Gå til innhold

Ati er så utrolig dårlige til å lage drivere


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

Kan du være så snill og holde kjeft? stikk til ett annet forum for newbs only. Mange (om ikke alle) vet at man skal ikke bruke Ati sine original drivere. Bruk Omega drivere (søk på google). Jeg spiller NFSU med 9800Pro med Omega drivere. null problem.

 

Undersøk litt før du begynner å whine som en 6 åring... :wow:

Ro deg ned a! ;) Skal vedde på at 80% av dem som har ATi og NFS-U ikke vet at de ikke skal bruke ATI sine orginal drivere. Er nettop derfor vi har dette forumet! Så tror det er du som skal slutte å whine her. Dessuten burde vi ikke trenge å bruke 3.parts drivere for å kjøre noen spill, ATI burde skjerpe seg og legge mere vekt på driver utvikling.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Undersøk litt før du begynner å whine som en 6 åring... :wow:

Det burde du også gjøre...

 

Ta deg en tur på forumet til www.rage3d.com og les deg til fornuft... ;)

 

Er vel faktisk de færreste som benytter Omega drivere sett i forhold til orginal drivere.

 

Selv benytter jeg kun orginale cataclyst drivere (nå er det CAT3.9) og har overhodet ikke problemene.

 

En liten tanke bare, NFS-U har akkurat blitt sluppet, Cat3.9 driverne er snart en mnd. gamle, hvordan kan man da legge skylden på ATI og ikke på EA som har gitt ut spillet med disse problemene?

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
En liten tanke bare, NFS-U har akkurat blitt sluppet, Cat3.9 driverne er snart en mnd. gamle, hvordan kan man da legge skylden på ATI og ikke på EA som har gitt ut spillet med disse problemene?

!

:yes: I gode gamle dager hadde utvikler'n fått skylda for ikke å gjort spillet kompatibelt med utbredt hardware. Spørs om EA legger for mye arbeid i å støtte ATI sine siste driverversjoner - de er med på "Nvidia - the way it's meant to be played"-programmet. :ermm: Jeg sier ikke at det er bevisst, de gidder bare ikke bry seg for mye.

 

Forøvrig: NFS-underground crashet på kompisen min sin maskin - han har GF 4 TI4200. Den crashet forøvrig på min maskin også. Han tok spillet med til forhandleren, som prøvde det på sin GF 4MX-baserte maskin. Crash. Kompisen min fikk så en ny kopi, i tilfelle det skulle være feil på den første. Men den er likedan, så han leverer tilbake hele driten, :D og får pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv, at spillet gikk i sinnsykt ujevnt. CAT 3.7 bruker jeg.

Prøve å klokke opp\ned, uten at det hjalp. Problemet ble løst ved å legge inn Patchen som er kommet ut. :D

Skjekk sånt før du spør. Problemet er ikke ATI, men EA som ikke kan å lage spill.

Lenke til kommentar

Ro deg ned a!  ;) Skal vedde på at 80% av dem som har ATi og NFS-U ikke vet at de ikke skal bruke ATI sine orginal drivere. Er nettop derfor vi har dette forumet! Så tror det er du som skal slutte å whine her. Dessuten burde vi ikke trenge å bruke 3.parts drivere for å kjøre noen spill, ATI burde skjerpe seg og legge mere vekt på driver utvikling.

Seven, sant. enig med deg der at vi ikke skal kunne trenge 3dje parts drivere. MEN. det er snakk om å feilsøke litt før man begynner å whine på ATi.greit nok at drivern fra ATI er sugen. men hvem er smart nok til å kjøre det? hallo, alle forum sier masse om det. "extrem varmeutvikling", "ødelagt skjerm", "etc etc".

 

 

Ati er dårlige på drivere.

Nvidia er sugen på DX9 med sine kort.

 

 

Skal vi begynne å flame alle gfx produsentene? Lykke til.....

 

 

Jeg er drittlei av folk som skriker på forumet:" ATI SUUUGER FORDI JEG FÅR 74FPS I CS!!!"

 

 

---"Har du prøvd fps_max 100 ?"

---"oisann, konstant 100fps uansett hva som skjer"

 

 

Skjønner? Det med "smooth" og "ikke smooth". Den nye patchen til NFSU skal fikse det meste. Om den ikke gjør det, så er det noe gærnt med maskina di, fordi jeg har 9800Pro (ati, iks? :roll: ) med Omega drivere og jeg kjører spillet "smooooooooth".

 

 

any questions?

ANY COMPLAINTS?!

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle slenge inn en komentar her..... For dere super power 1337 LINUX "no social life what so ever" HaXXorer som aldri har tenkt over det faktum at det ikke er ALLE her i verden som kan like mye om RAM timing, CPU core voltage, hacking, cracking, phreking, tweeking, eller vet hvorfor enkelte drivere er bedre enn andre. (som meg) Når jeg betaler 4k for et skjermkort så forventer jeg ikke å måtte "cruise" nettet etter drivere som er bedre eller helt nødvendige for at HW'n ska funke. (note: Sjekk jeg brukte data slæng "HW" :thumbup: ) Bare en liten tanke. Jeg kunne ikke drite mindre i hvem som lager de beste driverne til de forskjellige periferia så lenge de ligger i eska når jeg kjøper greia, slik at jeg slipper å lete etter dem.

 

P.S.

Jeg kjører NFS underground med den driveren som jeg fikk med når jeg kjøpte kortet super "smoooooooth" og jeg vet ikke hvilken driver versjon det er.... Catalyst eller Omega, "All the same shit 2 me!"

 

(110\111)

Lenke til kommentar
Sitter å spiller need for speed underground. I starten av 2. løp i en turnering henger bildet seg opp.

Dette klarte jeg å fikse med en fix som ATI hadde, men den gjorde igjen at spillet ikke gikk like smooth. Hakker rart ved tuneller og smale landeveier.

 

Problemet med hakking ble borte med CAT 3.9, men uten fixen får jeg ikke spillt. Vet ikke hvilke drivere som er med i den fixen men.

 

At det ikke går ann å lage noen bedre drivere. Latterlig teit.

Og ja, det er driveren sitt feil, og ikke spillet.

Kan du være så snill og holde kjeft? stikk til ett annet forum for newbs only. Mange (om ikke alle) vet at man skal ikke bruke Ati sine original drivere. Bruk Omega drivere (søk på google). Jeg spiller NFSU med 9800Pro med Omega drivere. null problem.

 

Undersøk litt før du begynner å whine som en 6 åring... :wow:

Men pokker da. Jeg forventer at drivere skal fungere, og jeg spurte jo etter link til omegadrivere. Istedet for å oppføre deg som en drittunge så kunne du kanskje gitt meg en link istedet?

 

ATI er nytt for meg, så jeg har ikke så god peiling på det, men det er jo meningen at man skal lære? eller hva? Du var vel sikkert "n00b" innenfor noe engang du og.

 

Hvis det var noen som skulle ha stikki fra forumet så er det deg, du tror jo alle kan det du "kan"/vet/tror du vet.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Jeg kjører cat 3.9, og har ingen problemer med NFSU.

Samme her, CAT3.9 med hotfix, kjører nfsu perfekt, nfsu v.1.00001 elns (ikke patcha).

 

Sikkert det vi i support liker å kalle BRUKERFEIL :xmas:

 

BTW: har runda spillet (112/111) :D

Prøvde hotfixen, men da ble det samme resultat som med CAT 3.7. "Småhakkene" i tunneler og trange veier. Plutselig så går spille fortere, så roer det seg ned. Det fører til at jeg som regel kræsjer.

Lenke til kommentar

Men pokker da. Jeg forventer at drivere skal fungere, og jeg spurte jo etter link til omegadrivere. Istedet for å oppføre deg som en drittunge så kunne du kanskje gitt meg en link istedet?

 

ATI er nytt for meg, så jeg har ikke så god peiling på det, men det er jo meningen at man skal lære? eller hva? Du var vel sikkert "n00b" innenfor noe engang du og.

 

Hvis det var noen som skulle ha stikki fra forumet så er det deg, du tror jo alle kan det du "kan"/vet/tror du vet.

hvis du hadde lest innlegget mitt, så sa jeg "bruk google"...

Lenke til kommentar

Det er jo ganske tragisk at man ikke kan bruke orginaldrivere da. Jeg hadde selv et 9700 pro kort som det bare var trøbbel med. Hakking, henging og spill som ikke virket. Prøvde alle mulige drivere. Endte med at jeg solgte hele greia og gikk tilbake til mitt ti4200 kort. Som forøvrig fortsatt er et glimrende kort.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem selv, at spillet gikk i sinnsykt ujevnt. CAT 3.7 bruker jeg.

Prøve å klokke opp\ned, uten at det hjalp. Problemet ble løst ved å legge inn Patchen som er kommet ut. :D

Skjekk sånt før du spør. Problemet er ikke ATI, men EA som ikke kan å lage spill.

Det som er problemet er at jeg har patcha. Men med 3.9 henger spillet seg på enkelte baner. (Når kameraet snurer rundt bilene)

 

Med alle andre drivere "hakker" spillet.. Kan ikke se at det er noen annen hardware som bøller det til heller. Alle andre spill fungere topp.

Lenke til kommentar

Ro deg ned a!  ;) Skal vedde på at 80% av dem som har ATi og NFS-U ikke vet at de ikke skal bruke ATI sine orginal drivere. Er nettop derfor vi har dette forumet! Så tror det er du som skal slutte å whine her. Dessuten burde vi ikke trenge å bruke 3.parts drivere for å kjøre noen spill, ATI burde skjerpe seg og legge mere vekt på driver utvikling.

Seven, sant. enig med deg der at vi ikke skal kunne trenge 3dje parts drivere. MEN. det er snakk om å feilsøke litt før man begynner å whine på ATi.greit nok at drivern fra ATI er sugen. men hvem er smart nok til å kjøre det? hallo, alle forum sier masse om det. "extrem varmeutvikling", "ødelagt skjerm", "etc etc".

 

 

Ati er dårlige på drivere.

Nvidia er sugen på DX9 med sine kort.

 

 

Skal vi begynne å flame alle gfx produsentene? Lykke til.....

 

 

Jeg er drittlei av folk som skriker på forumet:" ATI SUUUGER FORDI JEG FÅR 74FPS I CS!!!"

 

 

---"Har du prøvd fps_max 100 ?"

---"oisann, konstant 100fps uansett hva som skjer"

 

 

Skjønner? Det med "smooth" og "ikke smooth". Den nye patchen til NFSU skal fikse det meste. Om den ikke gjør det, så er det noe gærnt med maskina di, fordi jeg har 9800Pro (ati, iks? :roll: ) med Omega drivere og jeg kjører spillet "smooooooooth".

 

 

any questions?

ANY COMPLAINTS?!

Du er f**n meg høy på pæra. Hva med å hjelpe istedet for å leke drittunge?

 

Tror du ikke jeg har feilsøkt? Kortet er ikke for varmt. I CS får jeg 100FPS(som om det skulle være relevant :roll: ) Jeg har den nyeste patchen, nyeste og eldre drivere til skjermkortet. Og maskinen min er i tipp topp stand.

 

Jeg har også sjekke om kvalitets innstillinger er på. Skjermkortet er heller ikke overklokket.

 

Forresten så er det ingen som har sagt noe om at Nvidia er bedre her. Ikke lag denne tråden til en slik diskusjon, det vil jeg ikke ha noe av.

 

 

Spør du meg så virker det som om at framerate skyter i været i tuneller og trange veier osv. Det er meget irriterende.

Lenke til kommentar

En del som har problemer med ATI drivere har ikke fjernet gammelt rask etter gamle drivere.

Jeg ville prøvd dette:

Avinstallere skjermkortdriverene og ATI kontrollpanel

Gå inn i registeret(regedit) og fjernet alle oppføringene til ATI Technologies.

Restartet pc'en og lagt inn de nyeste driverene fra ATI eller Omega.

Lenke til kommentar

Du er f**n meg høy på pæra. Hva med å hjelpe istedet for å leke drittunge?

------------------------------------------------------------------

Spør du meg så virker det som om at framerate skyter i været i tuneller og trange veier osv. Det er meget irriterende.

Det er jo ingenting å hjelpe med "Ati suger med drivere" :dontgetit:

 

 

Dessuten, det med at frameratesa i tunnellene, det hjalp meg med den nyeste patchen til NFSU. det "kan" hende at det hjelper med omega drivere i tillegg..*shrugg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...