Redaksjonen. Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Kommer med minst 10 elbiler de neste fire årene.Daimler fremskynder elbilplanene Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Drivstoff fra avfall og overskuddskraft er mye mer klimavennlig enn rene elbiler, og Sverige og Finland ser for seg å erstatte fossilt drivstoff med drivstoff fra avfall innen 2030. Alt tyder på at de vil klare det, for de er allerede godt i gang. I Norge ligger vi langt etter fordi vi kaster bort pengene på elbilsubsidier som i sin tid ble innført for å redde bilfabrikken Think. Komplett idioti spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Det er derfor samtlige bilfabrikanter kjører så hardt de kan på batteribiler i stedet for alle mulige andre eksotiske løsninger? Du får ta et par telefoner og forklare hvorfor du vet bedre enn hele gjengen... 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg hekomo Skrevet 30. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Dyre å produsere? Hva mener du med det? Og trege å tanke? Man trenger ikke tenke på å tanke. Man bare plugger den inn på kvelden, og så kommer man til "ferdig tanket" bil på morgenen. Hva er vel mer brukervennlig enn å ikke måtte drive å kjøre rundt og fylle? Elbiler er mye mer brukervennlige enn fossilbiler. Men du, hvorfor har du kopiert 2LK70DN1s innlegg fra januar i år? Endret 30. mars 2017 av hekomo 11 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Krystallkula mi viser lansering av to knøttsmå elektriske biler pluss åtte type monstertruck fra dette EQ undermerket. Og ingenting midt i mellom. Men jeg skal nå slutte gjenta meg selv - det kommer ikke noe mer elektrisk familiebil med lasteplass på markedet av å sutre. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Sverige og Finland ser for seg å erstatte fossilt drivstoff med drivstoff fra avfall innen 2030. Den einaste grunnen til at dei kan klare det, er at det meste av bilparken og tunge køyrety i Sverige og Finland kjem til å vere elektriske i 2030. I 2030 kjem Sverige og Finland til å bruke mindre biodrivstoff enn dei gjer no. Då er det kanskje mogeleg å produsere nok drivstoff av avfall til å erstatte det dei no produserer av mat og regnskog. 3 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Dyre å produsere? Hva mener du med det? Og trege å tanke? Man trenger ikke tenke på å tanke. Man bare plugger den inn på kvelden, og så kommer man til "ferdig tanket" bil på morgenen. Hva er vel mer brukervennlig enn å ikke måtte drive å kjøre rundt og fylle? Elbiler er mye mer brukervennlige enn fossilbiler. Men du, hvorfor har du kopiert 2LK70DN1s innlegg fra januar i år? Haha. Morsomt at trollet er så evneveik at det ikke klarer å skrive sitt eget innlegg Dette er snart spikeren i kista på fossile biler og snart Hydrogen. Blir fint når flere faktisk oppdager at elbil er en langt mer morsom og komfortabel bil å kjøre enn fossile biler Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Drivstoff fra avfall og overskuddskraft er mye mer klimavennlig enn rene elbiler, og Sverige og Finland ser for seg å erstatte fossilt drivstoff med drivstoff fra avfall innen 2030. Alt tyder på at de vil klare det, for de er allerede godt i gang. I Norge ligger vi langt etter fordi vi kaster bort pengene på elbilsubsidier som i sin tid ble innført for å redde bilfabrikken Think. Komplett idioti spør du meg. Det bør du fortelle alle bilprodusentene i Europa, for dette er nyheter de enda ikke har tatt innover seg. For det første har de et politisk press på seg til å omstille produksjonen til nullutslippbiler innen 2030: http://www.motortrend.ca/en/news/germany-proposes-banning-internal-combustion-cars-2030/ For det andre vil fossilbilen forsvinne av seg selv fordi enkelheten til Elbilen gjør 90% av arbeidsstokken i bilfabrikken overflødig. Altså er Elbilen både logistikk messig enklest og billigst for produsenten. Den løser samtidig all politisk påført hodepine om den enkelte produsent sin fremtidige eksistens etter 2030: http://www.reuters.com/article/us-autos-emissions-germany-idUSKCN1280G7 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Og dette har du dokumentasjon på, at 90% av de ansatte blir overflødig ved overgang fra ICE til EV? Høres veldig rart ut. 1 Lenke til kommentar
Trond Strøm Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Dyre å produsere? Hva mener du med det? Og trege å tanke? Man trenger ikke tenke på å tanke. Man bare plugger den inn på kvelden, og så kommer man til "ferdig tanket" bil på morgenen. Hva er vel mer brukervennlig enn å ikke måtte drive å kjøre rundt og fylle? Elbiler er mye mer brukervennlige enn fossilbiler. Men du, hvorfor har du kopiert 2LK70DN1s innlegg fra januar i år? Haha. Morsomt at trollet er så evneveik at det ikke klarer å skrive sitt eget innlegg Dette er snart spikeren i kista på fossile biler og snart Hydrogen. Blir fint når flere faktisk oppdager at elbil er en langt mer morsom og komfortabel bil å kjøre enn fossile biler Spikeren i kista for hydrogen hos Daimler har allerede kommet. http://www.t-online.de/auto/alternative-antriebe/id_80742448/elektroautos-daimler-laeutet-das-ende-der-brennstoffzelle-ein.html 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Jepp, Daimler har lagt hydrogensatsingen på hylla, nå er det batterier som gjelder. Sakte men sikkert våkner de store bilselskapene. 7 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Drivstoff fra avfall og overskuddskraft er mye mer klimavennlig enn rene elbiler, og Sverige og Finland ser for seg å erstatte fossilt drivstoff med drivstoff fra avfall innen 2030. Alt tyder på at de vil klare det, for de er allerede godt i gang. I Norge ligger vi langt etter fordi vi kaster bort pengene på elbilsubsidier som i sin tid ble innført for å redde bilfabrikken Think. Komplett idioti spør du meg. Å lade elbiler er den billigste og mest miljøvennlige måten å bruke overskuddskraft på. Og det mest effektive og miljøvennlige å bruke avfall til er å produsere strøm og fjernvarme slik f.eks. Returkraft i Kristiansand gjør. Da kan du kjøre flere km pr kg avfall og i tillegg kan spillvarmen erstatte store menger energi til oppvarming og varmtvann i stedet for å bruke energi på å omdanne avfallet til drivstoff som igjen skal brukes i en motor med dårlig virkningsgrad og som i tillegg produserer lokal forurensing som NOx. Det er mye enklere å lage et stort renseanlegg for "eksosen" fra et stort stasjonært anlegg enn å lage titusenvis av små renseanlegg til hver bil. https://returkraft.no/prosessen 5 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Men du, hvorfor har du kopiert 2LK70DN1s innlegg fra januar i år? Ooops, avslørt. Nei, altså, han er så treg sjøl til å kopiere innleggene sine. Han (hun?) var ivrig ei stund, men nå har det vært stille lenge. Blir litt kjedelig om alle skal sitte å være enige om at elbil er best. Det blir slitsomt å være petrolhead framover, nå kan en t.o.m. få batteridrevet aggregat. https://shop.bosch-professional.com/gb/en/product/cordless-power-unit-gen-230v-1500--39399 Lenke til kommentar
Antilooop Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Aggregat? La oss heller kalle det en batteridrevet strømforsyning. 1 Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Elbiler er bare tull. Dyre å produsere, trege å tanke og lite brukervennlige. Drivstoff fra avfall og overskuddskraft er mye mer klimavennlig enn rene elbiler, og Sverige og Finland ser for seg å erstatte fossilt drivstoff med drivstoff fra avfall innen 2030. Alt tyder på at de vil klare det, for de er allerede godt i gang. I Norge ligger vi langt etter fordi vi kaster bort pengene på elbilsubsidier som i sin tid ble innført for å redde bilfabrikken Think. Komplett idioti spør du meg. Vel, da er du helt i utakt med flere av de store bilkonsernene i verden, som går stadig lenger i å konkludere med at elektrifisering er eneste veien å gå for å takle stadig strengere krav til både klimautslipp (CO2), energieffektivitet og ikke minst helseskadelige lokale utslipp (NOx og svevestøv). De erkjenner i stadig større grad at dette ikke er mulig å klare med forbrenningsmotoren. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Aggregat? La oss heller kalle det en batteridrevet strømforsyning. Og et aggregat er en bensindrevet strømforsyning. Via stempelmotor riktignok. Hadde det vært en enkel og effektiv måte å lage strøm fra bensin på, så hadde noen gjort det. Et aggregat kunne også ha brukt en elmotor for å dra rundt generatoren. Jeg har sett det i noen sammenhenger. Roterende omformer fra DC til AC. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Det er bra de fleste bilprodusenter kommer på banen nå med flere og bedre elbiler. Ellers kommer de til å lide samme skjebne som Nokia. Jeg gleder meg til Toyota og Volvo kommer med sine elektriske SUV i 2019/2020. Da skal jeg bytte ut min snart 20 år gamle SUV bensinbil. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ha! Elbil er så vanvittig korttenkt. Hvordan skal hele verden lade opp disse liksom? Hvor skal sen strømmen komme fra? Vil netto forunrensing da egentlig gå ned? Nei, svaret er radioaktivitet. Kjøp en bil og kjør den til du dør. Da kan neste generasjon overta den. Trenger aldri og fylles med noe drivstoff eller lades. Aldri. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ha! Elbil er så vanvittig korttenkt. Hvordan skal hele verden lade opp disse liksom? Hvor skal sen strømmen komme fra? Vil netto forunrensing da egentlig gå ned?Aldri.Det er ikkje vanskeleg å skaffe nok straum. Veksten i produksjon av fornybar energi på verdsbasis er høg nok til å kunne forsyne alle nye bilar med straum om det vart forbode å selje eksosbilar i dag. Hugs at ein elbil er har høgare verknadsgrad og brukar mykje mindre energi enn ein eksosbil. Kraftverk har òg høgare verknadsgrad enn ein bilmotor. Sjølv om elbilane skulle få straum frå oljekraftverk, ville dei totale utsleppa gå ned. Den bilen din som går på radioaktivitet trur eg ikkje eksisterer, og då er han heller ikkje svar på noko som helst. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 En ting som går igjen i disse trådene om elbiler er hvor lite folk er klar over hvor langt man egentlig kan frakte en bil for samme energimengde som brukes til å koke en stor gryte lapskaus... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå