H?rselsvern Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Kan jeg bruke ulike malingsmerker så lenge jeg får riktig fargekode, eller kommer dette uansett til å få en viss ulikhet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Utendørs eller innendørs? Utendørs må du male hele veggen da uansett gammel maling vil falme. Innendørs gjelder stort sett det samme. Så lenge ikke maling er blandet samme dag i samme maskin kan det være forskjeller, selv med samme type maling. Derfor er det lurt å ha noen rester fra samme batch til å flikke over senere. I tillegg har glans-nivå mye å si, så det er ikke bare farge å ta hensyn til. Lykke til! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ser ingen grunn til å bruke ulike merker og ovenstående Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 fordi de er tomme for malingen jeg brukte når jeg malte stuen, og nå skal jeg male resten av gangen/kjøkkenet. Matt hvit farge - hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 fordi de er tomme for malingen jeg brukte når jeg malte stuen, og nå skal jeg male resten av gangen/kjøkkenet. Matt hvit farge - hvis det har noe å si Kjør på. Lyse og matte farger er det du ser minst forskjell på så sant de har samme glansgrad. Og dersom dette er forskjellige rom vil andre faktorer som f.eks. belysning spille en større rolle for opplevd farge enn selve malingen. 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 da gjør jeg et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå