Gå til innhold

Hva kan denne dataen selges for ?

Anbefalte innlegg

Skjerm: BenQ 1920x1080 5ms respons G2420HD

Tastatur: Razor blackwidow 2013 Mekanisk 

HDMI kabel

Windows 10 Home edition lisensnøkkel

Kabinett

CM Storm Scout II Advanced Gaming Sort

vifter: 2x 120mm front, 1x 120mm bak, mATX, ATX, 2x USB3.0/2.0, rød LEDs, vindu

Strømforsyning

Corsair TX 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

Prosessor

Intel Core i7-4770 Processor

Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 84W, HD4600

Hovedkort

MSI Z87-G43, Socket-1150

ATX, Z87, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, Haswell, Varenr: 782066

Ram

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

Skjermkort

MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX

SSD

Samsung SSD 840 EVO 250GB 

Harddisc

Seagate Barracuda® 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

CD-Rom

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Hva er en realistisk pris og få for dette ? alt er jo klart til Plug&Play.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt komponentene enkeltvis eller alt i en pakke?

Om du kjøpte disse enkeltvis foreslår jeg at du en link og kjøpstidspunkt for hver av komponentene - for utsolgte varer holder det egentlig med nypris.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke selv anbefalt kjøp av denne for mer enn 4.000-4.500, men opp mot 5.500,- kan være oppnåelig og relativt fair priset. 

Prisvurdering:

Skjerm: BenQ 1920x1080 5ms respons G2420HD 500,-
Tastatur: Razor blackwidow 2013 Mekanisk (brukt tastatur er litt "meh" for meg...) 200,-
Windows 10 Home edition lisensnøkkel 900,-
Kabinett 400,-
Corsair TX 750W PSU 400,-
Intel Core i7-4770 Processor 700,-
MSI Z87-G43, Socket-1150 500,-
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 300,-
MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX 800,-
Samsung SSD 840 EVO 250GB  500,-
Seagate Barracuda® 1TB 100,-
CD-Rom - 0 ,-
Lenke til kommentar

Er det kun jeg som stiller spørsmål ved om maskinen er selvbygget eller ferdig levert fra forhandler?

Har før brent meg på kjøp av selvbygde maskiner, husker en gang for lenge siden (da CPU var montert på et slags plugin-kort) at da jeg dro riggen hjem så ramla CPU ut av hovedkortet, og kunne jo ikke annet enn å konstantere at det ble med delene. Selger hadde jo selfølgelig knødd delene i hop selv, og så solgt maskinen fordi den fungerte dårlig (dét fant jeg jo ut etterpå).

Derfor synes jeg det er veldig greit å vite om selger selv har satt sammen maskinen.

Lenke til kommentar

Er det kun jeg som stiller spørsmål ved om maskinen er selvbygget eller ferdig levert fra forhandler?

Har før brent meg på kjøp av selvbygde maskiner, husker en gang for lenge siden (da CPU var montert på et slags plugin-kort) at da jeg dro riggen hjem så ramla CPU ut av hovedkortet, og kunne jo ikke annet enn å konstantere at det ble med delene. Selger hadde jo selfølgelig knødd delene i hop selv, og så solgt maskinen fordi den fungerte dårlig (dét fant jeg jo ut etterpå).

Derfor synes jeg det er veldig greit å vite om selger selv har satt sammen maskinen.

Tar for gitt at den er selvbygget. Selv om den skulle være satt sammen av Komplett eller andre butikker, så er ikke det nødvendigvis et større kvalitetstegn enn om man setter den sammen selv. 

Lenke til kommentar

Takker for svar. Maskinen kom ferdig bygget fra komplett i desember 2013 om jeg husker riktig. Dette er ikke min maskin men en venn sin. Vi la den ut for 5.800 kr og jeg trur han har fått bud på rundt 5.000 kr.

Jeg regna med at han ikke kunne forvente og få mer en 5.000 kroner, er han heldig og finner riktig kjøper kan han få 6.000 men det var tvilsomt ( Det er derfor vi startet på 5.800 kr )

Hele dataen kom ferdig bygget, skjermen er ikke noe spesielt bra, men tenker det er en grei "pakke" om en far er ute etter en maskin til poden på 12 :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Det eneste som har en reel gjenbruksverdi her er minne, skjerm og skjermkort. Dette er deler som glatt går over i neste pc når man oppgraderer og blir ikke skiftet ut like raskt. Mange som selger i deler for å få mer enn ved å selge alt komplett. Og skjerm er det noe som mange allerede har fra før.

Men, i og med at dette er en pc som er over 4 år gammel (eldre teknologi) og som mest sannsynlig er blitt brukt til veldig mye spilling og kanskje noe overklokking, så medfører det raskere slitasje enn ved en pc som ikke står så veldig varm over tid.

Dette er hva jeg hadde gitt deg ca:
Minne = 500 (DDR3 er fremdeles ganske dyrt)
Skjermkort = 800
Resten = 2000
Skjerm = 500 (jeg hadde gitt deg 600 alene om den har hdmi, vga og dvi.)

Behold minne, skjermkort og skjerm og bruk dette i en nyere pc. Evt kun skjerm og skjermkort, da cpu har innebygd skjermkort.
Om jeg skal kjøpe noe til poden vår, dama eller meg selv så hadde jeg mest sannsynlig kjøp nye deler og bygd selv mtp de prisene enkelte folk krever på finn.

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Hadde fulgt tipset til knopflerbruce. Veldig mye pruting/skambud på finn, men folk er stort sett like fornøyde om de får prutet 600-800 av et høyt priset som et lavt priset produkt...

Det er lov å prøve seg med et prutebud, men ikke forvent at det blir akseptert 10 minutt etter at annonsen er lagt ut. Ellers ser jeg at ting som er fornuftig priset forsvinner raskt. Jeg har også selv stort sett solgt datautstyr uten at kjøper har prutet ned.

Lenke til kommentar

Hadde fulgt tipset til knopflerbruce. Veldig mye pruting/skambud på finn, men folk er stort sett like fornøyde om de får prutet 600-800 av et høyt priset som et lavt priset produkt...

Det er lov å prøve seg med et prutebud, men ikke forvent at det blir akseptert 10 minutt etter at annonsen er lagt ut. Ellers ser jeg at ting som er fornuftig priset forsvinner raskt. Jeg har også selv stort sett solgt datautstyr uten at kjøper har prutet ned.

Det er selvsagt lov å prøve seg, men man blir jo akkurat like oppgitt over lowballers som av de som selger GTX 980 ti til 5000. Det er jo lov å "prøve seg" for en selger, også :)

Lenke til kommentar

Det har jo blitt gratis og legge det ut på finn.no så vi taper ingen ting, Han skal bare bli kvitt dataen og han har ikke dårlig tid, han senker prisen etterhvert om han ikke får bud, har fått et på 4.200 kr, men som sagt er det ingen hast, så han venter litt.

Dataen har blitt kjøpt, plugget inn og brukt. Aldri overklokket, blitt tatt vare på ved støvfjerning osv. Den kjører fortsatt nye spill på helt grei fps og grafikk. Det er riktig nok ikke en entusiast maskin som drar alt på max men en helt grei pc.

Takker for svar, igjen =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...