aklla Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) noen som vet hva ordet motary eller motari betyr, er usikkert åssen språk det er, er mulig det er gammelt, og at det er en annen skrivemåte, har bare hørt det muntelig en gang. ordet er ikke satt i noen sammenheng. er en litt syk historie bak det ordet, vil finne ut hva det betyr... Endret 3. desember 2003 av aklla Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg aner ikke hva det betyr, men post historien bak ordet anyway Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hmmm, får vi høre historien, får vi kanskje en bedre mulighet? Eller var det Rotary du hørte? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Tror det enten er latinsk eller italiensk. Høres sånn ut ihvertfall. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 oki, her kommer det, og ja, den er sann... var vel rundt skolestart, i august. søstera mi var hjemme, hun var nesten alene, var bare hennes 1,5 år gamle datter der, hun sitter på stuen, og ser på tv`n. plutselig går strømmen, hun går opp trappa til sikringsskapet, da er det noe eller noen som visker "motary" til henne, hun snur seg, ingen er der,hun skår på strømmen, og ser om datteren sni sover, noe hun selvfølgelig gjør. ingen vet hvem eller hva som sier motary, lurer veldig på hva det betyr Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Oooh spoooky...... Da tror eg latinsk passer her... Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Sikkert navnet på spøkelset Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Mort betyr død... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Motari er et navn. både Marion Motari og Motari nebula. sistnevnte er en galakse eller noe sånt. Motary høres engelsk ut, og ligner på ordet motor. kan være at det er et spøkelse som døde i et bilkrasj... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Heheh. Btw når vi snakker om spooky freaky shit så har noen eller noe drevet og ringt og alt eg hører er barnegråt. Kanskje det er venner som driver og kødder seg. Husker dere Silent hill? 1'ern? Der det var små barne spøkelser som løpte rundt og gråt? Eg fikk helt noia av det. Saken er det at disse barnegråte lydene ikke var vanlige grining. dette er ekkelt altså. De har ringt 4ganger inatt/idag. sist for 1 time siden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) I det gamle huset vårt hørte jeg ofte fottrinn i andreetasjen selv om jeg var helt alene hjemme. Men var egentlig ikke redd, det var liksom en kjennsgjerning blant de litt eldre i bygda at huset vårt var hjemsøkt av en gammel dame. Hun var ikke farlig, bare passet på de som bodde der. Og det var det foreldrene mine fortalte også. Vi er en ganske "open-minded" familie. Så særlig skummelt var det ikke, bare litt creepy til tider, når jeg satt og så på TV og plutselig hørte folk som gikk over gulvet over meg. Når ingen var hjemme. Vi kunne alle høre det innimellom, og vitsa det bare vekk med at "det er vel bare det gamle skinnet som kjeder seg igjen". Og til Snowdog, det er vel ikke bare en "kompis" som har sampla noe greier fra en film, og spiller det i røret til deg og legger på? Ellers kan du jo begynne å lure på hvorfor spøkelset trives inni telefonen din. Kanskje ringe de folka som hadde show på TVNorge. Som gikk rundt i husene som var "hjemsøkt" med lukkede øyne og sa ting som "oh yes!!!! there is a strong presence here!! I definately sense something!" Endret 8. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Noen som har flere historier på lager? Alltid gøy å høre spøkelseshistorier... Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Forresten. Morsmålet mitt er hindi (India), og "motari" minner mye om setningen "moth a rahi" som betyr "døden kommer". Tviler sterkt på om "spøkelset" kommer fra India da! Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 heheheh jajaj noen her som mener de har sett spøkelse i skien? det som går i igjen i det huset i parken(husker ikke hva den heter).den i nærheten av arkaden storsenter har jeg ,men vet ikke helt historien om dette spøkelse.noen som vet og kan fortelle? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) heh, søkte nettopp i Google etter "motari", og fikk opp masse sider på finsk! Kanskje det er webmasteren på denne sida: http://www.motari.com/ som prøver å lokke til seg flere hits? Greier ikke å finne ut av hva sida handler om. Ser ut som noe om motorer. Kan jo hende han har en business-kontrakt med et gjeng spøkelser, om at de flytter inn i et hus, han sprer "tilfeldigvis" reklame om "spøkelser? ring 555-5555 NÅ!", og har avtaler med spøkelsene hva de skal gjøre for å skremme folka. Så ringer folka ham tilslutt, og spøkelsene gjør det som er avtalt (riste på senga, kaste ting rundt i rommet), så det ser ut som han har skikkelig peiling. Så tar han 60000 for å "rydde huset" for spøkelser, tar med seg kompisene sine og drar. You never know. Endret 8. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Imponerende. Vi er på internett, men vi bruker nesten en uke på og skjekke motari.com Skjerpings folkens. 1 Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg sa for litt siden ja til å kjøpe kallenderen til støtte for Sjømannsmisjonen. På noen få dager ble jeg oppringt av stort sett alle "tiggerorganisasjonene". DET synes jeg var litt skummelt. I militæret bodde jeg tre måneder alene på festningen i Halden. Har aldri hatt så rolige netter noengang. Da flombelysningen ble slukket klokka tolv forsvant alt som var av både turister og turgåere. Fikk aldri sett det spøkelset der nede. Kan ikke helt si jeg forventa det heller... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Det der har jeg også opplevd. Før jeg fikk ADSL kobla jeg om mellom telefonledninga og modemledninga hele tida. Glemte stort sett å koble tilbake til telefonen, da jeg brukte modemet mest uansett. Så, når jeg endelig fikk ADSL og splitter, og hadde plugga i telefonen igjen (etter et par mnd uten tlf overhodet), så ringte det en selger fra en tiggerorganisasjon etter få minutter! Skulle tro de satt og venta på at JEG skulle plugge i tlf min. Spoooky. Har også opplevd å ringe ei nær venninne, men når jeg kommer gjennom hørte jeg ikkeno ringetone..det var fordi hun akkurat tok av røret for å ringe meg. Ble liksom sittende stille noen sekunder før jeg hørte hu begynte å slå nummeret! Snakker om telepati Eller at folk jeg ikke har snakket med på ei stund plutselig ringer mens jeg skriver en SMS til dem om "hvordan går det?". Snodig. Endret 8. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Heheh. Btw når vi snakker om spooky freaky shit så har noen eller noe drevet og ringt og alt eg hører er barnegråt. Kanskje det er venner som driver og kødder seg. Husker dere Silent hill? 1'ern? Der det var små barne spøkelser som løpte rundt og gråt? Eg fikk helt noia av det. Saken er det at disse barnegråte lydene ikke var vanlige grining. dette er ekkelt altså. De har ringt 4ganger inatt/idag. sist for 1 time siden. Godt du har bikkja di da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå