Gå til innhold

Forbyr armbåndsur på eksamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokkene må heretter legges i sekker, jakkelommer eller lignende sammen med mobiltelefoner, mp3-spillere og annet elektronisk utstyr.

Får jeg ikke ha fremme mp3-spilleren engang? Da ryker vel også muligheten til å med discman og minidisc også.. Kjipe regler altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Går på UiS, vi har allerede hatt eksamner med dette så det er ikke noe nytt.

Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett.

mp3 spiller og lignende er for å hindre at folk har forhåndsinnspilt jukse"lapper". Har sett folk som har sittet på eksamen med en plugg i øret, gjemt under hår/jakke/skjerf. Så det har nok vært et problem...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en strategi som er dømt til å feile før eller siden med dagens utvikling. Eksamener uten hjelpemidler er jo i utgangspunktet en ekstremt oppkonstruert situasjon, helt ulikt situasjonene man faktisk skal bruke faget etter utdanning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

mp3 spiller og lignende er for å hindre at folk har forhåndsinnspilt jukse"lapper". Har sett folk som har sittet på eksamen med en plugg i øret, gjemt under hår/jakke/skjerf. Så det har nok vært et problem...

"En ganger en er en. En ganger to er to..." 

Lenke til kommentar

Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka.

Dersom dette er et problem kan du rekke opp hånden for å spørre en vakt om hva klokken er.

Videre, dersom du tar eksamen digitalt, vil gjenværende tid vises i form av en klokke i programmet.

Lenke til kommentar

Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka.

Hvis man er nærsynt, så har man mest sannsynlig briller eller linser. Det er det jeg gjør selv og det fungerer utrolig nok ganske bra

Det samme gjør jeg, og det fungerer sånn at hvis jeg har på meg de brillene jeg ser på langt hold med, så ser jeg ingenting på nært hold. Så jeg må ha en egen lesebrille, som er svakere, og den ser jeg ikke på langt hold med.

Lenke til kommentar

Jeg behøver ikke lesebriller.

Jeg er forøvrig ikke for dette forbudet i det hele tatt. Finnes det virkelig smartklokker som ikek an skilles fra vanlige armbåndur? Men man kan jo ta med seg andre tper klokker kan man ikke? :ninja:

Ja, noen smartklokker er vanskelige å skille fra vanlige armbåndsur. Og at eksamensvakter skal måtte kontrollere store mengder mennesker for klokker før eksamen blir veldig tungvindt.

Lenke til kommentar

Hvis nærsynthet er et så stort problem at eksamen blir ødelagt fordi du ikke ser klokka så tror eg du kan klare å få til et unntak og ta med deg en slik:

http://abcleker.no/produkt/frost-vekkeklokke/

For meg gir det absolutt ingen mening å klage på at man fratar disse taperne muligheter til å jukse. Å ha kontroll på klokka klarer man hvis man ikke lager problemer ut av ingenting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...