Gå til innhold

nVidia / ati ?

Dvd-jesus

Anbefalte innlegg

hei

skal ha meg et nytt skjermkort for å kvikke opp pc`n litt.

spiller di steam baserte spilla [dod/cs] å lurer på hvilket kort er best?

pris spiller nesten ingen rolle, jula er her nå så.. :p men selfølgelig kjøper jeg ikke ett kort til 1000lappen extra for at det er "fett å ha"

en fin balanse mellom ytelse/pris hadde vært toppers.

takk for alle svar! :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde Voodoo 3 3000 i 3uker :p 16mb :D

blir det ikke litt for slapt det 9600 kortet?

så på prislista til komplett her i går. di har ett sapphire radeon 900se til litt under 2000. Er det nå bra kort eller er det nok ett luretrix by ati ? :roll:

ATI SE = "Luretrix by ATi"

NVIDIA XT = "UncoolFX"

Lenke til kommentar
hva med dette kortet:

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Retail

til 2195.00kr. ?

erfaringer?

Go for it ;) Kjempekort, er litt tynnere en original FX5900 men uansett en fullverdig herlig overklokker i tillegg. Du får nok 1000fps i CS om du vil. Er sikret innover i fremtiden også ;):thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vilel mye heller gått for RAdeon kort fra ATI. De har skikkelig DirectX9 støtte i motsetning til Nvidia sine kort som sliter der. Skal du spille også spill som kommer nå fremover er ATI det nødvendige valget.

Radeon 9600pro eller XT ville jeg annbefalt

men skal du opp i prisklassen til GFFX 5900 hvorfor ikke bare satse noen hundrelapper til og fyre på med et Radoen 9800 pro da? Det er mange ganger bedre og da får du RÅ KRAFT :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg vilel mye heller gått for RAdeon kort fra ATI. De har skikkelig DirectX9 støtte i motsetning til Nvidia sine kort som sliter der. Skal du spille også spill som kommer nå fremover er ATI det nødvendige valget.

men skal du opp i prisklassen til GFFX 5900 hvorfor ikke bare satse noen hundrelapper til og fyre på med et Radoen 9800 pro da? Det er mange ganger bedre og da får du RÅ KRAFT :thumbs:

:p

Alle andre har klart å roe seg slabbedasken og akseptert at FX er like bra som Radeon, du også snart ;) Stol på meg Fredrik så kan du poste resultater her etterpå og vise folk selv :thumbup:

Lenke til kommentar

damn :cry:

blir forvirret nå gitt, den ene sier jeg skal gå for ati, den andre nvidia.

er kun counter-strike jeg spiller å kommer til å fortsette med det. før den tid at hl2 cs kommer ut regner jeg med at maskina her ligger på dynga. så directX9 greia er ikke nå big deal.

flere KLOKE svar? :ermm:

er dette skjermkortet mye bedre?. mulig jeg kan strekke meg opp til den prisen..

hvis :xmas: er extra snill i år!

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke lyst å kommentere slike tråder, men når du er så til de grader ute på viddene tenkte jeg det var på sin plass med en rettelse. De nyeste ATi kortene er IKKE mange ganger så bra som nVidia sine nyeste. Dette er noe som har vært kjent en god stund. Forskjellen har gått fra stor til hårfin. Vil påstå at hverken den som kjøper ATi eller den som kjøper nVidia får katta i sekken i dag.

ATi Radeon 9800Pro/XT ER bedre enn nVidia GeForce FX 59(00/50)Ultra, men forskjellene er små.

Tenkte bare jeg skulle prøve å få objektive fakta på bordet til den nye karen som skal ha seg skjermkort, no pun intended. ;)

Lenke til kommentar

har ingen planer om å kjøpe ATi Radeon 9800Pro/XT eller nVidia GeForce FX 59(00/50)Ultra. blir i det dyreste laget :dontgetit:

en pris imellom 1700-2300 ville vært toppers. å da lurer jeg på om dette tilbudet til komplett har noe å stille opp med mot 9800nonpro?

Lenke til kommentar
har ingen planer om å kjøpe ATi Radeon 9800Pro/XT eller nVidia GeForce FX 59(00/50)Ultra. blir i det dyreste laget :dontgetit:

en pris imellom 1700-2300 ville vært toppers. å da lurer jeg på om dette tilbudet til komplett har noe å stille opp med mot 9800nonpro?

Ja det har det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg funderer på et kort i samme prisklasse, og tror jeg vil vente til "Creative Radeon 9600" kommer..

- Mer enn nok

9600-kortet er også bygget på ATIs Readeon-plattform. Creative skriver i en pressemelding at kortet gir en overlegen 3D på desktoppen med 256MB DDR minne. Det er optimalisert for DirectX® 9.0 og har støtte for OpenGL®.

Dette er mer enn nok for de fleste utfordrende spill, skriver Creative.

http://www.itavisen.no/art/1302435.html

1400 høres billig ut for et såpass bra kort.. men vil nok se det àn etter en test eller to..

Lenke til kommentar
har ingen planer om å kjøpe ATi Radeon 9800Pro/XT eller nVidia GeForce FX 59(00/50)Ultra. blir i det dyreste laget  :dontgetit:

Ja det har det. :thumbup:

Har du glemt at dette kortet er lavere klokket og kun har 128bit minnebus?

5900-kortet på komplett er DÅRLIGERE enn 9800 non-pro. De vanlige er ca like gode.

@ Trådstarter. Spiller du bare CS o.l, så er 9600Pro perfekt for deg. Du får topp ytelse til ditt behov, og samtidig sparer du nesten 1000,- som du kan bruke på andre pc-ting.

Lenke til kommentar
Ja Alastor, jeg tenkte ikke på det.. Holder med 9600Pro til CS, skjønner ikke hva folk skal med 9800XT etc. til å spille CS med.

Enig med deg der. Men det kan jo hende han en dag blir lei av CS, og vil spille CS2 den dagen den kommer. Det spillet vil være basert på HalfLife 2 motoren. Og da.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...