Gå til innhold

Ati er så utrolig dårlige til å lage drivere


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Kjøpte NFSU i dag, er overrasket over hvor godt det går på min maskin

Kjører det på 1024 * 768 maks detaljer på alt, uten AA/AF

Flyter godt av gårde, merker inngenting til lag

 

AMD XP 2000

GF FX 5600 Ultra

512 Mb ram

Virker som om at Nvidia korta klarer NFSU bedre enn ATI sine kort. Broren min sitter med et GF3 ti500, og han klarer seg mye bedre enn meg for å si det sånn.

 

Får håpe EA games tenker seg om neste gang de lager et spill.. Liker ikke disse teite spilla som blir konvertert fra console til PC.

 

EA games burde lage NFSU 2, men da bare til PC, eller egen versjon for PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag var jeg klar for å bytte mitt eksemplar av NFSU, hadde med kvittering og spillet. Dette skjedde:

Jeg møtte tilfeldigvis en kamerat på Elkjøp som bor over en Expert butikk like ved. Han fortalte meg at han hadde sett den norske versjonen av spillet der.

Jeg forklarte feilene og at det skulle være en norsk versjon av spillet ute nå til de bak disken på Elkjøp.
De stusset litt på det jeg sa og gav meg et nytt spill fra bak disken, jeg tok en kjapp titt på koveret og sa:
[b][i]Nei, det der er ikke den norske versjonen.[/i][/b]
Jeg forklarte at den norske versjonen skulle ha norsk manual og det skulle stå på norsk utenpå boksen.
Så hørte jeg en annen bak disken sa:
[b][i]Selv om det står på norsk eller engelsk på koveret så er softwaren på CD'en det samme.[/i][/b]
[b][i]Ja jøss[/i], [/b]tenkte jeg og forsatte og snakke med dama som stod bak disken. Jeg sa jeg var lite fornøyd med spillet og jeg krevde pengene tilbake. Greit nok, jeg viste henne kvitteringen og ga henne spillet. Deretter fikk jeg pengene tilbake.

Blid og fornøyd gikk jeg ut av butikken, gikk 200m bort til Expert, rett bort til spillhylla, fikk øye på den norske versjonen, tok det med til kassa, betalte 399kr og gikk.

Elkjøp altså, nå tapte dere 399Kr pga dere ikke har klart å få inn norsk versjon.

Flaks hadde jeg kanskje også, da det står i butikken at du ikke får byttet inn spill igjen.

Er hvertfall nå en fornøyd kunde med NORSK versjon av NFSU. Får se om jeg får oppdatert nå da.

Til de som lurer på hva jeg mener med NORSK versjon, så mener jeg med norsk manual og boks. IKKE norsk tekst på spillet.

Den norske har faktisk en grønn og en rød/rosa CD, istedet for en blå og en rød CD som den andre versjonen hadde. Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

Kan du være så snill og holde kjeft? stikk til ett annet forum for newbs only. Mange (om ikke alle) vet at man skal ikke bruke Ati sine original drivere. Bruk Omega drivere (søk på google). Jeg spiller NFSU med 9800Pro med Omega drivere. null problem.

 

Undersøk litt før du begynner å whine som en 6 åring... :wow:

Forumet er for alle, dessuten er det lagd for å spørre :xmas:

 

Bruker 3,9 selv, og det hakker ved tunneler osv.

Ati har også problem med Call of duty, der må man gå innpå ATI sine sider å laste ned patch, for at det skal virke.

 

 

Når kommer neste drivere fra ati?

Lenke til kommentar
Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

Kan du være så snill og holde kjeft? stikk til ett annet forum for newbs only. Mange (om ikke alle) vet at man skal ikke bruke Ati sine original drivere. Bruk Omega drivere (søk på google). Jeg spiller NFSU med 9800Pro med Omega drivere. null problem.

 

Undersøk litt før du begynner å whine som en 6 åring... :wow:

Forumet er for alle, dessuten er det lagd for å spørre :xmas:

 

Bruker 3,9 selv, og det hakker ved tunneler osv.

Ati har også problem med Call of duty, der må man gå innpå ATI sine sider å laste ned patch, for at det skal virke.

 

 

Når kommer neste drivere fra ati?

den "patchen" er jo de nye driverne til ATI... beta versjon

Lenke til kommentar
Er snakk om at det kommer no nye catalyst nå de nærmeste dagene til de som lurer :) Skal ikke si dette sikkert da jeg bare har lest det andre steder på nettet, men det virker ihvertfall sånn :)

Det kommer nye Catalyst drivere i morgen ettermiddag/kveld :) Dette er fra sikre kilder (Terry Makedon aka. "Catalyst Maker")

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

driverne sin feil :roll: useriøst!

:laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Flott, da er jo det bekrefta :) Noe informasjon om det er noen store endringer da? Eller er det bare 3.10 beta saken som er blitt whql'ed?

Quote fra Driverheaven:

 

"Rage 3D reports that our sister site Rage3D.gr has just had its first exclusive. Terry Makedon had this to say in the forums (free translation from Greek):

The new drivers should be out Wednesday. There will be some changes from the Hotfix driver, mainly some extra bug fixes"

 

http://www.driverheaven.net/showthread.php?threadid=33237&s=

 

Her er en liten sniktitt på kontrollpanelet i Catalyst 3.10:

 

http://www.driverheaven.net/showthread.php?threadid=33295&s=

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

driverne sin feil :roll: useriøst!

:laugh::laugh:

drittinnlegg :roll: useriøst!

:laugh::laugh:

 

 

 

Dere som ikke har norsk versjon av NFSU, gå å bytt det i butikken. Det skal stå norsk tekst bakpå boksen og det skal være med norsk manual.

 

Får dere ikke oppdatert NFSU til 1.2xxx kikk her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=180758&hl=

 

Jeg har nå både norsk versjon av spillet og fått patchet spillet. NO MORE "Speedboost" eller hakking på meg! Deilig!

 

Takk til dere som hjalp meg :thumbs: , og fy til dere som klaget. :mad:

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Vil bare ha sagt at ATi er ikke de verste i gården.

Hadde innstallert Nforce 2 driverne 3.13 tror jeg.

Der presset NV på meg deres 52.13 driver, og det var skikkelig søppel.

Fikk en masse problemer, tregere boot, grafikk feil, ustabillitet.

 

Så jeg var snar med å klikke rull tilbake driver, og kjører nå 41.03 softmodda driverne mine, ingen flere problemer.

Ikke mer driver oppdatering før disse gir meg problemer, den er bra sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...