Gå til innhold

Post din beste prosentvise CPU-overklokk her

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vilt bra Arctic! :wow:

Meg selv: P4 2.4 @ 2.73 = 14% :blush:

Denne beskjedne overklokkingen skyldes mitt heller lite overklokkingsvennlige hovedkort :(

Jeg har nøyaktig samme overklokk på samme prosessor, også med et drittHK...

Ikke si at du også har clasohlson-HK?

Lenke til kommentar
p4 2.4GHz @ 2.42 GHZ

eneste jeg har gjort er å øke vcore til 1.6... resten er låst....faens møkk....

0.05% ca det da....eller?

Hjelper jo ikke noe å sette opp vcore da.. sett den ned igjen når du ikke klokker.. Men det skal gå an å stille fsb..

Lenke til kommentar
XP2400 @ 2,4 = 20%

Ikke voldsomt akkurat da...

For de som ikke er helt stø på prosentregning;

CrystalCPUID er et program ala CPU-Z og WCPUID, dette viser hvor mange prosent CPUen er klokket. I tillegg har det andre kjekke funksjoner, som endring av multiplier på visse prosessorer (funker riktignok ikke for meg av en eller annen grunn, dessuten gjenkjenner det ikke CPUen min riktig, men dette er nok fordi den er moddet). :)

Jeg klokket min XP2500 til 2.00GHz og brukte det programmet CrystalCPUID, og da sto det på current 1778 og på original 2000 mhz. Og på overclock står det -11. multiplieren har ikke forandret seg fra original til current. noen som vet hva dette kommer av. på name string står det forresten xp2800+

Lenke til kommentar
p4 2.4GHz @ 2.42 GHZ

eneste jeg har gjort er å øke vcore til 1.6... resten er låst....faens møkk....

0.05% ca det da....eller?

Hjelper jo ikke noe å sette opp vcore da.. sett den ned igjen når du ikke klokker.. Men det skal gå an å stille fsb..

nei, fsb er låst på 133...hadde et prog engang som jeg kunne øke den i, da kom jeg til 3.06, litt over det så boota maskinen. etter reboot uansett klokka eller ikke, var den tilbake på samme pos. (selv om jeg brukte proget til 3.06 så hadde jeg jo ikke mer enn 2.4) seriøst, jeg prøvde å øke vcore, da økte den fra 2.4 til 2.42. noen som kan hjelpe meg? har meget LITE peil på overklokking. (OK, jeg vet at fsb økes :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...