært kjekt å vite hvordan det fungerer hos rikstv , viasatt og get ?

Lenke til kommentar

Smart TV er løsningen, fikk min for over et år siden og alt er mye greiere. Ser på TV vanlig samtidlig som alt av strømmetjenester er tilgjengelig å bruke på tv-en :)

Evt Chromecast, som jeg liker bedre.

Det store problemet med Chromecast er vel at han må ha en TV som har HDMI..

Lenke til kommentar

Smart TV er løsningen, fikk min for over et år siden og alt er mye greiere. Ser på TV vanlig samtidlig som alt av strømmetjenester er tilgjengelig å bruke på tv-en :)

Er det canal digital du har ?

Altibox er ikke komme dit

Men jeg husket at man får en del år tilbake hadde tilgang til TV2 sumo via tven

og at man kunne velge hva man skulle se av videoer fra VG TV

Det er det nærmeste man har kommet til streaming for altibox 

 

om det er et problem for brukerne vet jeg ikke , jeg føler elikevel at det kan være et problem at alle tilbakemeldinger må gå gjennom den lokale distrubitøren. 

Da kan de også sile ut ting

jeg skulle bare ønsket at ledelsen i altibox kunne inse at de må bli mere lik canal digital på tilbudet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...