Redaksjonen. Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Forbyr armbåndsur på eksamen Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Klokkene må heretter legges i sekker, jakkelommer eller lignende sammen med mobiltelefoner, mp3-spillere og annet elektronisk utstyr. Får jeg ikke ha fremme mp3-spilleren engang? Da ryker vel også muligheten til å med discman og minidisc også.. Kjipe regler altså. 2 Lenke til kommentar
Skrotnes Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Lurer på hva som skjer når man får smartlinser i fremtiden. Om det skjer i løpet av min levetid, that is. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Ta med en Walkman, den er innafor. Edit; @VonMises Endret 31. mars 2017 av 4 3 5 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Lurer på hva som skjer når man får smartlinser i fremtiden. Om det skjer i løpet av min levetid, that is. Da får du ikke lov å ha øyne på eksamen de må plukkes ut Endret 31. mars 2017 av Jedi Jordal 1 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Blir briller og snart forbudt da siden det finnes smart briller? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ta med en Walkman, den er innafor. Edit; @VonMises Ja, hvem mistenker at man har spilt inn noe selv? Lenke til kommentar
Twine Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Går på UiS, vi har allerede hatt eksamner med dette så det er ikke noe nytt. Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett. mp3 spiller og lignende er for å hindre at folk har forhåndsinnspilt jukse"lapper". Har sett folk som har sittet på eksamen med en plugg i øret, gjemt under hår/jakke/skjerf. Så det har nok vært et problem... 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Lurer på hva som skjer når man får smartlinser i fremtiden. Om det skjer i løpet av min levetid, that is. Men briller (tenkt ala Google Glass) ligger vel ikke så langt frem i tid. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett.Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka. Endret 31. mars 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Dette er en strategi som er dømt til å feile før eller siden med dagens utvikling. Eksamener uten hjelpemidler er jo i utgangspunktet en ekstremt oppkonstruert situasjon, helt ulikt situasjonene man faktisk skal bruke faget etter utdanning. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 mp3 spiller og lignende er for å hindre at folk har forhåndsinnspilt jukse"lapper". Har sett folk som har sittet på eksamen med en plugg i øret, gjemt under hår/jakke/skjerf. Så det har nok vært et problem... "En ganger en er en. En ganger to er to..." Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett.Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka. Dersom dette er et problem kan du rekke opp hånden for å spørre en vakt om hva klokken er. Videre, dersom du tar eksamen digitalt, vil gjenværende tid vises i form av en klokke i programmet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Dersom dette er et problem kan du rekke opp hånden for å spørre en vakt om hva klokken er. Jeg er klar over det, men dette er en dårlig løsning. Heldigvis studerer jeg ikke. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Dersom dette er et problem kan du rekke opp hånden for å spørre en vakt om hva klokken er. Jeg er klar over det, men dette er en dårlig løsning. Heldigvis studerer jeg ikke. Heldigvis blir flere og flere eksamener digitale. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett.Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka. Hvis man er nærsynt, så har man mest sannsynlig briller eller linser. Det er det jeg gjør selv og det fungerer utrolig nok ganske bra Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Null stress, klokke henger i eksamenslokalet uansett.Hvis man er nærsynt, ser man ikke klokka. Hvis man er nærsynt, så har man mest sannsynlig briller eller linser. Det er det jeg gjør selv og det fungerer utrolig nok ganske bra Det samme gjør jeg, og det fungerer sånn at hvis jeg har på meg de brillene jeg ser på langt hold med, så ser jeg ingenting på nært hold. Så jeg må ha en egen lesebrille, som er svakere, og den ser jeg ikke på langt hold med. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Jeg behøver ikke lesebriller. Jeg er forøvrig ikke for dette forbudet i det hele tatt. Finnes det virkelig smartklokker som ikek an skilles fra vanlige armbåndur? Men man kan jo ta med seg andre tper klokker kan man ikke? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Jeg behøver ikke lesebriller. Jeg er forøvrig ikke for dette forbudet i det hele tatt. Finnes det virkelig smartklokker som ikek an skilles fra vanlige armbåndur? Men man kan jo ta med seg andre tper klokker kan man ikke? Ja, noen smartklokker er vanskelige å skille fra vanlige armbåndsur. Og at eksamensvakter skal måtte kontrollere store mengder mennesker for klokker før eksamen blir veldig tungvindt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Hvis nærsynthet er et så stort problem at eksamen blir ødelagt fordi du ikke ser klokka så tror eg du kan klare å få til et unntak og ta med deg en slik: http://abcleker.no/produkt/frost-vekkeklokke/ For meg gir det absolutt ingen mening å klage på at man fratar disse taperne muligheter til å jukse. Å ha kontroll på klokka klarer man hvis man ikke lager problemer ut av ingenting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå