Charon Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hver gang jeg skal slå på pc'en, så fungerer ikke power knappen. Men når jeg slår av PSU'en tar ut strømkontakten, venter noen minutter, setter i kontakten og slår på PSU'en starter maskina av seg selv. Uten at jeg har trykkt på power knappen. Ofte slår da pc'en seg av under oppstart, eller etter at den har kommet inn i Windows. Maskina kan slå seg av når som helst, uten noen spesiell grunn. Da må jeg ut med kontakten osv... Det synes jeg er utrolig irriterende, og kan heller ikke "stole" på maskina, siden den kan så seg av når som helst. Jeg har sjekket alle kontakter og kabler i maskina. Jeg tror det er hovedkortet sin skyld. Maskina fungerte perfekt med AOpen AK77 Pro hk. Nå har jeg et Abit KR7A-RAID. Jeg sende det inn der jeg kjøpte det, men de fant ingen feil. En venn av meg tror det er PSU'en, men den er jo 400W, så jeg tror ikke den er problemet. Noen som kan hjelpe ? Maskin som beskrevet nedenfor. _________________ AMD Athlon XP 1700+ (1,46 GHz) Abit KR7A-RAID 512 Mb Apacer DDR ram ASUS Geforce 2 Pro IBM 60 Gb 7200 rpm IBM 10 Gb 5400 rpm Creative Soundblaster Live! 17" SONY Trinitron Multiscan G220 Realtech TE-100 PCIWN nettverkskort Aashima Strømforsyning ATX 400W [ Denne Melding var redigert av: Charon på 2002-02-28 14:45 ] Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har du god nok kjøler? Har du ledninger som kan komme borti vifta på kjøleren? Mange hovedkort har sikkerhetsinnstillinger i BIOS som skrur av PC-en hvis CPU'en blir for varm og/eller CPU-vifta går for sakte. Lenke til kommentar
Charon Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Har en Swiftech MCX462. CPU'en ligger på ca 40 grader. Med Aopen-kortet var det 32 grader. Begge er idle. Vifta oppå er en Zalman, (64m³/time). Har også en Delta, (136m³/time) liggende, men den bråker noe så jævlig! [ Denne Melding var redigert av: Charon på 2002-02-28 14:51 ] Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Høres ut som strømforsyningen din ikke greier og levere nok strøm :sad: Merkelig siden den er på 400 watt Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Har du sjekket om det er en kortslutning et sted? Når du sender inn kortet til feilsøking blir det sannsynligvis lagt på en antistatisk matte for testing. Og da finner de i hvert fall ikke noen jordingsfeil. Det har vært noen tilfeller av jordingsfeil på disse kortene, og siden feilen oppstår i maskinen din er det nærliggende å tro at en skrue eller en del av kabinettet kommer i kontakt med hk´et. Ta ut kortet av kabinettet, og forsøk om det fungerer da. NB! Husk å sikre mot statisk elektrisitet når kortet ligger dårlig jordet utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
Charon Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Takk for svarene, Kåken jeg sitter i er en gammel studentbolig fra 1980 uten jording i kontaktene. Kan det ha noe med saken å gjøre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå