Morpheus- Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Jeg skal sette opp følgende: (Alle er vanlig IDE, ikke S-ATA) 2 x 80 GB Western Digital i raid 0 2 x 120 GB IBM 180GXP i raid 0 Åssen blir det best å sette opp dette... Alternativ 1. Raid kontroller 1: master 80 og slave 80 Raid kontroller 2: master 120 og slave 120 eller er det bedre med: Alternativ 2. Raid kontroller 1: master 120 og slave 80 Raid kontroller 2: master 120 og slave 80 Jeg vil tro at alternativ 2 er best men er ikke sikker.. Hva er egentlig det beste opsettet? Untatt å selge de å kjøpe pils Endret 4. desember 2003 av Morpheus- Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 To og to like disker er vel greiest ? Bare husk å ta 80 og 80 sammen, og 120 og 120 sammen, ellers blir den største like stor som den minste osv Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Alternativ 2 er best, ja. Ulemper: det vil gå treigere å kopiere mellom stripe 1 og stripe 2 enn alternativ 1, siden du bruker 2 forskjellige raid-oppsett på hver ide-kanal. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Enig med SilverCRX, skal du kjøre stripe og bruke 2 disker pr kanal så må du kjøre alt 2. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Mitt raid oppsett er slik for øyeblikket PM: Raid00 PS: Raid01 SM: Raid00 SS: Raid01. Vil vell egentlig ikke anbefale dette siden jeg skriver veldig mye til begge diskene og da går det ganske tregt framover.. Gjorde dette pga at jeg manglet en kontroller ekstra.. Vil anbefale deg og kjøpe en kontroller til for og kjøre 1disk pr kabel.. Det er en ting du ikke kommer til og angre på.. Ellers ser jeg nesten ikke grunnen til raid0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå