Gå til innhold

Høyttalerstativ til Klipsch RP-160M + basshøyttaler

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte Klipsch RP-160M og lurte på om noen kjente til noen gode stativ jeg kunne sette dem på? Alternativet blir å sette de på en eller annen Billy-hylle fra Ikea. Ser at cdon.no selger noen slike og disse har glassplater som høyttaleren står på. Går glass greit eller burde jeg se på noen som bruker et annet materiale enn glass? Bet meg også merke i at platene høyttaleren skulle stå på ikke dekket hele grunnflaten til høyttaleren. Er dette et problem? Vi snakker alt fra 2cm til 10cm.

Verdt å nevne at jeg ikke har tenkt på bruke 3000kr+- på høyttalerstativ!

Når det gjelder basshøyttaler tenkte jeg på Klipsch R-10SW. Men spørsmålet er om jeg trenger en basshøyttaler når jeg bor i en leilighet (blokk). Produserer RP-160 "nok" bass for musikk og film eller er det best å gå til anskaffelse av en subwoofer dersom en ser mye på film og slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plukk med deg et par slike https://swsg.no/lyd-og-bilde/tilbehor/hoyttalertilbehor/atacama-nexus-i-hoyttalerstativ-sort-50-cm så har du det du trenger. Vet ikke om det var noe med på høyttalerne dine, men suppler gjerne med et par gummiknotter fra Clas Ohlson evt tykk dobbeltsidig tape for å hindre at høyttalere blir stående og vibrere oppå stativet.

RP-160 har bra med bass, men det vil avhenge veldig av rommet du spiller i. Med en egen sub blir du fort upopulær i blokka. :)

Du kan prøve deg med plasseringen, teste dem nærme og og lenger unna bakveggen. Dette vil påvirke lyden i stor grad da de har bassport i ryggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...