Gå til innhold

AMD xp2500 overklokking

RUY!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg akkurat ny pc. Så lurte jeg på hvor mye jeg kan overklokke den? (Har C.M Cooler Master JET 7+ AMD xp3200 +++ Kjøler , og asus A7V8X-X hovedkort) Kunne jeg klart å fått den til xp3000? Dvs stabilt? Har xp2500 BARTON.

hjæææælp! ;)

Endret av RUY!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg klarer å kjøre min på 2.4 ghz..... dette er litt ustabilt og skal den være helt stabil kjører jeg den på 2.26 ghz (v.core 1.85)
timingsene er da 2-3-3-11.
jeg har en slk900 kjøleblokk med papst 92x92

vet ikke hvor mye det hjalp deg men håper det hjalp litt!

jeg vil tro du klarer å få den opp til xp 3200,dette er ganske normalt å klare :thumbs:
Lenke til kommentar
Ingen kan si hvor mye du kan klokke den, men du kan ta en titt her for å se hvor langt andre har kommet.

Litt mye å lese hele posten kanskje? Uansett mange ender opp på rundt2,3-2,4 Ghz, men det er også flere som når opp til 2,6+++ Min XP2500+ når 2,666ghz før den streiker, men det er med peltier. Alt avhenger også selvfølgelig om du er heldig med cpu'en din, har sett noe XP2500+ som nesten ikke kan klokkes i det hele tatt :no:

Lenke til kommentar
Åssen får jeg min CPU høyere enn 2300mhz?

Når jeg klokker den til 2400mhz så restarter pcen seg før den har kommet inn i windows,det er strøm nok på den,vcore på 1.775.... ;)

Veldig få CPU'a som klarer 2,4GHz..

Eg har ein CPU med ganske god stepping, og for å komme opp på 2,4GHz måtte eg ha vcore på 2.0v.

Lenke til kommentar
[quote name='Satrucci_' date='05/12/2003 : 15:56'] [quote name='OVK' date='05/12/2003 : 15:29'] Åssen får jeg min CPU høyere enn 2300mhz?
Når jeg klokker den til 2400mhz så restarter pcen seg før den har kommet inn i windows,det er strøm nok på den,vcore på 1.775.... ;) [/quote]
Eg har ein CPU med ganske god stepping, og for å komme opp på 2,4GHz måtte eg ha vcore på 2.0v. [/quote]
Jeg har sett og lest at folk har hatt cpuen sin på 2.4ghz med en vcore på 1.8,er det ikke farlig for cpuen å ha så høy vcore? :wow:

Jeg har hørt noen om at man må låse opp den 5. L3 broen hvis prosessoren er MP-låst...
Åssen gjør man det? :dontgetit:
Lenke til kommentar

Når jeg klokker den til 2400mhz så restarter pcen seg før den har kommet inn i windows,det er strøm nok på den,vcore på 1.775.... ;)

Eg har ein CPU med ganske god stepping, og for å komme opp på 2,4GHz måtte eg ha vcore på 2.0v.

Jeg har sett og lest at folk har hatt cpuen sin på 2.4ghz med en vcore på 1.8,er det ikke farlig for cpuen å ha så høy vcore? :wow:

Jeg har hørt noen om at man må låse opp den 5. L3 broen hvis prosessoren er MP-låst...

Alle CPU'ar klokker vidt forskjellig. Noken klarer nesten ingenting, men noken klarer over 2,6GHz. Eg hadde den ikkje ståande slik lenge. Det var berre for å sjå om eg kom over 2450 ;)

Det er ingen som har funne ut korleis ein låser opp nye Bartons enda.

Ikkje sett CPU'en rett opp. Prøv deg fram ved å øke FSB 2-3 steg i gangen og sjå kor langt du kjem.

Lenke til kommentar

Da har ikke du en god klokker! :p

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det hjelper gitt, du tenker nok på hvordan du skal kunne aktivere bruk for MP 13-22 du

Lenke til kommentar

Trur det var kjølinga det sto på.. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=A1132&toc=3810

Lenke til kommentar

Nåja... en XP2500 som Snekker'n hadde greide visstnok 2,4 på 1,65v, tror det var med en Volcano 11.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg kjøpte meg akkurat ny pc. Så lurte jeg på hvor mye jeg kan overklokke den? (Har Spire WisperRock ->xp3200, og asus A7V8X-X hovedkort) Kunne jeg klart å fått den til xp3000? Dvs stabilt? Har xp2500 BARTON.

hjæææælp! ;)

De aller fleste klarer å overklokke til minst XP3200+ hastighet. Hvis du har raske nok rambrikker og et nyere socketA hovedkortet, er det som regel bare å stille opp FSB fra 166 til 200Mhz(og sannsynligvis justere voltstyrker i BIOS). Vet ikke om A7V8X-X støtter 200FSB offiselt, men det går kanskje? Du har ikke den beste kjøleren, så du har ikke det beste utgangspunktet for max overklokking, men det kan hende du er heldig å få en god stepping, slik som jeg fikk.

Min XP2500+ kjører nå fjellstøtt på 2,4Ghz. Jeg bruker en Thermalright SLK-800 kjøleribbe og en stillegående Papst 80*80mm (26dba) vifte. Ikke verdens beste kjøling altså, men jeg har litt "støyallergi". Lurer veldig på om jeg skal kjøpe meg et vannkjølingsett over nyttår og se hvor langt jeg kommer. Det som hindrer meg å klokke lengre nå er temperaturene. Under full load kommer den på rundt 60 grader. Idle (vanlig Windowsbruk) ligger på 51-52 grader.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...