Gå til innhold

Leyla Hasic om Nikab.

Anbefalte innlegg

Hva er det med Islam som gjør at damene ønsker å dekke seg til ? Spesielt i Norge? Hun har deltatt i Top Model i 2013, men nå ønsker hun å dekke seg til etter at hun begynte å lese koranen.

I 2012 uttalte hun til Fredrikstad Blad "- Jeg er 27 år og har bodd lenge i Norge. Jeg er født muslim, men var ikke tidligere veldig utøvende. Jeg levde som en vestlig jente og brukte verken hijab (vanlig skaut) eller nikab og trodde islam var en kvinneundertrykkende religion. Jeg søkte endog i andre religioner. Men etter hvert fikk jeg øynene opp for islam og har gjennomgått en lang modningsprosess. Den kulminerte med at jeg for fem måneder siden valgte å bære nikab.

– Jeg finner en indre ro og fred gjennom å bære niqab. Jeg hadde tidligere en tomhetsfølelse i mitt liv. Det var noe som manglet. Niqab gir meg kontakt med min gud og er en måte å vise min tro på og jeg samler «poeng» for å komme til et bedre sted etter min død."

Ifølge folkeregisteret innvandret Hasic til Sarpsborg fra Bosnia

Hun er født 1985, er 32 år og bosatt i Oslo og er sunnimuslim. Hun har flere ganger byttet navn. Det første navnet hun var registrert med i Norge var Melisa Colakovic. Det ble endret til Melisa Smajlovic og senere igjen til navnet hun i dag er kjent under, Leyla Hasic.

I perioden 2010 - 2015 har hun ifølge skattelistene hatt en inntekt på totalt 806.000 kroner, og til sammen skattet like under 62.000 kroner. Ifølge skattelistene har hun ikke betalt skatt i perioden 2012 - 2015

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg registrerer at det er mange Syria farere fra Fredrikstad http://www.vg.no/spesial/2015/norske-syria-farere/ så en kan lure på hvilke miljø som har vært der . Hun har operert med tre identiterer/navn så vanskelig å fastslå hvilke bakgrunn hun har , men det er vel også problemet når en kan gjemme seg bak en nikab. Om hun har vært Top Model deltaker er ikke god og si. Var det i 2003 så var hun 18 år hvis hun var født i 1985. Er det henne her ? https://myspace.com/babygirlnv/photos Det må "gudene" vite.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bob Dylan ble spurt om han likte å være berømt (tidlig sekstitall), og han tittet bestyrtet på journalisten og sa: are you fucking crazy, it's hell ...

Så det å dekke seg til kan jo føles riktig så greit for noen. Jeg for min del skjønner ikke all viraken rundt det at en håndfull kvinner velger å ha det sånn, og mange får det til å høres som om verden nå går under ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja viraken er jaggu litt mer enn bare bare, og det har vi fått merke til fulle etter alt det sinnssyke vi har vært med på for å "frigjøre" folkene der nede ..

Vi er flinkest i klassen når det kommer til selvgodt hykleri, og det kan ingen ta fra oss

Lenke til kommentar

Ja viraken er jaggu litt mer enn bare bare, og det har vi fått merke til fulle etter alt det sinnssyke vi har vært med på for å "frigjøre" folkene der nede ..

Vi er flinkest i klassen når det kommer til selvgodt hykleri, og det kan ingen ta fra oss

Dessverre har du rett, som vanlig, men du kommer ikke til å like løsningen. Opphør av religionsfrihet. 

Dessverre må alle eh-  "det som må gjøres over hodet med samme kam".

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dessverre har du rett, som vanlig, men du kommer ikke til å like løsningen. Opphør av religionsfrihet. 

Dessverre må alle eh-  "det som må gjøres over hodet med samme kam".

ned på knærne, folde hendene, bøy nakken og si; la oss alle gre! ...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det er langt ifra lov å dekke til ansiktet sånn egentlig'ish. Ta på seg finlandshette og vandre rundt så blir man nok stoppet av onkel politi. Eller litt spesielle masker. Da går det på "ro og orden" eller noe i den duren selvfølgelig....

Lenke til kommentar

Det er langt ifra lov å dekke til ansiktet sånn egentlig'ish. Ta på seg finlandshette og vandre rundt så blir man nok stoppet av onkel politi. Eller litt spesielle masker. Da går det på "ro og orden" eller noe i den duren selvfølgelig....

jeg ser ikke forskjell rent "dekkende" messig på finlandshette og en slik nikab, merkelig at det da er lovlig og ikke blir ansett som brudd på "ro og orden"

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke ansiktstildekkingen som er grunn til at man isåfall blir stoppet, heller "mistenkelig oppførsel", der politiet har ganske fritt spillerom til å stoppe deg. Det sammme kan de gjøre om de ser en niqab.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...