Alastor Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Da er nVidia dårlige i Dx8 også ...neida, men bra post MistaPi. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når vi snakker om klokking..jeg kjører mitt 9700Pro på 398/360 Er da rimelig god klokking på både ATi og nVidia, så å si xxx er bedre fordi det er like godt som yyy i overklokket tilstand er litt bak mål. Men, nVidia sliter generelt i DX9, Tomb Raider og Splinter Cell er jo gode eksempler på dette. Splinter Cell er direct x8 spill(og kjøres med direct 3d) greit,hvor mange har spilt tom raider med sitt fx 5800-5900 kort. sikker ikke mange. jag hadde iallefall ingen pro og spille TR:AoD men et ti-4200(ca 30-40 fps) nå bruker jeg et ati 9800 non pro ,men hadde ikke tenkt og bytte kort p.g.a TR:AoD eller andre titler.. vel,kommer sikker masse spille som krever mye mere ytelse,men tror nok ge-force kunne gjort like bra jobb(dx 9) har bare litt vanskelig får og tro at et fx 5900ultra/non ultra ikke klarer og kjøre TR:AoD med mere enn 30fps... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når vi snakker om klokking..jeg kjører mitt 9700Pro på 398/360 Er da rimelig god klokking på både ATi og nVidia, så å si xxx er bedre fordi det er like godt som yyy i overklokket tilstand er litt bak mål. Men, nVidia sliter generelt i DX9, Tomb Raider og Splinter Cell er jo gode eksempler på dette. Splinter Cell er direct x8 spill(og kjøres med direct 3d) greit,hvor mange har spilt tom raider med sitt fx 5800-5900 kort. sikker ikke mange. jag hadde iallefall ingen pro og spille TR:AoD men et ti-4200(ca 30-40 fps) nå bruker jeg et ati 9800 non pro ,men hadde ikke tenkt og bytte kort p.g.a TR:AoD eller andre titler.. vel,kommer sikker masse spille som krever mye mere ytelse,men tror nok ge-force kunne gjort like bra jobb(dx 9) har bare litt vanskelig får og tro at et fx 5900ultra/non ultra ikke klarer og kjøre TR:AoD med mere enn 30fps... Vel, kortet ditt kjører Tomb raider med dx8.1 codepath, noe som gir dårligere grafikk. Derfor får du høyere FPS enn 5900 når det blir testet, da dette bruker full DX9 funksjonalitet, noe det er dårlig på. Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Igjen må jeg bare minne de som tror de kan noe tenke seg godt om før de åpner kjeften sin. I denne tråden så er det svært, svært lite av det som blir sagt som er korrekt.. Det er flere grunner til å holde kjeft når man ikke vet hva man snakker om: 1. Du driter deg ut.. 2. Du gir folk gale svar som igjen kan resultere i at de gjør gale valg. Feks ved kjøp av hw. 3. Du er med på å trekke ned nivået på forumet, og om denne trenden fortsetter så ser det dårlig ut. Men.. flesteparten av dere er unnskyldt, for dere tror ikke dere gjør noe "galt". Det er gjort undersøkelser som viser at over 90% de mindre begavde faktisk ser på seg selv som over gjennomsnitts intelligente. Skyt først, og spør etterpå.. hmm.. svar først og tenk etterpå?? Edit: sry off-topic, men måtte bare få sagt det. Er så irriterende å lese tråder som er fulle av folk som vet best. Endret 5. desember 2003 av formann Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Formann ; snakker du indirekte til meg her? Den eneste som burde holde kjeft her er du. Alle vet at du er en høyt respektert bruker her på forumet, men uansett. For det første så tviler jeg sterkt på at du har noe personlig erfaring med nVidias NV3X kort. Og meningen din med at jeg gir folk gale svar er ? Så personlig mener du at han ikke burde kjøpe nVidia. Så si det da. Ikke si hva jeg skal mene og si, fordi personlig ser jeg på ett FX5900kort som et bedre kjøp enn noe Powercolor 9800Pro. Kjøper du Powercolor må du finne alternativ vifteløsning også. MistaPi : Splinter Cell sliter ikke nVidia korta med. Det kan jeg bekrefte ved PERSONLIG erfaring. Har bladd gjennom flere tester og har sett miksa resultater. Uansett med TR:AoD, jeg mener grafikken på spillet er elendig og selv om det bruker intensiv PS 2.0 så rettferdiggjør ikke det noe med spillet. Hensikten ved mitt innlegg var at personlig mener jeg Worms 2 er mer underholdende enn 90c med Desert Eagle. En ting til Formann.. Denne her gjelder vel deg også : Det er bedre holde munn og la dem tro du er en idiot, enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kjøp nVidia! Er ikke sikker på om ATI har laget noen kort som klarer 100 i fps i cs CS skal ikke se pent ut, sånn er det bare. 640x480 i oppløsning, INGEN AA, AF eller tull som ødelegger spillet! Og da er nVidia det klare valget! Mitt MX440 64mb er rått i cs! Jeg vil anbefale FX5900 128mb til rundt 3000 kroner Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Tror ikke han formann var ute etter noen bestemte personer... Dessuten er jeg helt enig med han at en del av pratingen foregår på lavt nivå, mangen påstander/synsing om ting og tang som ikke er relevante. Noen bør også få i hovet sitt at skjermkortet bestemmer ikke alene bildekvaliteten, selve skjermen har også en del og si... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Apoc_ : selv om jeg argumenterer maaasse for nVidia så ligger jeg 50/50. Derfor tørr jeg å påsta at alle ATI kort fra 9500non pro og oppover klarer 100fps i CS. Jarmo : Skjerm spiller en stoor rolle i "bildekvalitet" saken. Jeg har en 17" HP F1703 LCD skjerm og en 19" No-name merke som dundrer 1280x1024 i 100hz. Vil påstå at jeg kan se forskjell på AA/AF (med tanke på skarphet og kanter) enda bedre på non-LCDen. CRT-en heter det vel Fargegjengivelse varierer også her, og da mener jeg LCDen er ganske så mye flinkere. Merker når jeg kjører 3DstudioMax6 at fargene blir... mattere på CRTen og at hue/saturnation ikke er 100% korrekt. Skal jeg klage på nVida da eller meg selv fordi jeg er idiot og klarer ikke å stille inn CRT skjermen ? Er nok jeg som ignorerer og ser bedre på LCDen Lenke til kommentar
TJ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Spiller du CS så regner jeg med at du også kommer til å spille HL2. Alt tyder på NVidia kommer til å få store problemer med å kjøre dette spillet tilfredsstillende. ATi-kortene ser derimot til å klare seg utmerket. Mitt tips er et PowerColor Radeon 9800PRO som i disse dager er på tilbud hos komplett.no for 2695kr. Dette er et godt kort som vil "leke seg" med HL2. Prisen er også temmelig god (nesten like billig som NonPro-kort). Vis ikke HL2 eller andre grafisk krevende spill er aktuelle er det ingen vits i å kjøpe et av markedets råeste kort. CS kan kjøres med konstant 100FPS med nesten "hvilket som helst kort." F.eks et GeForce 4 Ti4200 el. l. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 MistaPi : Splinter Cell sliter ikke nVidia korta med. Det kan jeg bekrefte ved PERSONLIG erfaring. Har bladd gjennom flere tester og har sett miksa resultater. Det var heller ikke jeg som sa at nvidia sliter med Splinter Cell. Uansett med TR:AoD, jeg mener grafikken på spillet er elendig og selv om det bruker intensiv PS 2.0 så rettferdiggjør ikke det noe med spillet. Hensikten ved mitt innlegg var at personlig mener jeg Worms 2 er mer underholdende enn 90c med Desert Eagle. Jeg trodde hensikten din var å avskrive TR:AoD som et DX9 spill. Om du syns at spillet er bra eller ikke er ganske lite relevant. Poenget er at vi nå har et DX9 spill som er shader begrenset og som kan brukes til benchmark formål. Hvis jeg syns at Doom3 er dårlig så skal vi avskrive det som et bevis på at nvidia er kraftigere på stencil volumes rendering? Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Spiller du CS så regner jeg med at du også kommer til å spille HL2. Alt tyder på NVidia kommer til å få store problemer med å kjøre dette spillet tilfredsstillende. ATi-kortene ser derimot til å klare seg utmerket. Mitt tips er et PowerColor Radeon 9800PRO som i disse dager er på tilbud hos komplett.no for 2695kr. Dette er et godt kort som vil "leke seg" med HL2. Prisen er også temmelig god (nesten like billig som NonPro-kort). Vis ikke HL2 eller andre grafisk krevende spill er aktuelle er det ingen vits i å kjøpe et av markedets råeste kort. CS kan kjøres med konstant 100FPS med nesten "hvilket som helst kort." F.eks et GeForce 4 Ti4200 el. l. Ja, i tilleg må du kjøpe ny vifte når den ryker! Endret 6. desember 2003 av sindre313 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå