Skatteflyktning Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Snarefangst på ryper er fullt lovlig Kan ikke se den helt store forskjellen. Dog, ville aldri falle meg inn å beskylde staten for å være logisk og koherent. Endret 1. april 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Hadde jeg vært denne "fuglekværkern", så hadde jeg bare betalt denne boten og latt livet gå videre. Greit nok at han fikk 3000kr i avslag, men det er fryktelig dårlig timebetaling etter alt arbeidet og orket han har lagt ned for 3000kr. Jeg hadde nok selv vært flau hvis folk hadde sett at jeg i et nabolag fanger kråke med rottefelle. Dekk nå heller til de jordbæra, for kråkene kommer til å komme igjen og igjen, og den rottefella vil nok ikke ha store nytten i det lange løp. Jeg synes 18000 er drøyt, men dog så har vi ingen rett til å ta livet av fugler - så hvordan skal man egentlig sette en pris på dette? La nå heller fuglene leve sitt liv i naturen, de aner ikke at vi syns det er kjipt at de tar jordbæra. Bot slipper vi også. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Husk at kvaliteten på ett menneske spørs på hvordan man behandler de som ikke kan sloss tilbake.Of topic, men bare for morro skyld; hva er ditt syn på abort? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Hunder har intelligens som en toåring. Skjærer som en tre-fireåring. De har logisk sans som er sterkere enn i mange mennesker. Det skulle dermed være strengere straff for å skade en fugl enn en hund, hvis det var det som var utgangspunktet. Og når det gjelder slakt er jeg helt enig. Særlig fjærkreproduksjon og egg, samt pels, fiske og saue- drift går det ikke an å bedrive uten å komme i stadig konflikt med loven. Men Mattilsynet ser stort sett andre veien med det. Sauedrift er faktisk ikke så ille. De fleste sauer i Norge og verden lever ute i naturen, naturlige og fine liv uten å bli plaget. De type sauene vi satser på er ikke av de smarteste, vi kunne godt utvidet artsmangfoldet og hatt sauer som er mer levedyktige. La nå heller fuglene leve sitt liv i naturen, de aner ikke at vi syns det er kjipt at de tar jordbæra. Bot slipper vi også. Vel, jo. Har man jordbær så får man heller leve med konsekvensene av det heller enn å forsøke å ødelegge naturen for å tilpasse den til egne preferanser og behov. Endret 1. april 2017 av zeebra 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Husk at kvaliteten på ett menneske spørs på hvordan man behandler de som ikke kan sloss tilbake.Of topic, men bare for morro skyld; hva er ditt syn på abort? Nice try 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Ikke vrang, hverken med eller uten vilje. Ville bare påpeke at jeg synes utsagnet ditt om kvaliteten på et menneske var tåpelig. That's it that's all. Hvorfor mener at alle mennesker er gode? Hvor er det det står at jeg mener det? Nettopp. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Snarefangst på ryper er fullt lovlig Kan ikke se den helt store forskjellen. Dog, ville aldri falle meg inn å beskylde staten for å være logisk og koherent. Det er jo ikke du heller. Ingen liberalister eller anarkister er det. Dere er selvmotsigende og irrasjonelle. Når det gjelder forskjellen så får kanskje noen som faktisk vet noe om det uttale seg. Vet du faktisk at det ikke er forskjell? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Etter å ha lest saken, er det ikke overraskende. Det er utrolig at man straffes slik på grunn av en kråke. Det er så mange ganger jeg kunne ønsket det var færre av kråker og måser. En god latter forlenger livet. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Hvorvidt rottefelle er egnet? Who cares! 18.000 kr i forelegg for å kverke en fugl? Yesss!!! Lenke til kommentar
Sir Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Snarefangst på ryper er fullt lovlig Kan ikke se den helt store forskjellen. Dog, ville aldri falle meg inn å beskylde staten for å være logisk og koherent. Det er jo ikke du heller. Ingen liberalister eller anarkister er det. Dere er selvmotsigende og irrasjonelle. Når det gjelder forskjellen så får kanskje noen som faktisk vet noe om det uttale seg. Vet du faktisk at det ikke er forskjell? Kan du ta underkastelsesrants i en dertil egnet tråd? Det er ikke en tråd der du ikke skriver at liberalister er ulogiske og irrasjonelle. Lag en egen tråd der du kan skrive dette så mye du vil. Uten faktiske argumenter selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå