Gå til innhold

Veggfeste for OLED65B6V?

Anbefalte innlegg

Etter tips i tilbudstråden gikk jeg for en LG OLED65B6V fra NetonNet i dag. Min gamle TV var en 46" Samsung LED. Jeg kjøpte et ganske sweet veggfeste da, som besto av to runde "knagger", samt en vaier jeg festet til selve TVen. Så var det bare å henge den opp som et bilde.

Er denne typen jeg har.

Spørsmålet er da. Kan jeg bruke den samme på denne TVen? Jeg vil helst unngå å skru for mye i veggen, og har vært veldig fornøyd med denne løsningen. Jeg vil tro at vekten er rundt det samme, så tror ikke dette blir et problem heller.

Tips?

Endret av Athelas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge spesifikasjonene så bruker tven 300x200 og det du har er 400x400 (usikker på hvor jeg fikk 200x200 fra). For meg virker det som det skal gå, men husk å være to siden oled er skjøre greier.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

I følge spesifikasjonene så bruker tven 300x200 og det du har er 400x400 (usikker på hvor jeg fikk 200x200 fra). For meg virker det som det skal gå, men husk å være to siden oled er skjøre greier.

Takk. Har ikke tatt den ut av esken ennå, så ikke funnet ut hvorvidt de skruefestene passer. TVen har en litt bisarr form, med en nydelig slank toppdel, men et plastdeksel for kabelfester etc. som stikker ut på baksiden lenger ned.  Så jeg er litt usikker på hvorvidt jeg kan bruke samme oppheng. Det er desidert best for meg å få hengt den opp, da jeg har både senter og fronthøyttalere på stereobenken allerede. Det kan bli særdeles clunky hvis jeg må bruke stativet. I retrospekt ser jeg at jeg burde planlagt dette bedre. ;)

De av dere som har denne TVen, har dere hengt den opp, eller bruker dere stativ?

Lenke til kommentar

Etter tips i tilbudstråden gikk jeg for en LG OLED65B6V fra NetonNet i dag. Min gamle TV var en 46" Samsung LED. Jeg kjøpte et ganske sweet veggfeste da, som besto av to runde "knagger", samt en vaier jeg festet til selve TVen. Så var det bare å henge den opp som et bilde.

Er denne typen jeg har.

Spørsmålet er da. Kan jeg bruke den samme på denne TVen? Jeg vil helst unngå å skru for mye i veggen, og har vært veldig fornøyd med denne løsningen. Jeg vil tro at vekten er rundt det samme, så tror ikke dette blir et problem heller.

Tips?

Hei :) jeg er ute etter ny tv. Jeg har sett på er nettopp den du har kjøpt LG OLED65B6V. Hva er synes du om den?er den verdt prisen på 22890kr? :)

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

Er denne typen jeg har.

Tips?

Hei :) jeg er ute etter ny tv. Jeg har sett på er nettopp den du har kjøpt LG OLED65B6V. Hva er synes du om den?er den verdt prisen på 22890kr? :)

Litt tidlig å si. Jeg driver fortsatt og setter den opp. Den kostet 17990,- på det nye lagerutsalget deres på Alnabru i Oslo, så jeg måtte nesten slå til på den prisen.

Lenke til kommentar

Det var rart. Da jeg sjekket, var den satt opp til 22900, men nå var den visst satt ned igjen.

Av en el annen grunn er det bare den forsideprisen som gjelder på utsalget deres. Når man klikker seg inn kommer man til nettbutikkprisen. Fikk bekreftet dette på mail før jeg dro og kjøpte.

Lenke til kommentar

Trenger forøvrig fortsatt innspill på dette. Er det noen som har TVen som kan gi tips? Jeg registrerer at pga. utformingen på TVen, er det vanskelig å få til den løsningen jeg hadde før. Burde jeg kjøpe det proprietære LG-veggfestet, eller kan jeg bruke en generisk fra f.eks. Elkjøp?

TVen er så stor at jeg ikke har plass til fronthøyttalerne mine på stereobenken, og senteren kommer i veien for nederste del av bildet. Burde tenkt nøyere gjennom dette før jeg gikk for den. ;)

Lenke til kommentar

H

Trenger forøvrig fortsatt innspill på dette. Er det noen som har TVen som kan gi tips? Jeg registrerer at pga. utformingen på TVen, er det vanskelig å få til den løsningen jeg hadde før. Burde jeg kjøpe det proprietære LG-veggfestet, eller kan jeg bruke en generisk fra f.eks. Elkjøp?

TVen er så stor at jeg ikke har plass til fronthøyttalerne mine på stereobenken, og senteren kommer i veien for nederste del av bildet. Burde tenkt nøyere gjennom dette før jeg gikk for den. ;)

Har ikke så mye innspill å komme med, men det er vell ingen spesifikk LG veggfeste til 6 serien så vidt jeg husker da de endelig gikk over til universalt VESA fester. Forrige modeller fra 2015 hadde eget veggfeste fra LG men disse passer IKKE til 6 serien og oppover.

Snakker om de LG veggfestene som ser slik ut:

otw150_350_350.jpg

Lenke til kommentar

H

Har ikke så mye innspill å komme med, men det er vell ingen spesifikk LG veggfeste til 6 serien så vidt jeg husker da de endelig gikk over til universalt VESA fester. Forrige modeller fra 2015 hadde eget veggfeste fra LG men disse passer IKKE til 6 serien og oppover.

Snakker om de LG veggfestene som ser slik ut:

otw150_350_350.jpg

Aha! Dette er jo veldig interessant. Passer ikke de til B6? Så at de hadde dette på Elkjøp. Er bare litt redd for at kanten nede skal stikke ut. Hva er beste løsning her, egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...