BIG BOY Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei! Har må fått min Dell 8600, som jeg kjøpte brukt, den forrige eieren hadde den bare en uke, så den er egentlig ny. Dette kjøpet gikk litt ført, så jeg begynte å lese tester etter at jeg hadde handlet, og så til min forskrekkelse at pc, en fikk kritikk for viftestøy. Jeg ble gledelig overrasket. De som foretok denne testen må være bortskjemt når det gjelder støy. Det høres et svakt sus når vifta går, og det gjør den ikke ofte. Jeg inrømmer gjerne at jeg er uten erfaring med bærbar, men dette kan i alle fall jeg leve med. Jeg har også et problem: Den bærbare er oppkoplet trådløst (802 11 b) og når jeg laster ned filer fra delt mappe på min stasjonære (det gjelder musikkfiler) så mister jeg nettverkforbindelsen, det virker som det blir for mye belastning??? Er det noen av dere som kan hjelpe meg der? BIG BOY Lenke til kommentar
thalland Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 hei jeg har samme maskin, jeg er også veldig fornøyd. viftestøy merker ikke jeg noe til heller. Når det gjelder problemet ditt: oppgrader firmware på routeren din, det hjalp ihvertfall hos meg. Lykke til Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 -Jeg har og en i8600 og har gjort meg lignende erfaringer. Vifta går IKKE ved surfing og lette office oppgaver, og når den ensjelden gang starter er den relativ lydløs. Jeg bruker den imidlertid også til svært grafikktung spilling, og i disse sammenhengene går vifta konstant og noen ganger på "full guff", selv da er allikevel støyen langt under det min stasjonære PC leverer. -Største ankepunktet mot i8600 er størrelsen. Kabinettet er Dell sitt "skrivebordserstatter" kabinett, og kombinert med 15,4' skjerm blir den stor og tykk. Dette kan man gi i8600 kritikk for og være et korrekt grunnlag for at mange velger bort denne som et alternativ til andre Centrino laptoper, men som sagt ikke støy. -Angående en debatt om pris og lignende under en annen "thread" her i forhold til Acer Ferrari. Dell har nettopp fjernet et relativt godt tilbud de hadde på alle inspiron PCene sine (fri frakt+dobbel ram+kr. 690,- i online rabatt). Under denne kampanjetiden som endte 26. november fikk jeg: Centrino 1,4 MHZ 512 RAM 40 GB HD 15,4' WSXGA (1680x1020) Skjerm DVD leser/CD brenner Innebygd Wlan (del av Centrino systemet) 128 MB Geoforce2go Skjermkort Windows XP Komplett levert på min dør: kr. 15 033,- Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Kanskje viftestöyen beror på hardisk og skjermkort. Kan jo hende at hvertfall hardiskene har blitt bytta i det siste. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Vel, det stod noe i testen til barbara.no om at de hadde fått en slag "pre-produksjon", som ikke ville være helt lik den som kom i salg. Mulig at de har gjort noen mindre forandringer, og mulig at barbara har testet den i kategorien "Desktoperstatter" men satt sine støyreferanse opp mot andre Centrino laptoper med 15' xga skjerm og integrert grafikkbrikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå