Gå til innhold

Nets vil la nordiske banker tilby kontoer til Bitcoin-brukere (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant, hvis man da kan benytte banken til å kjøpe/veksle Bitcoins. Man kunne kjøpt en mengde bitcoins og lagt inn i sin valgte Bitcoins Wallet for bruk. Det blir som å bruke banken til å ta ut kontanter og deretter putte kontantene i lommen og bruke.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Interessant, hvis man da kan benytte banken til å kjøpe/veksle Bitcoins. Man kunne kjøpt en mengde bitcoins og lagt inn i sin valgte Bitcoins Wallet for bruk. Det blir som å bruke banken til å ta ut kontanter og deretter putte kontantene i lommen og bruke.

Joda. Men man må likevel være klar på at hvis man lar bitcoins liggende i "banken", er det de som har kontroll på dem. Det kan være det er trygt nok i en norsk bank, men det er nok av eksempler på bitcoin-børser som er blitt hacket eller svindlet og mistet masse bitcoin.

Det fine med bitcoin, er at det er ganske lett å være sin egen bank, og trygt hvis du gjør det riktig. Men jeg tror ikke "vanlige" mennesker vil klare det uten å miste bitcoins, helt ennå. Jeg tror konseptet med at hvis du mister nøkkelen, kan du ikke bare gå til banken og si at "hei, jeg mistet nøkkelen min", betale et gebyr, og få tilbake bitcoins er noe som alle vil klare å forholde seg til.

For mister du tilgang til den private nøkkelen din, har du mistet bitcoins *for evig og alltid*, og du får dem *aldri* igjen...

Og nettopp derfor tror jeg at for vanlige mennesker vil det kunne oppleves som trygt at banken tar vare på bitcoin for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...