Xantix Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har kjøpt meg en dlink-604 switch router og trenger litt hjelp til å konfigurere den riktig for bruk med ftp-server program. Har fram til nå brukt bulletproof 2.15 og 2.21 og det har funket greit. Har lest manualer, søkt alt som er på nettet og gjort som det står uten at det har hjulpet. Mange får koblet seg til ftp-serveren mens like mange ikke klarer det. På de fleste commando baserte ftp clienter og også ved bruk av explorer så får jeg: 425 Cannot open data connection (10060) 421 Connection timed-out ! når den skal prøve å liste opp katalogene. Alle disse clientene og explorer har ingen problem så lenge jeg ikke benytter meg av ruteren. Trenger nøyaktig beskrivelse da jeg har prøvd alle forslag jeg har kommet over på nettet. Info om mitt system: OS = win xp ftp-serv = bulletproof 2.15/2.21 adsl modem = zyxel 650r-13 i.p = statisk i.p leverandør: kvalito Har postet før uten å få svar på dette andre spørsmålet men prøver igjen. Uten dlink ruter går alt nesten helt fint men opplever at brukere blir koblet fra midt i upload eller download av ftp-serveren. Noen ganger etter bare pr min. mens andre ganger går det 2 - 3 timer. Dette oppstod først når jeg gikk fra telenor til kvalito og har prøvd ulike ting uten hell så jeg mener det må være linja som er ustabil, men f.eks dersom jeg kjører mirc samtidig så opplever jeg ikke at jeg mister forbindelsen selv om en bruker bli koblet fra ftp-serveren..... noen med lignende erfaringer og mulige løsninger? (før var brukerne på helt til de selv koblet seg av, timer eller dager i strekk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå