Gå til innhold

Hvor stor oppløsning over flere skjermer støtter et Asus GeForce 1070?


Anbefalte innlegg

Jeg har per i dag en ASUS GeForce GTX 1070 og en Dell U2713HM som blir nedgradert til skjerm #2 når jeg skal bestille ny hovedskjerm. Jeg slites litt mellom en skjerm med 4K og en med 2560x1440. 10-bits farvepanel og høy oppløsning er pro for 4K-monitoren mens høy Hz er pro på skjerm med 2560x1440. Da mister jeg også 10 bits farvepanel som er interessant mtp fotoredigering.

En ting jeg kom til å tenke på når det gjelder skjermkortet. Skjermkortet støtter i følge Komplett sine sider en oppløsning på 7680 x 4320. Vil den klare å drive en hovedskjerm med 4K (hvis jeg går for det) og en annen skjerm med 2560x1440? Så tidligere i dag at Dell-skjermen jeg har støtter Dell kun støtter 1080p på HDMI-inngangen mens den støtter 2560x1440 på DP. Jeg synes det var stor forskjell fra 1080p.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være noe problemer å drive begge skjermene. Men om du får satt forskjellige bit innstillinger, frekvens osv på dem vet jeg ikke.

 

Hos meg har jeg 3 skjermer, 2stk 2560x1440 som jeg kjører på 60Hz, og en 3440x1440 som går på 30 Hz (Har spill PCene på den ene inngangen som støtter 60Hz på den). Det er ett middels AMD kort som jeg har på den, så får ikke sjekket om jeg får satt forskjellige innstillinger der i forhold til det jeg får gjort med Nvidia som jeg har i spill PCen.

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problemer å drive begge skjermene. Men om du får satt forskjellige bit innstillinger, frekvens osv på dem vet jeg ikke.

 

Det kan virke som det ikke gir 10-bits farvedybde. Om det skyldes at det er en dårligere skjerm tilkoblet eller om det er noe med skjermkortet sin skyld er foreløbig litt usikkert. Må forskes mer på. Jeg har ikke funnet noen skikkelig farveprofil eller driver til skjermen heller så det kan hende det skyldes det. 

 

post-1713-0-99023900-1491060520_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...