Gå til innhold

Ati er så utrolig dårlige til å lage drivere


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte "COD" driveren, eller 3.10 beta til mitt Radeon 9800. Før den hadde jeg 3.9 og da hengte spillet seg i den første turneringen, når jeg skulle starte løp nr. 2.

 

Problemet ble borte med 3.10, men jeg hadde litt ustabil FPS "inne i skogen" på den banen som man kan spille på demoen.

 

Ellers var jo spillet altfor kort!

 

tok det på litt over en dag! (10 timer?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er f**n meg høy på pæra. Hva med å hjelpe istedet for å leke drittunge?

------------------------------------------------------------------

Spør du meg så virker det som om at framerate skyter i været i tuneller og trange veier osv. Det er meget irriterende.

Det er jo ingenting å hjelpe med "Ati suger med drivere" :dontgetit:

 

 

Dessuten, det med at frameratesa i tunnellene, det hjalp meg med den nyeste patchen til NFSU. det "kan" hende at det hjelper med omega drivere i tillegg..*shrugg*

Nyeste patch+omega driver. Samme feil som med vanlig CAT 3.9...

Lenke til kommentar
Hehe.. intet nytt under solen på dette forumet.. Folk sutrer og klager uten å vite hva de snakker om.

 

Det er en bug i spillet.. så enkelt er det. Jeg har prøvd spillet med både FX5900 og 9800Pro, og får de samme bugsa med begge kortene.

Hvordan kan jeg vite det? Problemene endres jo etter hvilke driver en bruker, da er det jo klart at ATI hvertfall er en faktor.

 

CAT 3.7

-Speedboost i tunneler

-Henger seg ikke

 

CAT 3.9

-"Speedboost" mye mindre

-Henger seg i turneringer

 

Omega 2.4.96c

-"Speedboost" mye mindre

-Henger seg i turneringer

 

CAT 3.9 med Hotfix

-Speedboost i tunneler

-Henger seg ikke

 

Skjønner ikke hvorfor det blir kalt en hotfix. Fila er jo ****** meg 22MB.

Eller er det jeg som valgt feil hotfix? Og hvor er denne 3.10 beta dere prater om?

Lenke til kommentar
Hehe.. intet nytt under solen på dette forumet.. Folk sutrer og klager uten å vite hva de snakker om.

 

Det er en bug i spillet.. så enkelt er det. Jeg har prøvd spillet med både FX5900 og 9800Pro, og får de samme bugsa med begge kortene.

Hvordan kan jeg vite det? Problemene endres jo etter hvilke driver en bruker, da er det jo klart at ATI hvertfall er en faktor.

 

CAT 3.7

-Speedboost i tunneler

-Henger seg ikke

 

CAT 3.9

-"Speedboost" mye mindre

-Henger seg i turneringer

 

Omega 2.4.96c

-"Speedboost" mye mindre

-Henger seg i turneringer

 

CAT 3.9 med Hotfix

-Speedboost i tunneler

-Henger seg ikke

 

Skjønner ikke hvorfor det blir kalt en hotfix. Fila er jo ****** meg 22MB.

Eller er det jeg som valgt feil hotfix? Og hvor er denne 3.10 beta dere prater om?

Du kunne ikke vite det.. men du kunne spurt noen før du laget den krasse topic´n. :)

 

Speedbuggen varierer fra runde til runde selv med samme kort og drivere. Kan ha noe med hvor høy hastighet man har når man kommer inn i tunnellen ol.

 

Det at den henger KAN være et driver problem, men verken vennene mine eller jeg selv har merket noe til det. Har også spilt med forskjellige drivere uten problemer.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest så mange av disse andre meningene så kan jeg si meg fullt enig med at ATI lager DÅRLIGE Catalyst drivere.

 

3.8 var et mareritt, og når jeg hadde fått meg 3.9 trodde jeg at problemene ville gå over. Men COD og Underground låste seg fortsatt. Bytta tilbake til 3.7 og nå funker det meste for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Heej(=

Jeg har 9800pro, og samme 'speedboost' problemer i tuneller som deg.

Kjører max på alt, og 1280x960..

Nyeste omega og sikkert nyeste patch.. står 1.26xxx når jeg loader spillet.

 

Eneste som løste seg for meg var å clocke kortet fra 375 til 450 core hastighet.

 

Tror sannelig at spillet krever utrolig mye av skjermkortet når man kjører alt på max og høyeste oppløsning. Alle refleksjonene som er i tunellene osv.. how knows :shrug:

Lenke til kommentar
Heej(=

Jeg har 9800pro, og samme 'speedboost' problemer i tuneller som deg.

Kjører max på alt, og 1280x960..

Nyeste omega og sikkert nyeste patch.. står 1.26xxx når jeg loader spillet.

 

Eneste som løste seg for meg var å clocke kortet fra 375 til 450 core hastighet.

 

Tror sannelig at spillet krever utrolig mye av skjermkortet når man kjører alt på max og høyeste oppløsning. Alle refleksjonene som er i tunellene osv.. how knows :shrug:

Det krever mye ja....men rart da, siden alt løste seg etter at jeg lasta ned den Patchen til NFSU.... kjører default Hercules. 380/340

Lenke til kommentar
Alle dere som får NFSU til å gå fint, har dere versjon 1.2xxx eller har dere 1.1xxx.

 

Jeg klarer hvertfall ikke/finner ikke en patch som gjør at jeg får versjon 1.2xxx...

1.2xxx her. det er DET som fiksa det hele.

Men svarte da, hvordan er det mulig å oppdatere til det? Uannsett hvor mange ganger jeg trykker på update så får jeg ikke bedre enn 1.1xxx.

 

Kjøpte spillet 1. desember. Hvordan kan jeg finne ut om jeg har fått en crappy svensk versjon eller om jeg har fått en annen.

Lenke til kommentar
Merkelig...har ikke noe problemer med Ati jeg....

Spiller du NFSU da? Det er først det jeg har fått problemer med.

Og er neppe spillet det er noe galt med når feilen forandres når jeg bytter drivere.

 

*Laster ned CAT 3.7 med 128K ISDN*

Klart jeg spiller NFSU... hvem gjør ikke det... runna det på ps2, driver på nå med pc... har ikke hatt noe problemer jeg...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...