Gå til innhold

Ati er så utrolig dårlige til å lage drivere


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å gå til personlig angrep her, men utrolig hvor mye DUMT folk skriver/kommenterer. Så da må man jo nesten slenge litt med leppa..

 

Angående nfsu.. jeg har sikkert godt over 500 races i nfsu nå. Noen med GF4 Ti4200, men de fleste med 9600Pro. Med GF4 gikk spillet jevnt "litt tregt", med 9600Pro har det vært litt opp og ned (grunnet bytte av drivere). Loggfører ikke akkurat resultatet med de forskjellige driverne, og husker derfor ikke kombinasjonen med drivere som faktisk funka. Men kan generelt si at det har funka dårlig. Bl.a er problemet med svart skjerm ved race start velkjent. Speedboost har jeg også vært borti. For å avklare en ting. Dette har med grafikkinnstillinger å gjøre. Enkelte drivere er mye dårligere enn andre i noen spill. At man får speedboost er resultat av for mye detaljer enn hva maskinen klarer. F.eks kan man merke negativ speedboost (fant ikke på no bedre) ved bakketopper. Dette er fordi grafikkortet presses mer enn i en tunnel osv. Men som sagt, alt i alt er dette indirekte en driverfeil i enkelte tilfeller.

 

Det ble mye tekst uten opphold. Og en annen ting jeg vil påpeke her.. SAMTLIGE grafikkortprodusenter klarer IKKE å lage skikkelige drivere (se hva jeg mener med skikkelig driver lenger ned). Selv har jeg drevet med data siden før jeg kunne gå omtrent, og vet nok om tweaking og å finne ut av ting selv. Men dette er ikke noe som er vanlig for alle som har data. Man burde kunne forvente at kjøper man et skjermkort (tenker mest ati og nvidia laget for spill), så skal man fint kunne bruke driverne som følger med. Noe av grunnen til at jeg vil kritisere driverne er ikke pga kvaliteten til driverne i seg selv, men det faktum at å FJERNE skjermkortdrivere ikke er mulig uten å rote i registeret, fjerne dll's manuelt osv. At folk må lage egne programmer for å fjerne deler av drivere ETTER avinstallering er jo helt på trynet! Dette kan sikkert ha noe med windows å gjøre og uten at jeg skal spekulere for mye på det.

 

Kort oppsummert, en driver er ikke fullkommen før man kun trenger å laste ned ÈN fil (istedenfor egen fil med kontrollpanel osv), og avinstallering av driveren fører til at driveren faktisk blir avinstallert. Den gjennomsnittlige bruker skal absolutt ikke trenge å rote i registeret og slikt...

 

Men jeg skal ikke bare forsvare de som er mindre flinke innen emnet. Folk kan godt prøve å finne ut av ting før de begynner å klage på alt mulig :> Ble sikkert ikke så mye sammenheng her, men dere skjønner sikkert hva jeg tenker på.

 

Og en ting til, til deg som mener at EA ikke kan lage spill, håper for guds skyld du ikke var seriøs? En ting kan være bra selv om en personlig ikke synes noe om det... :>

Lenke til kommentar
Kikk lenger opp saa ser du at jeg har proevd CAT 3.7 allered...

 

Naa proever jeg Windoes 2003 server, men der finner ikke NFSU skjermkortet.

 

Da gjenstaar det bare win 98, win ME, Win 2000(hvis jeg har det), Ny instalasjon av XP og det var vel det jeg har av OS.

 

Har troen paa Win ME, siden det behandlet meg fint den gangen jeg brukte det.

win2003 server må jo moddes ganske mye for å i det heletatt ha støtte for direct 3d, og winme er jo den største kalkunen micro$oft noen gang har stelt istand.

 

tror nok ikke det er løsningen.

 

winxp er nok det beste for jobben, men win2ksp4 er jo også et godt valg. Men det er nok ikke OS'et eller driverene som er problemet. Kjører selv nfsu 1.2 med cat 3.9 på et 9600 pro fbe uten problemer (bortsett fra regionale innstillinger da...). Oppdatert alt annet av drivere forresten?

 

regner med du har alle oppdateringer for win xp?

Mitt problem er at jeg ikke faar instalert update til NFSU..

Bomma naa litt paa formatering, saa sitter med nyformatert C: Trengte det uannsett, saa jeg driter i det. Skal vi se hvordan det gaar naa da?

 

Ja, hadde alle oppdateringer til Win XP.

Lenke til kommentar
Ikke for å gå til personlig angrep her... osv  :D

Helt enig. Skulle vaert mulig aa fjerne alt av en ting man vil ha fjernet uten aa maatte koedde paa inne i registry.

 

Alt dette endte med at NFSU gikk turbo selv om det var nyinstallert. Meny, blinkende text, osv osv. Skulle tro jeg satt aa spillte et 10 aar gammelt spill paa en ny PC, for det er slik de oppfoerer seg paa ny maskiner.

 

F.eks UFU og X-Com.

 

 

Puh, fanken meg bra jeg har spillt masse CS, eller saa hadde jeg ikke kunnet vite hvor forskjellige tegn osv hadde vaert naa.

 

 

Nei, dette fungerte like daarlig. Denne patchen alle faar til aa fungere faar ikke jeg til aa fungere hvertfall. Bare svart skjerm.

 

Levere tilbake spillet snart, gidder ikke ha et slikt moekkaspill som ikke fungere paa en PC. Alt annet fungere.

Denne online oppdateringen kan ogsaa bare dra aa henge seg. For den fungere ikke. Filene som "liksom" skal oppdatere NFSU havner delvis paa desktopen, og plukker jeg opp de derifra, saa fungere ikke spilelt heller. Da blir det svart skjerm akkurat som hvis jeg bruker en cracka update.

 

Hvilken NFSU versjon har jeg faatt? En ikke-oppdaterbare versjon? En versjon ment til U-land? En piratkopiert versjon som er prikk lik alle andre versjon i utseende?

Nei, skal gaa aa bytte spillet i butikken, kanskje det hjelper.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Det som er problemet er at jeg har patcha. Men med 3.9 henger spillet seg på enkelte baner. (Når kameraet snurer rundt bilene)

Er det Call Of Duty Patchen dere snakker om?

altså 3.10 beta?

 

Jeg har de, funker helt fint for meg..

Snakker om 1.2xxx patchen til NFSU. Dritt spill.

Den patchen har jeg å... Funker helt fint..

Har du prøvd ati radeon catalyst 3.10 beta?

Lenke til kommentar

Det som irritere meg mest er at jeg ikke for oppdatert NFSU. Og jeg er 100% sikker på at det er noe serriøst galt med spillet jeg har kjøpt. Overhodet INGEN muligheter for updates. Rart det går fort i tunellene mine? NEI!

 

Jeg sitter fast på et brett nå. Har spillt på det i 2 timer, men klarer det ****** ikke pga. den teite hakkinga! Jeg kjæsjer hver eneste gang, og jeg er mektig irritert.

 

Screw you EA games and ATI.(Hvertfall den meningen jeg har akkurat nå.)

 

ATI fordi de overhodet ikke klarer å lage drivere, EA games som har bomma på utgivelsen av spillet og den utrolig teite online update som ikke klarer å gjøre noe fornuftig.

 

Vær ærlig folks, hvem her har fått patcha til 1.2xxx via EA Games sin online update?

 

Unskyld at jeg syter som en drittunge nå, men dere aner ikke alt det (og hvor lenge) jeg har prøvd for å få dette dritt spillet til å fungere ordentelig.

 

NFSU er tidenes kuleste og dårligste Need For Speed spill. Hvem skulle tro det var mulig?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Hmmm.... Kjøpte meg ATI for første gang i høst og har ikke kommet skikkelig i gang med disse driverne, er vant til den enkle servicen til Nvidia's detornator :p

 

Jeg bruker noen drivere som jeg fikk med pc gamer i september!!!Har faktisk lasta ned de nyeste, men de funker ikke! hehe og jeg kjører underground uten problemer, men Call of Duty klikka støtt og stadig! Gadd ikke å laste ned fixen fra Ati, så bra var ikke spillet!

 

Det jeg skulle fram til: Last ned gamle drivere fra august/september, du funker på mitt 9600PRO kort!!

Lenke til kommentar

har aldrig hatt problemer med noen av driverne jeg :thumbs:

 

har et 9700pro fra Gigabyte, alle spill jeg har spillt har funka maks (oppløsning 1280*1024) angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte meg dette til jul for et år siden

 

har lest mange som har klaga på drivere her, men jeg har som sagt aldrig hatt et eneste problem med noen og jeg har innstalert det nyeste hver gang det har kommet

 

en annen ting, resten av pc'en min er UR GAMMEL, sitter her med:

 

MSI K7T266 Pro2

Athlon XP 1800+ (Palomino)

512 PC2100 DDR (1 brikke)

Sb Live 5.1 Platinum

og så kommer det beste, Gigabyte 9700pro :thumbs:

 

selv på denne pc'en har jeg ingen problemer, kanskje det er noe med 8x agp, jeg får jo bare testa på 4x :(

 

min konkulsjon er i hvertfall at jeg aldrig kommer til å kjøpe noe annet enn ATI :yes:

Lenke til kommentar
har du ikke klart og opptater spillet ennå..

hvis du laster ned denne patch"en og legger den in i n.f.s mappen og

åpner der der,skal du få opptartert spillet slik at du kan spille på netet

 

http://www.home.no/spazmen/MNFSPC.rar

 

ps:du må registrere deg først for og spille på net...

Det som er så frustrerende, er at etter jeg har kjørt update'en så kommer det bare en kort stund med loading, og så en svart skjerm med pil på fram når jeg prøver å starte NFSU. Og jeg fatter ikke hvorfor det blir slik.

Nå har jeg nyformatert C:, helt ny installasjon av XP, helt ny installasjon av NFSU og CAT 3.9 med Hotfix.(blir vel 3.10beta da)

Fatter ikke lenger hvor problemet ligger.

 

Eneste "updaten" som fungerer for meg er en svensk en, men det er liksom ikke 1.2xxx. Det er bare 1.1xxx (som spillet er når det kommer).

 

 

Det kommer en feilmelding når jeg kjører patchen også: "Missing or Invalid Registry/INI entry".

Lenke til kommentar

har du prøvd å finne nyeste bios til skjermkort?, nyeste bios og drivere til hovedkortet?, nyeste drivere til lydkortet? og sjekket at alt står på optimalt i bios?

 

den patchen kan jeg ikke helt svare på da, høres litt rart ut akkurat det da

 

har du sjekket om det er noen programmer i bakgrunnen som står og jobber?

 

Lykke Til i hvertfall

 

håper du finner ut av det

Lenke til kommentar
har du prøvd å finne nyeste bios til skjermkort?, nyeste bios og drivere til hovedkortet?, nyeste drivere til lydkortet? og sjekket at alt står på optimalt i bios?

 

den patchen kan jeg ikke helt svare på da, høres litt rart ut akkurat det da

 

har du sjekket om det er noen programmer i bakgrunnen som står og jobber?

 

Lykke Til i hvertfall

 

håper du finner ut av det

Har Nforce2 hovedkort, ig har nyeste driver til det. Dvs. at jeg har helt nye hovedkort og lydkortdrivere.

 

Er lite med programmer spm ligger i bakrunden. ATI tray, Nvidia Tray, klokka og slike standar ting.

 

Alt står som det skal i bios, prøvde til og med å stille på AGP speed og AGP fastwrite uten at det ga noen effekt i det heletatt.

Lenke til kommentar

Jeg kjører nfsu på r9500pro, men HUD'en er litt rar. F.eks der det står hvilken plassering man er på, så får jeg bare masse gråe bokser først, noe àla [][]/4.

Om noen forstår hva jeg mener. Da bruker jeg catalyst 3.8 originale drivere(har prøvd omega driverne men gikk da så mye fps ned at det ikke var morsomt engang). I tillegg til dette er det slik at når jeg skal velge bil, så er det bare grått og uklart på bilmerket, og generelt sånn endel andre plasser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...