MortenS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Hei, En av mine Western Digital 80GB 7200 RPM er blitt svært ustabil. Ved reboot tar Win XP veldig lang tid og ofte finnes ikke partisjonene som er laget på disken i windows. Hvis jeg kommer inn på partisjonen og prøver kopiere noe fra den så får jeg "banen er for lang" error og kopieringen stopper. Den er under 2 år gammel så skal søke reprasjon. Disken sitter på IDE kontroller med 1 annen WD HD. Ingen andre HD'er har dette problemet. Jeg får ikke flyttet innholdet fra disken før jeg skal sende den inn, fordi jeg får denne "banen er for lang" feilen. Noen tips om andre måter å kopiere NTFS inhold på i XP eller DOS? Morty Endret 3. desember 2003 av MortenS Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Ingen hørt om "banen er for lang" error ved kopiering i XP ???? Jeg fikk konvertert disken til FAT32 og prøvde DOS kopiering, men det hjalp ikke. Noen andre tips for å få flyttet over data? Morty Endret 8. desember 2003 av MortenS Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ingen hørt om "banen er for lang" error ved kopiering i XP ???? Jeg fikk konvertert disken til FAT32 og prøvde DOS kopiering, men det hjalp ikke. Noen andre tips for å få flyttet over data? Morty Kanskje en eller annen form for "image", sånn som f.eks. Norton Ghost... har ikke peil om det vil funke, men kanskje verdt et forsøk? Brenne dataene på CD-R eller DVD-R? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Brenne dataene på CD-R eller DVD-R? Ja vurderer det men det er snakk om 80 GB.. Jeg skal prøve Norton Ghost eller evt zipping. Morty Endret 9. desember 2003 av MortenS Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 brenn bare den filen... og kopier resten... [hviske] har du prøvd å rename filen [\hviske] hvis det er filnavnet den reagerer på.. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 brenn bare den filen... og kopier resten...har du prøvd å rename filen hvis det er filnavnet den reagerer på.. Jeg får feil på nesten alle filene bare "Banen er for lang" er vel ikke et filnavn spørsmål/feil? Er det noen som vet hva slags feil "banen er for lang" er i XP og evt hva tilsvarende feil heter på engelsk? Morty Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 kan det være at den ligger i for mange undermapper? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Skjønner ikke helt problemet ditt - rename filen til NBA 11032003.part01 så får du flyttet den ihvertfall... Feilmeldingen får du sikkert fordi du i tillegg har den lagret under C:\div\div\div\div... Tror absolutt ikke at det er fordi det er noe galt med harddisken din. Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Bane = Path En path ser slik ut: disk:\katalog\underkatalog\enda en underkatalog\filnavn.ext f.eks: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Reference Titles\MSREFTL.DLL Tror likevel du skal ha en sinnsykt lang path, med mange underkataloger og veldig lange navn, før Windows ikke takler det. Virker merkelig. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) kan det være at den ligger i for mange undermapper? Nei, windows skal jo takle mer enn to undermapper! Det må jo være en bug i XP eller fysisk harddisk feil.. Jeg skjønner i alle fall ikke bæret snart Har prøvd å zippe filene over til en annen disk men får da disse feilmeldingene: og Disken henger også på Feilsøking, må restarte for å fjerne vinduet: Skjønner ikke helt problemet ditt - rename filen til NBA 11032003.part01 så får du flyttet den ihvertfall... Jeg får lov å rename noen av filene, men den bruker svin lang tid og får en også en I/U Enhetstidsavbrudd error etterhvert. Kan noe endres i windows/bios osv ang slike tidsavbrudd feil? Disken er blitt brukt på en 24-timers server i ca 2 år. Kan det være nok til at disken er blitt ødelagt nå? Men jeg får spilt av filmene på disken selv om de tar lang tid å loade, men altså ikke kopiert eller zippet dem noe sted. Da funker nok ikke å brenne filene på DVD-R heller? Morten Endret 10. desember 2003 av MortenS Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 kan være et skudd i blinde, men dersom du har tilgang til knoppix kan du jo se hva som skjer når du prøver å kopiere der Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 et annet skudd i blinde: har du prøvd å koble denne disken på den andre IDE kontrolleren? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) kan være et skudd i blinde, men dersom du har tilgang til knoppix kan du jo se hva som skjer når du prøver å kopiere der Knoppix fant ikke disken i det hele tatt.. Jeg har ikke prøvd å endre på IDE posisjonene, skal teste evt.. Får også denne feilmeldingen i Partition Magic når XP ikke finner disken: Morten Endret 11. desember 2003 av MortenS Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg hadde en sånn mystisk spøkelsesfil i windows xp, det var en temp fil: c:\slettmeg\21354.zip Det rare var at når jeg prøvde å lese denne filen så hengte windows seg lenge før den ga opp - nektet å slette/lese/kopiere den og filrepareringsprogrammet stoppet opp når den kom til den filen. Mystiske greier var det, lurer fremdeles på hva som forårsaket det - etter formatering har disken oppført seg helt ok. Finnes sikkert en enklere løsning, men jeg ville bare konfirmere at slike ting faktisk skjer. Jeg bare overså filen og prøvde å leve et normalt liv uten å gå inn i katalogen jeg. Mistenker det på en eller annen måte var noe som gjorde at windows hadde merket filen som åpnet ellernoe lignende. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 What the hell is this ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå