Gå til innhold

Fildelings-klient for skall-bokser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å sette opp en mldonkey-core? Denne kjører «hodeløst» på en maskin, og så kan du styre den f.eks. fra nettlesergrensesnittet på en helt annen maskin, over nettet. Da har du plutselig støtte for en hel haug med p2p-nettverk.

Du kan også se på giFT -- dette er en dæmon som kjører hodeløst og kan aksesseres med ulike klienter over nettverket, og aksessere det meget pene OpenFT-nettet.

Lenke til kommentar

Mente du andre bittorent-klienter eller helt andre p2p-løsninger?

Selv har jeg testa Overnet endel, den er veldig "set and forget" for å si det slik. Likner på Edonkey2000-systemet med kompatible linker/hashkoder men uten separate servere - isteden fungerer alle klienter som servere. Den er kommandobasert og kan f.eks fint kjøres gjennom screen. Ellers fins det også gui-frontends som jeg ikke har prøvd.

Sluker heller ikke alle ram'en i pcen min:

PID TTY      STAT   TIME  MAJFL   TRS   DRS  RSS %MEM COMMAND
...
3533 ?        S      0:01     68   279  4148 1232  1.5   SCREEN
3534 pts/0    S      0:00    340   464  4151 1584  2.0     /bin/bash
3658 pts/0    S      0:00    192  1635  3996 1612  2.0       ./overnet
3659 pts/0    S      0:00      0  1635  3996 1612  2.0         ./overnet
3660 pts/0    S     33:14     54  1635  3996 1612  2.0           ./overnet

EDIT: Hmm, ser ikke ut som den var opensource :ermm: Fins også bare til Linux/MacOSX og Wintendo.

Du er vel en av de sære som bruker *bsd :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Nå har jeg titta litt på giFT.

Jeg fant stort sett bare skrot, korte filer av den typen med stønn i lydsporet. Dette gjaldt alle tre nettverkene.

giftd så ikke ut til å klare å indeksere filene mine. ~/.giFT/shares.tmp forblei tom, og ingen filer vistes som delte. Trenger giftd skrivetilgang til katalogene der de delte filene ligger?

Jeg skal titte på Freenet. Den går på java og styres via nettleser-grensesnitt.

Lenke til kommentar

giFT har fungert fint for meg, har bare fulgt instrukksjonene og kjørt setup-scriptet. Jeg har riktignok bare brukt den mot OpenFT. Det fine med dette nettverket er de seriøse brukerne; hver bruker deler utrolig mye, og nettverket er spesielt bra for kvalitetsmusikk i OGG-format.

Freenet er ikke et typisk fildelingsnettverk; de er mer et publiseringsnettverk der fokuset er 100% på å sikre anonymiteten og fornektbarheten til både de som publiserer og de som laster ned. Jeg kjører Freenet, og det er kult, men til tider veldig, veldig treigt. (Dette skal de visst bøte på med den kommende versjon 0.6)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...